index

بسیاری از مردم گرفتار شغلی هستند که اصولا از آن لذت نمی برند (در اوضاع اقتصادی امروز احتمالا افراد بیشتری به این وضع دچار می شوند) اما از سوی دیگر باید راضی باشند که دست کم شاغل اند. اگر شما در چنین موقعیتی قرار گرفته اید همواره راه هایی وجود دارد که بتوانید کارتان را مطبوع تر کنید.
سعی کنید بالاترین درجه بهره وری از شغلتان داشته باشید. شغل فرصتی است که انسان می تواند تلاش خود را در انجام دادن آن به کار بندد تا حرفه اش منبع عمده ای در ایجاد خوشحالی برای او باشد. خلق چیزی منحصر به فرد یا حل و فصل مشکلی دشوار یا بهتر کردن آینده می تواند به زندگی انسان معنای تازه ای بدهد. ممکن است برای اینکه بتوانید تخصص لازم و کافی را برای انجام دادن کاری واقعا پر ارزش به دست آورید بایستی برای مدت طولانی آموزش ببینید و کارآموزی کنید ولی اگر همواره میزان افزایش مهارت خود را زیر نظر داشته باشید در همان اوقات هم احساس خوبی خواهید داشت. اگر شغل کسل کننده ای دارید به دنبال کار بهتری باشید تا اگر ناچار نیستید خود را اسیر آن کار کسل کننده نکنید.
اگر شغلی دارید که برایتان جز امرار معاش مفهوم دیگری ندارد سعی کنید نگرش عاقلانه ای به آن داشته باشید و آن شغل را خیلی جدی نگیرید. تلاش کنید هنگام کار رفتاری دوستانه داشته باشید و راهی برای لذت بردن بیابید. مثلا بکوشید کارتان را با تفریح توام کنید و هم زمان تلاش کنید در ساعات فراغت به فعالیت های انگیزه آوری بپردازید. به عنوان نمونه مهارتی جدید را فرا بگیرید یا در کاری تخصص پیدا کنید یا آواز خواندن، نقاشی کردن و کارهای هنری دیگری را بیاموزید.
ین مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 20 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • عکس هایی از دوربین های داخل دهانی
  • استرس چه تاثیری بر سلامت سلول های قلب دارد؟
  • تشدید چاقی با گرما
  • نگاهی‌ اجمالی به چاق شدن (1)
  • افزایش شوق به ورزش
  • راه های درمان موهای آسیب دیده با رژیم غذایی
  • برای رژیم کم کربوهیدرات این موارد را باید بدانید
  • اضطراب و ناسازگاریهای آن
  • بر روی پوست تاتوی دیجیتالی انجام می شود+ تصاویر
  • حذف هپاتیت C تا 15 سال آینده
  • اصول و قوانین مراقبت از فرزندان توسط والدین
  • گامهای موفق محققان کشور در تولید نانو دارو برای درمان بیماریهای اعصاب
  • زمان مناسب برای ازدواج برای بار دوم
  • مسمومیت 24 افغانی در رفسنجان
  • چطوری با تردمیل ورزش کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم
  • محبوبترین ها

  • برای تمرین روی پاهای سرکش این توصیه ها کارسازند
  • تمرین های استقامتی و نکاتی درباره آن
  • چرا كج بدنی؟!
  • پیاده روی موجب تقویت قلب می شود
  • فعالیت ورزشی روزمره تقویتی در ۱۰ دقیقه
  • ارتباط با سفر و رژیم غذایی
  • حرکات ورزشی نشسته و خوابیده
  • نحوه صحیح انجام حرکت اسکوات ( اسکات )
  • بازی دسته جمعی کرلینگ چه جور بازی است
  • آیا توتال کور یا تن تاک در لاغری موثر است؟
  • تاثیرات جالب دویدن در مراحل اول
  • از خوردن زیاد غذا قبل از انجام فعالیت شدید امتناع کنید
  • بیماران آسم این نسخه ورزشی را بخوانند
  • توصیه میشود ورزشهای سبک را فراموش نکنید
  • درباره موثر بودن سیستمهای حرکتی در بدنسازی چه می دانید؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است