منیزیم کمبودمنیزیم کمبود ویتامین b12 کمبود کلسیم بی‌حسی و خواب‌رفتگی اندام‌ها مشکلات سیستم عصبی و استرس افزایش چربی خون B3
دریافت میزان کافی از منیزیم می تواند باعث تنظیم ساعت خواب بدنتان شود از طریق خوراکی نیز می توانید میزان منیزیم مورد نیاز ببدنتان را تامین کنید

تلاش های اخیر محققان نشان می دهد منیزیم می تواند موجب بهبود چرخه خواب و بیداری فرد شود.

انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری، بالا و پایین می شود.

در کل طول روز، میزان منیزیم موجود در سلول ها رابطه مستقیمی با نحوه پیروی فرد از چرخه خواب و چگونگی و زمان کالری سوزی فرد دارد.

همچنین سطح منیزیم بر متابولیسم بدن هم تاثیر دارد: هرچقدر سطح متابولیسم بالاتر باشد، سلول ها بهتر از چرخه طبیعی خواب پیروی می کنند و در نیجه بهتر قادر به فرآوری انرژی هستند.

میانگین منیزیم مصرفی هر فرد در روز باید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم باشد که معمولا در بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، موز و شکلات تلخ یافت می شود.

ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • روش های درمانی برای رایج ترین مشکلات بینی
  • راه حل قطعی درمان عرق سوز شدن در خانه
  • ویتامین E
  • خطرات استرس برای یادگیری
  • بهترین زمان برای انجام تست بارداری
  • عوامل ایجاد اگزما
  • برای احساس درد در مفاصل چه بخوریم
  • عوامل ایجاد کننده کم اشتهایی در اطفال
  • محبوبترین ها

  • گوشه گیری و منزوی شدن بچه بخاطر ترس از جمع
  • روش‌های موثر برای صحبت با کودک
  • سوختن خردسالان با آب جوشیده
  • هراس شبانه در کودکی
  • رنگ بندی لباس عید برای اطفال
  • بی حوصلگی اطفال و مقابله با آن
  • اختلاف گذاشتن بین فرزندان
  • کودک و تاثیر پذیری از همسن و سالان
  • رپورتاژ

  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • سالن زیبایی و عروس مریم رئوف
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • الو دکتر

    نخ دندان ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    لاغر شو

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است