811604_306
اگر در رژیم غذایی به سر می برید و می خواهید بهترین نتیجه را دریافت کنید و وزنتان کاهش پیدا کند بد نیست از برخی خطاها و اشتباهات هنگام رژیم گرفتن اطلاع پیدا کنید

 اگر رژیم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید ولی نمی‌توانید وزنتان را کم کنید، پس مشکل در چیست؟ شش اشتباه عجیب و رایج در رژیم غذایی وجود دارد که مانع کاهش وزن شما خواهد شد.بدن ما به گونه‌ای تکامل یافته که پیاده روی برای آن بسیار مفید است، چرا که می‌تواند چربی اضافی بدن را نابود سازد.هنگام پیاده روی بود که ایده‌های جالب به سر چارلز دیکنز، ارسطو و بتهوون خطور کرد. پیاده روی یک فایده دیگر هم برای بدن دارد: سوزاندن کالری.

هیثر بِین‌بریج، کارشناس امور تغذیه می‌گوید: «با یک ساعت پیاده روی با سرعت بیشتر از حد عادی، می‌توان 500 کالری را سوزاند. اما از طرف دیگر، مصرف 500 کالری تنها 30 ثانیه طول می‌کشد.»حال کسی نمی‌تواند مضرات یک رژیم غذایی بد را تنها با پیاده روی جبران کند. بنابراین اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید علیرغم ورزش و پیاده روی، وزنتان را کم کنید، پس باید حواستان را به این 6 مورد بیشتر جمع کنید.

از چربی‌های سالم صرف نظر می‌کنیم!

متخصصان رژیم غذایی چربی را یک ماده اهریمنی نشان داده‌اند، بنابراین ممکن است شما میزان کافی چربی مصرف نکنید. الیسون براون، از متخصصان تغذیه در بی اریا سان فرانسیسکو، می‌گوید: «یکی از بزرگترین مشکلاتی که مردم مرتکب می‌شوند این است که چربی را نادیده می‌گیرند… کره گرفته شده از گاوی که از گیاه‌های طبیعی تغذیه کرده، آووکادو، روغن نارگیل، امگا 3 موجود در ماهی، آجیل‌ها و دانه‌ها گیاهی همگی دارای چربی‌های سالمند که مصرف آن‌ها به مصرف کربوهیدرات موجود در حبوبات و نشاسته‌ها ارجحیت دارد.»

مصرف چربی‌های سالم امری آسان است: کافی است از آووکادو در سالاد و روغن بادام همراه با میوه‌ها استفاده شود. در حقیقت، اگر از چربی‌های سالم صرف نظر می‌کنیم، بیشتر مشتاق مصرف چربی‌هایی دیگر هستیم که ضعف بدنمان را جبران کنیم.

شکلات، شکلات، شکلات

وقتی تلاش می‌کنید تا وزن کم کنید، همان میزان پایین کالری دریافتی (معمولا بین 100 تا 200 کالری) کافی است. برخی برای یک پیاده روی زیر 90 دقیقه از شکلات استفاده می‌کنند، اما نمی‌دانند که بیش از هر چیز در چنین شرایطی مصرف آب کافی است.اگر هم قرار است زمان بیشتری را به پیاده روی اختصاص دهید، بهتر است از میوه، کمی آجیل و یا پنیر کم چرب استفاده کنید. در حالی که مصرف شکلات در این شرایط، اوضاع را وخیم‌تر می‌کند، زیرا شکلات‌ها سرشار از قند هستند.

پاداش خوبی به خودتان نمی‌دهید!

وقتی کودک بودیم، همیشه با غذای خوب به خودمان پاداش می‌دادیم. شکلات، شیرینی، کلوچه‌های خوشمزه از جمله آن موارد بودند. اما اگر قرار باشد وزن کم کنید، بهتر است این توقعات را کنار بگذارید.مثلا اگر با خودتان فکر می‌کنید که پس از نیم ساعت پیاده روی سریع اجازه دارید یک ساندویچ کوچک میل کنید، باید خودتان را اصلاح کنید! به جای ساندویچ می‌توانید یک موسیقی جالب، گل زیبا و یا مجله به خودتان هدیه دهید. فراموش نکنید که تا می‌توانید باید میزان کالری دریافتی را کم کنید.

