کم شدن فشارخون ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم چربی ذخیره شده در اطراف شکم چاقی و اضافه وزن تناسب اندام آب کردن چربی دور شکم
چه نوع تمرین های ورزشی برای افراد چاق بهتر هستند و بهترین حرکات ورزشی برای آب شدن چربی های بدن افرادی که اضافه وزن زیادی دارند کدامند؟

 قوی تر شدن چیزی است زیبا. کمکتان می کند در خود تغییر را ببینید و عضلاتی بسازید که به تقویت سرعت سوخت و ساز کمک می کند. اما تحقیقات جدید نشان داده بالا رفتن قدرت بدنی باعث می شود در هر ورزش کمتر کالری بسوزانید.

برای این تحقیق محققان 300 مرد و زن را مورد آزمایش قرار دادند، سطح آمادگی فیزیکی و مقدار کالری که هر روز می سوزاندند را برآورد کردند. آنها متوجه شدند با اینکه افراد با فعالیت بدنی متوسط در روز 200 کالری بیشتر از افراد یکجا نشین می سوزانند، مقدار کالری سوزانده شده شان از کسانی که فعالیت بدنی معمولی دارند بیشتر نیست.

پس اگر دائما در حال انجام یک نوع تمرین هستید شاید این خبر زیاد خوبی برایتان نباشد. به این مسئله مانند کارتان نگاه کنید، وقتی برای بار اول شروعش کردید چیزهایی بود که باید می آموختید، این موارد زمان و انرژی زیادی از شما می گرفت، اما کم کم کار آمد تر شدید. ورزش نیز دقیقا به همین شکل است. بدن به یک نوع حرکت عادت می کند. پس به صورت طبیعی انجام آن برایتان ساده تر می شود و انرژی کمتری مصرف می کنید.

اما این دلیل نمی شود که برای کاهش وزن از ورزش قطع امید کنید، چون می خواهید چربی آب کنید نه عضله درسته؟ تحقیقات ثابت کرده است کسانی که هم سالم غذا می خورند و هم ورزش می کنند بیشتر از کسانی که فقط رژیم می گیرند وزن کم می کنند.

تکرار، شدت، زمان و نوع

تکرار، شدت، زمان و نوع، چهار فاکتوری هستند که مقدار مشخص فشاری که روی بدن در طول یک دوره ورزش می آورید را تعیین می کنند. هر کدام از این شاخص ها را تغییر دهید بدن خود را به شیوه ای جدید به چالش کشیده اید. به خاطر داشته باشید تا زمانی که بدن در پروسه پیشرفت قرار بگیرد کالری بیشتری می سوزانید. هر چهار تا شش هفته یک یا دو مورد از این شاخص ها را در برنامه ورزشی خود دست کاری کنید تا به نتایج بهتری در برنامه خود دست پیدا کنید.

ورزش های ترکیبی با شدت بالا

تحقیقات نشان داده ورزش های ترکیبی با شدت بالا می توانند کالری سوزی را به شدت افزایش دهند. برای مثال 20 دقیقه انجام چنین ورزشی کالری معادل یک ساعت پیاده روی را می سوزاند. اگر می خواهید با چنین ورزش هایی آشنا شوید ما در سایت دکتر کرمانی تا به حال چندین نمونه از آنها را معرفی کرده ایم:

اولویت بندی در غذا خوردن

هرچقدر هم سخت ورزش کنید تا زمانی که حواستان به غذا خوردنتان نباشد و مقدار کالری دریافتی با مصرفی یکی باشد نمی توانید یک گرم هم کم کنید. خوردن غذاهای بی ارزش و تنقلات می تواند ورزش کردنتان را سخت کند، پس اگر فکر می کنید حداکثر تلاش خود را می کنید باید بگویم اینطور نیست. توصیه می شود خوردن غذاهای دارای قند اضافی را کم کنید و بیشتر به سمت پروتئین های بدون چربی، چربی های سالم و کربوهیدرات های کامل از میوه ها، سبزیجات، و غلات کامل بروید.

کمی وزنه بلند کنید

عضله بیشتر = کالری سوزی بیشتر. در حالی که نیم کیلو چربی هر روز حدود 2 کالری مصرف می کند، این مقدار برای نیم کیلو عضله 6 کالری است. همچنین عضله فضای بسیار کمتری از چربی اشغال می کند. تحقیقات نیز نشان داده افرادی که روزانه حدود 20 دقیقه ورزش قدرتی انجام می دهند چربی شکمی کمتری نسبت به کسانی که ورزش قدرتی انجام نمی دهند دارند.

سوخت رسانی فراموش نشود

خیلی ها سر تفاوت بین میان وعده قبل و بعد از ورزش بحث دارند، با این حال تحقیقات نشان داده خوردن میان وعده ای حاوی کربوهیدرات قبل از اینکه به ورزش بروید عملکردتان را در انجام مواردی مانند ورزش های ترکیبی با شدت بالا و ورزش های دشوار بالا می برد. ورزش سخت تر کالری بیشتری می سوزاند، چه در طول ورزش چه بعد از آن.

وب سایت دکتر کرمانی

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 28 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان

پیشنهاد سردبیر

  • اگر می خواهد سلامت موهای خود را تضمین کنید ، بخوانید
  • اثرات جانبی کراتین
  • آنژیو گرافی چیست و چه خطراتی به همراه دارد
  • کلسیم و ترشح غدد بدن
  • نکات مهم طراوت ذهنی
  • مروری بر اجزای مواد غذایی
  • فست فودها بیشتر گرسنه تان میکنند
  • هنرمندانی که در مقابل سرطان پیروزی بدست آوردند
  • محبوبترین ها

  • انسداد روده چه زمانی رخ میدهد؟
  • راهکاری جدید برای کنترل آلزایمر و زوال عقل
  • اینفوگرافیک مراقبت از کلیه ها
  • حقایقی در مورد بیماری های دست و پا و دهان کودکان
  • پیامدهای مبتلاشدن به بیماری کرون
  • لاوادو و درمان آلزایمر
  • امراض تهدید کننده برای سلامتی زنان
  • نشانه های بارز برای سوء تغذیه در بدن
  • رپورتاژ

  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • اکو قلب جنین چیست ؟
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    رفع جای نیش حشرات با استفاده از کرم های مختلف
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است