psycology

افسردگی هم نوعی بیماری است و هم مشکلی اجتماعی. این بیماری که نتیجه ناکامی انسان در سازگاری با تنش های زندگی است باید به گونه ای حرفه ای درمان و با پشتکار و جدیت دنبال شود. امروزه با توجه به حاکمیت روش های از پیش برنامه ریزی شده مراقبت و تجویز داروها این نگرانی وجود دارد که درمان حرفه ای به اندازه مطلوب کارآیی نداشته باشد. من در گذشته هم اعلام کرده بودم که روش های درازمدت درمانی به مراتب بهتر از روش های متداول کوتاه مدت اند. علاوه بر آن داروها و درمان های مختصر احتمال بازگشت افسردگی در آینده را کاهش نمی دهد. نکته غم انگیز در اینجاست که اگر انسان یک بار دچار افسردگی شود احتمال تکرار آن بسیار است. اما من به شدت بر این باورم که روش درمانی خود هدایت شونده ای که اینک توصیه می کنم می تواند احتمال بازگشت افسردگی را کاهش و رضایت انسان از خودش و زندگی اش را افزایش دهد.
به یاد داشته باشید افسردگی انسان را ناچار می کند تفکر، احساس و رفتار خاصی را که به نظرش طبیعی می آید دنبال کند و انسان افسرده به سختی می تواند به گزین های دیگر فکر کند. این عادت ها در مغز انسان حک و به مسیرهای اولیه عصبی او تبدیل می شوند که به انسان امر می کنند چه چیز را ببینند، چگونه بیندیشند، چگونه احساس کند و به چه کاری دست بزند. لیکن تمرین توام با پشتکار و تمرکز می تواند مغز انسان را به حالت اولیه در آورد و روش های مطمئن تری را برای ادامه زندگی به او بیاموزد. شاید این فرآیند مدت ها به طول بینجامد ولی هر بار که در به کار بردن یک مهارت کامیاب می شویم تکرار آن برایمان آسان تر می شود. راهکارهای زیر را دنبال کنید و هر روز به منظور طراوت ذهنی تمرین کنید تا احساس بهبود حاصل نمایید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • درد معده را با این روش ها تسکین دهید
  • بررسی بیماری گانگلیون
  • همه چیز درباره کاشت موی خانمها
  • کاهش قند خون و مصرف کاکائو
  • راز ثروتمند شدن بدون تخصص
  • تعادل وزن و کاهش اشتها وابسته به خواب است
  • شانس باردارشدنتان را با طب سوزنی بیشتر کنید
  • سلفی گرفتن جالب این پدر خوشحال
  • چرا مصرف آب میوه ها و سبزی ها از خوردن آن ها بهتر است؟
  • همراهی با کودکان در بازی
  • یادگیری شرطی یا روش ایجاد عادت
  • نحوه صحیح آموزش پوزش خواستن به بچه
  • نشانه های مهم افسردگی
  • اطلاعات مهم در مورد اشکال روی بسته بندی ها
  • نقش صحیح و استاندارد ایستادن در افزایش اعتماد به نفس
  • محبوبترین ها

  • 10 روش برای کاهش استرس کودکان در مدرسه
  • بالا رفتن دمای بدن افراد عاشق
  • نحوه برخورد با شخصیت ضد اجتماعی
  • افزایش آمار ازدواج دختران بزرگ‌تر با پسران کوچک‌تر
  • در کدام روز از ماه همسر خود را انتخاب کنید؟
  • به چه دلیل برخی از عروس ها دچا رافسردگی میشوند؟
  • دوچرخه سواران بهترین حالت روحی را دارند!
  • کودکان چه شخصیتهای رنگارنگی دارند؟
  • کند و کاوی در مورد مهمترین دلایل خیانت
  • از میان رفتن دید و بازدید های خانوادگی
  • مدیریت و کنترل و مهار رفتارهای منفی
  • چه زمانی افسردگی بطور کامل بهبود می آید
  • هنگامی که نوجوان شما ناگهان بی احترامی می کند
  • لبخند زدن هنر میخواهد
  • انسان های شاد چه ویژگی قابل ستایشی دارند؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است