images

به خاطر داشته باشید که مراقبه توام با طراوت ذهنی می تواند چنان برنامه ذهن شما را تنظیم کند که قادر شوید نگرانی های مفرز و تمرکز کردن روی خود را متوقف سازید. مراقبه می تواند ترموستات درونی شما را به گونه ای تنظیم کند که بتوانید بیش از همیشه شادمانی را تجربه کنید. فراگیری مهارت های زندگی توام با طراوت ذهنی شما را قادر می سازد تا از طریق تعقل و تفکر سنجیده شده خود را مهار کنید نه اینکه به افراط در فکر کردن و عدم تعادل فکری متکی شوید. در سایه طراوت ذهنی ذهن و مغز و جسم شما با یکدیگر هماهنگ می شوند تا آرام باشید وا ز لذایذ زندگانی که قبلا از آنغافل بوده اید بهره مند شوید. طراوتذهنی به شما می آموزد تا دریابید چگونه در گذشته همواره خود را بر اساس سیاه یا سفید قضاوت می کردید و اینک می توانید با گذر از آن قدر زندگی را با همه زیبایی ها و پیچیدگی هایش بدانید. با نگرشی سرشار از عینیت و جدا از آشفتگی های افسردگی بدون شک تصمیمات بهترین می گیرید و در نتیجه رضایت بیشتری از زندگی خود خواهید داشت.
ما معمولا بیش از اندازه وقت و انرژی خود را برای مهار کردن چیزهایی که خارج از توانماست صرف می کنیم. طراوت ذهنی ما را یاری می دهد تا بدانیم چه مواقعی وقت خود را بیهوده تلف می کنیم. در لحظاتی که آزرده هستیم لازم است این دو سوال را از خود بکینم: اول، موضوعی که ما را آزرده ساخته تا چه اندازه در مسیر زندگی مان موثر است و دوم برای رفع آن در عالم واقع چه کاری از دست ما بر می آید؟ ما می توانیم پی ببریم بسیاری از چیزهایی که نگرانمان می کنند آن قدرها هم مهم نیستند بلکه ما هستیم که گرفتار هیجانات روانی شده و آرامش خود را از دست داده یا خود را در راه تغییر چیزی که غیر ممکن است درمانده ساخته ایم.
نیایش آرامش بخش انجمن الکلی های بدون نام این است: خداوندا به من درایتی عطا نما تا آنچه را نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. و شهامتی ارزانی ام کن تا آنچه را تغییر پذیر است تغییر دهم و بینشی در من ایجاد کن که تاثیر هر یک از این دو رفتار را در زندگی خود مشاهده کنم. این دعا برای مقابله با افسردگی هم خوب است. داشتن طراوت ذهنی و آرامش پیوسته کار آسانی نیست این ها هدف هایی هستند که باید از طریق نظم ذهنی به دست آوریم.
ما باید یاد بگیریم که خودمان را مهار کنیم و از ترشح آدرنالین که هشدار دهنده وجود بحرانی است که باید بلافاصله با آن برخورد شود، جلوگیری کنیم. ما در مسیر پر پیچ و خم زندگی قرار داریم مانند چرخ و فلکی که ما را بالا و پایین می برد و می چرخاند هم موجب ترسمان می شود و هم هیجان می بخشد. در این مسیر نه ترمز داریم و نه می توانیم پیاده شویم. پس بهتر است که به اطرافمان بنگریم و از تجربه خود لذت ببریم چون در واقع بار دومی در کار نیست.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • لاغر شدن با این روش هورمونی
  • پی بردن به رازو رمز شخصیت افراد درغذاها
  • مراقبت های لازم برای کم شدن وزن با داروهای گیاهی
  • با ورزش شکم را سفت کنید
  • برای کاهش وزن با خودتان مهربان باشید
  • کم‌خونی داسی‌شکل کودک و هزار سوال رنگارنگ
  • پیش بینی وضعیت موفقیت‌های تحصیلی با بررسی DNA
  • دلیل مهم دعوای خواهر و برادرها
  • محبوبترین ها

  • عوامل جانبی تاثیرگذار بر شیردهی نوزاد
  • دامن زدن به افسردگی بیشتر در کودک
  • اصول خوراندن دارو به خردسالان
  • نکات مهمی که باید درباره خواب کودکان بدانید
  • خطر بیماری های تنفسی در خردسالان
  • اطفال کلاس اولی و این نکات مهم
  • دانستنی هایی در مورد کودکان خردسال
  • تاثیرات شیر مادر از نظر روحی روانی بر کودک
  • رپورتاژ

  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • ارائه خدمات ویژه سلامت و زیبایی دندان در کلینیک دیبا
  • ایمپلنت؛ تنها جایگزین دندان از دست رفته
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما