depress1111

هنگامی که احساس می کنیم خلق و خویمان تغییر کرده باید بدانیم حتما دلیلی وجود داشته و چیزی اتفاق افتاده که سبب این تغییر خلق شده است. حتی در مواردی که انسان در حال وارد شدن به یک دوره افسردگی اساسی است و احساس می کند که عمق افسردگی اش در مقایسه با واقعه ای که مسبب آن شده بیشتر است باز هم باید احساس آرامش کند که فقط یک حادثه باعث شدت افسردگی او شده است. باید قبول کنیم که قرار گرفتن در هر موقعیت روانی ای دلیل این نمی شود که ما مجنون هستیم.
اگر استدلال فوق را قبول ندارید و نمی توانید ریشه تغییرات خلقی خود را بیابید بهتر است همواره مجله مربوط به تغییرات خلق و خو را که در امریکا منتشر می شود مطالعه کنید. با این کار طولی نخواهید کشید که به واقعیت های احساسی درون خود پی می برید و ملاحظه خواهید کرد افسردگی ای که ظاهرا بدون دلیل برایتان حادث شده است به عنوان مثال با جر و بحث دشواری که صبح همان روز با مادر خود داشته اید در ارتباط بوده است. تا عصر همان روز شما احتمالا آن مجادله را فراموش کرده اید لیکن مجله خق و خو با پرسشنامه ای که در آن منعکس است موضوع را به شما یادآوری خواهد کرد.
گاهی واقعه منجر به افسردگی کاملا روشن است مثلا کسی را از دست داده اید یا با ناکامی و ناراحتی خاصی مواجه شده اید. بعضی مواقع هم واقعه برای دیگران کاملا بدیهی است و در حالی که سعی می کنیم اهمیت آن را انکار کنیم در درون خود احساس رنجش می کنیم. در این مواضع است که دوستان و عزیزان یا گروهی حمایتی می توانند دست به کار شوند. گاهی هم آن واقعه خاطراتی به دنبال دارد یا خواب و خیال است یا مربوط به موضوعی است که با خواندن یک مطلب پدیدار شده است در این موارد هم مجلات تخصصی می توانده به ما کمک کند.
آگاهی یافتن از اینکه چه عاملی باعث رنجش ما شده است اولین گام به سوی بهبود است. به خاطر داشته باشید هر زمان که متوجه می شویم چه عاملی سبب رنجش ما شده است فقط با سه گزینه روبه رو هستیم اوضاع را تغییر دهیم از آن اجتناب کنیم یا آن را بپذیریم. پس در ابتدا باید سعی کنید که اوضاع را تغییر دهیم یا از آن دوری جوییم اگر انجام دادن دو گزینه قبلی برایمان مقدور نیست باید سعی کنیم که با آن کنار بیاییم.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • رفع خستگی یا خواب آلودگی با این خوراکیها
  • تاثیرات خاک بازی روی آلرژی
  • خروپف مرگ آور است
  • اصول و قوانین برای رحم اجاره ای
  • منشأ بوی بد یخچال و روش رهایی از آن
  • خوراکیهای محافظ مغز کدامند
  • تولید ظرف گیاهی با پروتئین بالا برای گیاهخواران
  • راهنمایی های موثر برای خوردن کربوهیدرات
  • سالخوردگان و استفاده از این دوچرخه
  • زوال عقلی چیست؟نشانه ها، علائم و علل زوال عقل
  • روشهای طبیعی تقویت قدرت باروری و حاملگی در خانم ها
  • خوردنی های ممنوع برای مبتلایان به رفلاکس اسید معده
  • از جمله عوارض رژیم های لاغری سریع این بیماریست
  • توصیه هایی برای استفاده از پروتز دندان
  • چگونگی کنترل رفتارهای درونی و ذاتی
  • محبوبترین ها

  • 7 راه برای پیدا کردن چیزهایی که واقعا در زندگی می خواهیم
  • تنبلی و خطرات آن برای سلامت افراد
  • روانکاوی هراس از پرواز
  • لبخند را بر لبان شما می آورد این جملات زیبا
  • با راز داری سلامتی خودتان را به خطر نیاندازید
  • مقابله با استرس با شستن بینی
  • کنترل و مقابله با فرزند سالاری
  • منشا سردرد روانی یا میگرن
  • محبت به بیماران و کمک روحی به آنان
  • اصلاح منفی بافی با این ترفندها
  • به این قبیل مردان جواب مثبت ندهید!
  • نشانه های مهم برای اختلالات روحی و روانی
  • تمرین قدردانی با این روش ها
  • محبت و ابراز علاقه نوه به پدربزرگ و مادربزرگ
  • ضروری ترین نکات مهم نامزدی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است