believe-in-yourself-2

اگر نسبت به خود احساس خوبی ندارید توصیه می کنیم از برخی روش ها و توصیه های موثر در این زمینه کمک بگیرید تا بتوانید خود را باور کنید و مانع تضعیف روحیه خود شوید

حس تنفر از خود مشکل جدی هزاران فرد است و بهبود آن کار آسانی نیست اما شما می‌توانید با فراگیری راiبردهایی موثر حس بهتر و مثبتی به خود داشته باشید. شما باید کنترل زندگی‌تان را دوباره به دست بگیرید.

روانشناسان اغلب بر این باورند که می‌توان کنترل زندگی را از داخل و خارج در دست گرفت و برای آن منبعی درونی یا بیرونی انتخاب کرد. افرادی که کنترل زندگی‌شان را از داخل در دست می‌گیرند از درون به خود نگاه می‌کنند و بررسی می‌کنند که آیا موفق هستند یا خیر. افرادی که از منبع و دیدگاهی بیرونی زندگی خود را تحت نظر می‌گیرند از بیرون به خود و زندگی‌شان نگاه می‌کنند. ثابت شده است راه‌حل اول بسیار موثرتر و مفیدتر است.

شما نمی‌توانید نحوه دیدگاه افراد را نسبت به خود تغییر دهید و سبب شوید آن‌‌ها شما را گونه‌ای دیگر ببینند و اگر برای این کار تلاش کنید، تلاشتان بی‌فایده است. به جای این کار، سعی کنید منبع کنترل زندگی‌تان را به درون تغییر دهید. شما مسئول افکار دیگران نسبت به خود نیستید بلکه تنها مسئول خود و افکارتان هستید و بهتر است از درون زندگی خود را کنترل کنید.

سریع‌ترین راهی که باعث می‌شود شما حسی ناسالم نسبت به تصویر ذهنی خود پیدا کنید و حس خودباوری خود را ضعیف کنید مقایسه مداوم خود با دیگران به خصوص بازیگران، خوانندگان و مدل‌ها است. شما مسئول این نیستید که به گونه‌ای خاص به جزء خود واقعی‌تان ظاهر شوید.
اگر درگیر احساسی منفی نسبت به خود شده‌اید و از خود بدتان آمده است، فکر کردن به دیگران و کمک‌هایی که به آن‌ها کرده‌اید می‌توان موثر باشد. به این فکر کنید که چه اندازه به دیگران کمک کرده‌اید و برای آن‌ها مفید بوده‌اید و چقدر خوش‌شانس هستید.

داوطلب شدن برای انجام کارهای خوب راهی فوق‌العاده برای افزایش و تقویت اعتماد به نفس است و علاوه بر آن نتیجه آن کار خوب به شما باز خواهد گشت. بهتر است سعی کنید در آخر روزی که گذرانده‌اید احساس کنید باارزش بوده‌اید و برای جامعه و اطرافیان کاری مثبت انجام داده‌اید.

اگر شغلتان به گونه‌ای است که نمی‌توانید این کار را انجام دهید تغییری در آن ایجاد کنید و تصمیم بگیرید فعالیت‌هایی انجام دهید که برای دیگران و جامعه مفید است. سعی کنید کمی خطر کنید و در زندگی‌تان تغییری ایجاد کنید و به حس شادی خود نیز توجه داشته باشید. شما می‌توانید زندگی‌تان را تغییر دهید.

منبع: Medical News Today

ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • اهمیت صحبت با جنین توسط مادر
  • مراحل درمان نازایی در ایران
  • آیا استرس معمولی هم به افسردگی منجر می شود
  • این دور ریختنی های بسیار پرارزش
  • اثرات مهم گل شاه پسند
  • انواع پتوز ؛ علل و درمان آن ها
  • زردچوبه و رفع التهابات و درد
  • کاهش خطر ابتلا به دیابت با مصرف سبزیجات
  • سعی کنید با جکفروت دوست شوید
  • انگ بیش فعالی زدن به خردسالان
  • مدیریت و مهار تیروئید بارداری
  • افزایش گرایش دختران به سمت سیگار زنگ خطری جدی
  • با این مواد غذایی اضطراب را از خود دور کنید
  • رسپی انواع ماسک برای انواع مختلف پوست
  • افزایش کلسترول خانم های بارداری و رفع آن
  • محبوبترین ها

  • کمردرد بارداری درمانش چیست
  • نشانه ها و خطرات مسموم شدن برای مادر و جنین
  • نکات ضروری قبل از بارداری
  • سوزش، خارش شدید و افزایش ترشحات واژن – عفونت قارچی واژن
  • اشکالاتی که در عادات ماهانه دختران نوجوان وجود دارد
  • خطاهای مادران در زمینه شیردهی به نوزاد
  • اگرباردارید این مطالب را بخاطر بسپارید
  • چگونه دوران بارداری را بدون استرس بگذرانیم
  • ابتلای جنین به این بیماری با نخوردن اسیدفولیک
  • درمان ناباروری با IVF
  • درمان های پوستی در باردرای
  • توصیه های خوراکی برای مادر و شیرخوار
  • برای دختر دار شدن این شیوه ها بسیار موثر است
  • ارتباط میان وزن گیری جنین و سیگار
  • به دنیا آمدن جنین با وضعیت بریج
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است