کارهای روزمره علم روانشناسی طراوت ذهنی اصول روانشناسی ارزش های مهم زندگی آمادگی ذهنی

چند دقیقه ای را که در سکون و آرامش هستید انتخاب کنید و خود را در حالت آمادگی و طراوت ذهنی قرار دهید. به محض آنکه احساس آمادگی کردید ده چیز یا بیشتر از آنچه زندگی را برای شما ارزنده می سازد یادداشت کنید. نگران نباشید که حتما فهرست شما کامل یا بدون عیب باشد چون این کار را چندین بار تکرار خواهید کرد. سعی نکنید چیزهایی را انتخاب کنید که دارای ارزش متعارف هستند بلکه آنچه را به ذهنتان می رسد بدون دقت و قضاوت یادداشت کنید. اگر انسانی باتقوا بودن در فهرست شما نیست ولی صرف غذا در رستورانی خوب در فهرست شما جای دارد نگران نباشید و به هر حال آن را یادداشت کنید. نگران خودخواهی و خودکامگی نباشید. اگر بازی ماه- جونگ شما را خوشحال تر از بازی با نوه هایتان می کند اشکالی ندارد. این فهرست مختص شماست و قرار نیست شخص دیگری آن را ببیند. بنابراین حق دارید واقعی ترین اطلاعات را در آن وارد کنید. می توانید در فهرست خود وقایع معمولی موجود در طبیعت را یادداشت یا لحظات خاصی مانند غروب آفتاب را انتخاب کنید. گزینه های شما در این مرحله اهمیتی ندارد.
این فهرست را برای چند روزی کنار بگذارید و سپس این تمرین را تکرار کنید. به فهرست قبلی تان نگاه نکنید. فرض بر این است که در فهرست قبلی چیزهای بدیهی را از قلم انداخته اید به این خاطر که آن ها خیلی بدیهی بودند و شما آن ها را انجام شده تلقی می کردید یا به هزاران دلیل دیگر در فهرست خود وارد نکردید. سپس با گذشت چند روز همین کار را برای بار سوم انجام دهید.
اکنون هر سه فهرست را با هم یکی کنید. اگر کاری را در هر سه فهرست تکرار کرده اید فقط یک بار آن را یادداشت کنید ولی برای هر بار تکرار یک علامت یادآوری کنار آن بگذارید. اگر کارهایی را یادداشت کرده اید که خیلی به یکدیگر تشابه دارند می توانید آن کارها را هم مانند کارهای تکراری قلمداد کنید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 27 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • سیر و تمدد اعصاب
  • با ساده ترین داروهای خانگی موهای خشک را درمان کنید
  • دستور تهیه کرم چشم فوق العاده برای جلوگیری از افتادگی پلک ها
  • رسیدن به موفقیت با این تکنیک های موثر
  • برای بدنسازان مبتدی این اصول پایه هستند
  • بدون اینکه رژیم غذایی داشته باشید ، وزن کم کنید
  • کاهش خطر اعتیاد با مصرف دقیق داروهای مخدر
  • پیروی از قانونی جدید برای لاغری
  • محبوبترین ها

  • آسیب هایی که موبایل به مغز وارد میکند
  • تماس اضطراری در مواقع اورژانسی با این ساعت
  • انواع حملات صرعی و درمان های هر کدام
  • حسگری مخصوص تشخیص سلامت مواد غذایی
  • مصرف آب در سطح کره زمین
  • مراقب ویروس خطرناک زیکا باشید
  • راه حل های درمانی برای اختلال اعتیاد به اینترنت
  • دانستنی های مهم در مورد سیستم کبدی
  • رپورتاژ

  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است