images

یک ازدواج خوب می تواند به منزله کارخانه تولید سلامت روان باشد و بستری برای تضمین نشاط عاطفی زن و شوهر و فرزندان آن ها فراهم آورد و می تواند در مسیری قرار گیرد که تامین کننده نیازهای خصوصی و عاطفی والدین باشد. کسانی که ازدواج نمی کنند طول عمر کمتری دارند. زندگی زناشویی موفق به ما کمک می کند تا تنش های همیشگی روزگار را به مراتب بهتر از افراد مجرد تحمل یا با آن مقابله کنیم و پاسخگوی آن باشیم. در صورتی که ازدواجی ناموفق می تواند ماشین تولید جنون باشد.
منطقی است بر این باور باشیم که زندگی هر فرد از سلسله اعمال پیچیده ای تشکیل شده است که پیرامون محور صمیمیت و عشق می چرخد. احساس اطمینان و اعتماد کردن به فردی دیگر، درد دل کردن و نزدیکی و درک شدن از سوی او چیزهایی هستند که همگی ما خواهان آن هستیم. هنگامی که احساس تنهایی و انزوا می کنیم با همه وجود می کوشیم که از تنهایی بیرون بیاییم. به این منظور به باشگاه می رویم یا به کار می پردازیم. در همین احوال از نزدیک شدن و صمیمیت هم می ترسیم و هنگامی که با کسی احساس نزدیکی می کنیم متوجه می شویم که قصد داریم سر راه صمیمت خود مانع ایجاد کنیم. ما به خوردن تنقلات می پردازیم، تلویزیون تماشا می کنیم، روزنامه می خوانیم و بسیاری از مواقع یا اصلا به حرف همسرمان گوش فرا نمی دهیم یا به گونه خاصی گوش می دهیم که به سوء تفاهم می انجامد. این تضاد یعنی ترس از نزدیکی و نیاز به وجود آن بخش عادی زندگی انسان است. ازدواج فرصتی است برای نزدیک شدن و قرار گرفتن در جریان مسئولیت هایی که زن و شوهر ناچارند به طور مشترک به عهده بگیرند و باید از این فرصت ها برای افزایش میزان اعتماد متقابل، صداقت، علاقه و شراکت بهره جویند.

ارسال شده در 19 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • ماست و تداخلات غذایی اش
  • برای پیشگیری و درمان اختلالات متابولیک باید بقدر کافی بخوابید
  • بی خوابی و عوارض ناشی از آن
  • واکسن جدید پیشگیری از سل تولید شد
  • توجه به علم تغذیه
  • تاریخچه رشته ورزشی هندبال در جهان و کشور ایران
  • توسط سی تی اسکن سکته مغزی بطور خودکار تشخیص داده می شود
  • در ورزش چطوری عرق زیاد را کاهش دهیم؟
  • علت کاهش ناگهانی شنوایی
  • احساسات را چگونه بهبود دهیم
  • کوفته یوفکا
  • رفع بیماری های یکجانشینی با ایستادن و پیاده روی
  • برای تنظیم قاعدگی این گیاه بسیار مفید است
  • اطلاعات کافی در زمینه رابطه جنسی
  • ویتامین هایی که نقش قابل توجه ای در بدنسازی دارند
  • محبوبترین ها

  • حرکت blastoff چگونه انجام می شود؟
  • اصول تکنیکی تقویت عضله های شکم و پهلو
  • ۱۲ خطا در ورزش با وزنه که نباید انجام دهید
  • برای افزایش همیشگی رشد عضلات این شیوه ها مفیدند
  • حرکات ورزشی سبب به موقع پیر شدنتان می شود!
  • آموزش تمرینات ورزشی برای چربی سوزی بالاتنه
  • به عضلات بالاتنه چه ورزش هایی بدهیم که تقویت شوند ( تصویری)
  • چگونه پیاده روی کنیم تا وزنمان کاهش پیدا کند؟
  • در ورزش بدنسازی قدرت چه معنایی دارد؟
  • سیستم حرکتی (RP-21) بر اساس تکنیک رست-پاز(قسمت دوم)
  • با عضلات بدن بیشتر آشنا شویم
  • ورزشکاران رزمی چه رژیم غذایی داشته باشند
  • هفت راهنمای پیاده روی برای کاهش وزن
  • حد و ا ندازه ورزش کردن برای لاغر شدن
  • آیا غذاهای با شاخص گلیسمی پایین، بهترند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است