کاهش افسردگی فواید روغن ماهی درمان غیر دارویی افسردگی درمان افسردگی با روغن ماهی امگا 3

گزارشی در 2007 میلادی توسط اعضای کمیته بررسی امگا-3 انجمن روان پزشکان آمریکا قراینی را نشان می دهد که روغن ماهی یا منابع دیگر اسیدهای چرب امگا-3 اختلالات خلقی را بهبود می بخشد. در این گزارش اثری از وجود عوارض جانبی دیده نمی شود بلکه نشان می دهد که این مواد علاوه بر مقابله با افسردگی از نظر سلامتی منافع دیگری هم دارند. روغن ماهی ظاهرا برای جلوگیری از بروز آلزایمر موثر است و سلامت قلب را بهبود می بخشد. لیکن درباره میزان مناسب مصرف آن پرسش هایی مطرح است. نتایج یک پژوهش که به خوبی طرح ریزی شده بود نیز نشان دادند که مصرف روزانه یک گرم روغن ماهی به مدت 12 هفته سبب ایجاد بهبود در خلق و خو می شود ولی نتیجه گمراه کننده این پژوهش این است که مصرف مقادیر بیشتر روغن ماهی هیچ گونه اثر مثبتی ندارد. من بیماری داشتم که به مصرف روزانه 18 گرم روغن ماهی اعتقاد راسخ داشت و بیمار دیگری هم داشتم که با خوردن یک کپسول روغن ماهی خواب زده می شد. بیشتر روغن ماهی های عرضه شده در بازار 1000 تا 1200 میلی گرمی هستند که به نظر می رسد دوز مناسبی باشد. چنانچه کومادین یا داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید از خوردن روغن ماهی پرهیز نمایید.
ولی به غیر از این روغن ماهی با داروهای دیگر واکنش منفی ایجاد نمی کند. من متخصص تغذیه نیستم ولی می دانم افرادی هستند که جزئیات ترکیبات روغن ماهی های عرضه شده را از نظر درجه خلوص و فرمول شیمیایی و منبع تهیه روغن ماهی های موجود در بازار و همچنین روغن ماهی های تجویز شده را می دانند ولی برایم روشن نیست که بحث در مورد کیفیت این روغن ها پایه علمی دارد یا نه. توصیه می کنم که مصرف روغن ماهی را با روزی یک قرص شروع کنید چون احتمال زیاد دارد که به کاهش افسردگی و همچنین به سلامت قلب شما کمک کند و برای جلوگیری از بروز آلزایمر هم مفید است. در رژیم غذایی خود از ماهی بیشتر استفاده کنید یعنی دست کم دوبار در هفته از آن به عنوان منبع اصلی تامین پروتئین بدن بهره ببرید. اگر به تجویز پزشک داروی ضد افسردگی مصرف می کنید آن را با روغن ماهی جایگزین نکنید بلکه ابتدا برای مدتی هر دو را با هم میل کنید و سپس با پزشک خود به مشورت بنشینید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 25 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • درمان شوره چشم و حساسیت به نور در کودکان
  • چگونه سردرد های میگرنی را بهبود ببخشیم
  • افزایش خطر ابتلا به بیماری خودایمنی با این پنج مورد
  • چغندر بخورید تا سرطان نگیرید
  • لیفتینگ با نخ
  • برای اینکه ورزشهای قدرتی مفیدتر باشند چکار باید انجام دهیم
  • استحمام در دوران قاعدگی
  • رسپی شیرینی الماسی ترکیه
  • محبوبترین ها

  • کوفته رژیمی در ساندویج ساز
  • لب سوزهای فصل زمستان را یاد بگیرید
  • بهترین دستور پخت فلافل لبنانی
  • سوپ زمستانی برای رفع سرماخوردگی
  • آموزش تهیه نوعی خوراک با تورتیلا و خامه ترش
  • نحوه پخت شنیسل مرغ در فر( مدل ترکیه ای)
  • پودینگ ایتالیایی با طعم نسکافه
  • سوپ سبزیجات و نودل- رسپی سالم
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • هایفو HIFU – لیفت صورت بدون جراحى
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    لاغر شو
    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    مزایای استفاده از هل

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است