5666555
می خواهیم باز هم در مورد عوارض رژیم های غذایی غیرمجاز برایتان بگوییم و از شما بخواهیم با انواع آسیب های این قبیل رژیم های غذایی شما را آشنا کنیم

پیام فرحبخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی  در خصوص تاثیر رژیم های غذایی نامناسب اظهار داشت: اگر کسی رژیم غذایی درستی را رعایت کند و متابولیک خوبی داشته باشد نهایتاً می تواند هفته ای نیم تا یک کیلو از وزن خود را کاهش دهد که در یک ماه 2 تا 4 کیلو وزن کم می کند حال اگر با استفاده از رژیمی 10 کیلو از وزن خود را از دست بدهد، این رژیم کاملاً نادرست است.
وی در خصوص عوارض و بیماری های ناشی از رژیم های ناصحیح عنوان کرد: در رژیم های ناصحیح به جای کم شدن چربی میزان زیادی آب بدن و مقداری از عضلات فرد از بین می رود. این رژیم ها علاوه بر اینکه باعث عدم تعادل می شوند موجب به وجود آمدن سرگیجه، ضعف، بی حالی، کم خونی و حالت وزوز گوش در افراد می شوند.
وی در خصوص کالری دریافتی و خروجی بیان کرد: بدن انسان همانند یک ظرف است که برای آن یک ورودی به نام کالری‌های دریافتی و دو خروجی که یکی فعالیت‌های فیزیکی یا ورزش و دیگر متابولیسم و سوخت و ساز بدن است در نظر گرفته می‌شود. زمانی که ورودی‌ها از خروجی‌ها بدن بیشتر شود فرد در معرض چاقی قرار می گیرد.
فرحبخش در خصوص رژیم های صحیح تصریح کرد: یک رژیم غذایی صحیح رژیمی با استفاده از الگوی درست غذا خوردن است که بهترین الگوی غذا خوردن باید بر اساس “بشقاب من” اعمال شود که در آن از پنج گروه غذاها هر روز استفاده می شود که شامل نان و غلات، شیر و لبنیات، میوه ها، سبزیجات و گوشت و مواد پروتئینی است.
وی خاطر نشان کرد: اگر افراد از الگوی غذایی صحیح تغذیه پیروی کنند در این صورت، عوارض ناشی از لاغری و بیماری کمتر در آنها بروز پیدا می کند و یا اگر هم دچار این عوارض شوند خیلی کم و ناچیز نسبت به زمانی است که فرد از رژیم‌های نادرست استفاده می‌کند. برای همین وقتی فردی تصمیم به کاهش وزن و سایز خود دارد مناسب است از همه مواد غذایی در هر پنج گروه بهره ببرد تا دچار مشکل خاصی نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال شده در 26 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • اخلاق بی ادبانه در اطفال
  • تاثیرات مختلف ورزش بر مغز
  • نشانه های خشکی چشم
  • کمک به نوزاد در رویش دندان ها
  • چگونه در برابر تجاوز ایستادگی کنیم
  • خوردنی های موثر برای شنوایی
  • فواید گیاهخواری در حفظ سلامت قلب
  • علامتهایی که در اغلب موارد نشانه سرطان است
  • بعد از مسمومیت غذایی چگونه غذا بخوریم
  • سوال جواب های تغذیه ای راجع به دیالیز
  • چرا کودکان به خوردن صبحانه تمایلی ندارند
  • به موقع آنتی بیوتیک ها را بخورید تا دچار عوارض ناشی از آن نشوید
  • سلامت ریه ها با خوردن این میوه ها
  • مصرف بيش از اندازه استامينوفن بيماري هاي ريوي را افزايش مي دهد
  • ارزیابی بعضی باورهای رایج در ورزش
  • محبوبترین ها

  • آموزش، قوانين و مقررات بازی هفت سنگ
  • چطوری با تردمیل ورزش کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم
  • چگونه پس از ورزش به ماهیچه ها استراحت دهیم
  • آیا ورزش کوتاه مدت بهتر است؟
  • عضلات چه اندازه های ایده آلی باید داشته باشند
  • اینگونه دویدن سبب چاقی می شود
  • تمرینات ورزشی مختص لاغر و كمرباريك‌ شدن
  • لباس ورزش گرم و تاثیر آن در کالری سوزی
  • آیا میدانید برای عضله سازی چه باید بخورید؟
  • شنیده های درست و غلط در مورد پیاده روی
  • بهترین تغذیه برای بوکسور ها
  • با روزی 60 دقیقه فعالیت وزن خود را کنترل کنید
  • برنامه حرکتی همه اعضای بدن با چه شیوه هایی انجام میشود؟
  • آرنولد و برنامه حرکتی سرشانه
  • تغذیه و گرم کردن بدن در هوای سرد
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است