he2982
دریافت میزان کافی از منیزیم می تواند باعث تنظیم ساعت خواب بدنتان شود از طریق خوراکی نیز می توانید میزان منیزیم مورد نیاز ببدنتان را تامین کنید

تلاش های اخیر محققان نشان می دهد منیزیم می تواند موجب بهبود چرخه خواب و بیداری فرد شود.

انسان ها برای داشتن عملکردی خوب در طول روز نیاز به خواب کافی دارند. کمبود خواب معمولا بر فعالیت های روزانه فرد تاثیر زیانباری دارد.

محققان دانشگاه ادینبرگ انگلستان در این مطالعه، فعالیت هر سلول انسانی جمع آوری شده را اندازه گیری کردند. آنها دریافتند سطح منیزیم در طول مدت چرخه ۲۴ ساعته خواب و بیداری، بالا و پایین می شود.

در کل طول روز، میزان منیزیم موجود در سلول ها رابطه مستقیمی با نحوه پیروی فرد از چرخه خواب و چگونگی و زمان کالری سوزی فرد دارد.

همچنین سطح منیزیم بر متابولیسم بدن هم تاثیر دارد: هرچقدر سطح متابولیسم بالاتر باشد، سلول ها بهتر از چرخه طبیعی خواب پیروی می کنند و در نیجه بهتر قادر به فرآوری انرژی هستند.

میانگین منیزیم مصرفی هر فرد در روز باید بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلی گرم باشد که معمولا در بادام، دانه کنجد، دانه آفتابگردان، موز و شکلات تلخ یافت می شود.

ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • آموزش آسان میکاپ چشم دودی
  • تصاویری از محفظه دستکش دار مواد رادیو اکتیو
  • علت بد رفتاری والدین
  • میوه ای که مشکل بزرگ گرسنگی در جهان را رفع می کند
  • درمان های مختلف برای مشکلات آرنج
  • اصلی ترین دلایل عفونت زای زنانه
  • بیشترین هزینه های مردم صرف خرید فست فودها می شوند
  • پیش از اقدام به خرید مبلمان بخوانید
  • سندرم مقاومت به انسولين چيست؟
  • تشکیل زندگی مشترک در کنار خانواده همسر
  • اشتهای زیاد و این پیامدها
  • تاثیرات استرس بر روی گلبول های بدن
  • تست میزان «سلامت رابطه»‌
  • تصاویر چراغ جراحی دوربین دار
  • پیشگیری از آلزایمر با امگا3
  • محبوبترین ها

  • ماست های مضر برای سلامتی
  • صرف وعده شام هنگام غروب به شما در کاهش وزن کمک می کند
  • آیا حشرات غذای آینده ما هستند؟
  • نمونه رژیم غذایی کم کلسترول مناسب بیماران قلبی
  • تاثیرات مختلف مواد غذایی بر حالات روحی
  • نوشیدنی داغ و عوارض مضر آن برای بدن
  • نجات قلب با کمک میوه
  • چربی شکم را با استفاده از این خوراکی ها از بین ببرید
  • نقش تغذیه در التهاب مری (ازوفاژیت)
  • هر انچه نیاز دارید درباره بتاکاروتن بدانید
  • رژیم اتکینز چه عارضه هایی با خود دارد؟
  • فواید بخش هایی از سبزیجات که آن ها را دور میریزید
  • اگربیش از حد غذای کنسروی استفاده کنید چه عارضه ای دارد؟
  • مراقبت از جوانی با این روش ها
  • با ایستادن طولانی خوش اندام خواهید شد!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است