معنای گرسنگی چیست؟

مصرف کالری بیشتر از میزان دریافتی شما را به هم خواهد ریخت و کاری هم از دست شما ساخته نیست! اما حواستان را جمع کنید: «گرسنگی واقعی با گرسنگی مصنوعی تفاوت دارد.»به عبارت بهتر، شاید بخواهید اشتهای اضافی‌تان را با چند پیراشکی کوچک از بین ببرید. برخی می‌گویند که در چنین شرایطی می‌توانید از سبزی، میوه، پنیر کم چرب، ماست کم چرب و مواد مشابه استفاده کرد. بِین‌بریج اما معتقد است که دامن زدن به این نوع اشتهای مصنوعی مانع کاهش میزان کالری دریافتی شما در آینده خواهد شد. پس بهتر است به آن اشتها گوش ندهید و به پیاده روی‌تان ادامه دهید.

به اندازه کافی آب نمی‌نوشید!

مصرف آب آشامیدنی کافی یکی از کلیدهای کاهش وزن و داشتن زندگی سالم است. براون می‌گوید: «اگر به اندازه کافی آب ننوشید، از انرژی کمتری برخوردار خواهید بود و بدن شما گرسنگی را با تشنگی اشتباه می‌گیرد.»مصرف آب هنگام پیاده روی بسیار مهم است، زیرا علاوه بر روان کردن مفاصل می‌تواند دمای بدن شما را که هنگام پیاده روی بالا رفته، کاهش دهد. براون همچنین معتقد است که «آب شاهراه اصلی برای انتقال مواد مغذی در بدن است. در صورت عدم وجود آب کافی در بدن، مواد مغذی به مقاصد خود منتقل نخواهند شد. به همین دلیل، احساس گرسنگی به شما دست خواهد داد.»

براون می‌گوید که بهتر است آب خالی مصرف شود، اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید یک برش خیار، تکه‌ای نعناع و یا حتی مقداری لیمو در آن بیندازید. او همچنین هشدار می‌دهد که تحت هیچ شرایطی از نوشیدنی‌های قند دار استفاده نکنید.

اثر پیاده روی را خنثی می‌کنید

طرح 10000 گام (معادل 8 کیلومتر پیاده روی) را پیاده کنید و پس از آن از مزایای بی‌شمارش بهره‌مند شوید. اما فراموش نکنید که مزایای این پیاده روی می‌توانید با مصرف دسری کوچک و یا یک هدیه نامناسب مانند شکلات کاملا از بین برود.مردم معمولا پس از کمی پیاده روی خودشان را به صرف بستنی دعوت می‌کنند؛ این کار اصلا خوب نیست. به طور کلی سعی نکنید کالری سوزانده شده از طریق پیاده روی را با شیرینی دادن به خود جبران کنید، چرا که در واقع آثار مفید ورزش کردن را خنثی کرده‌اید.

وب‌سایت فرادید

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع سلامت کودک

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر ویژگی های ذاتی والدین بر فرزند
  • بی تاثیری محصولات روشن کننده ثابت شد
  • آسیب به ریه ها با خانه تکانی
  • نکات خواندنی درباره سلامت کلیه ها
  • مدیریت و کنترل داشتن بر زمان
  • درخشانی و نگهداری از پوست با ثابت نگه داشتنPH
  • سوپ عدس و سبزیجات را چطور درست میکنند؟
  • دلیل یرقان گرفتن در ساعات اولیه تولد
  • ترک سیگار و چاقی
  • مکملی مفید به نام رسوراترول
  • رفع مشکلات خود ایمنی با این روش ها
  • دستگاه های مدرن برای بچه داری
  • اهمیت دادن به کلاس تابستانه اطفال
  • شیوع اختلالات اضطرابی چقدر است؟
  • چند روش برای درمان کبد چرب
  • محبوبترین ها

  • در بیماران فنیل کتونوری، گفتار درمانی چه اهمیتی دارد
  • تغییرات مهم برای برطرف کردن انواع سردردهای میگرنی
  • سفر با کشتی
  • درد معده را با این روش ها تسکین دهید
  • مشکلات خواب و ابتلا به آسم
  • امان از دست خر و پف
  • لبنیات، تاثیر پروبیوتیک ها را بیشتر می کنند
  • نشانه های مهم برای تیروئید نوزاد
  • بروز اگزما در ناحیه تناسلی
  • آشنایی با امراض مربوط به پا
  • اطلاعات کامل درباره سرطان غده تیموس
  • آنسفالیت و دانستنی های مهم درباره آن
  • عدم معالجه سرما خوردگی سبب صدمه چشم میگردد
  • زندگی با وجود اچ آی وی
  • مقابله با انواع عارضه های سرطانی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است