کارهای روزمره علم روانشناسی طراوت ذهنی اصول روانشناسی ارزش های مهم زندگی آمادگی ذهنی

به خاطر داشته باشید که مراقبه توام با طراوت ذهنی می تواند چنان برنامه ذهن شما را تنظیم کند که قادر شوید نگرانی های مفرز و تمرکز کردن روی خود را متوقف سازید. مراقبه می تواند ترموستات درونی شما را به گونه ای تنظیم کند که بتوانید بیش از همیشه شادمانی را تجربه کنید. فراگیری مهارت های زندگی توام با طراوت ذهنی شما را قادر می سازد تا از طریق تعقل و تفکر سنجیده شده خود را مهار کنید نه اینکه به افراط در فکر کردن و عدم تعادل فکری متکی شوید. در سایه طراوت ذهنی ذهن و مغز و جسم شما با یکدیگر هماهنگ می شوند تا آرام باشید وا ز لذایذ زندگانی که قبلا از آنغافل بوده اید بهره مند شوید. طراوتذهنی به شما می آموزد تا دریابید چگونه در گذشته همواره خود را بر اساس سیاه یا سفید قضاوت می کردید و اینک می توانید با گذر از آن قدر زندگی را با همه زیبایی ها و پیچیدگی هایش بدانید. با نگرشی سرشار از عینیت و جدا از آشفتگی های افسردگی بدون شک تصمیمات بهترین می گیرید و در نتیجه رضایت بیشتری از زندگی خود خواهید داشت.
ما معمولا بیش از اندازه وقت و انرژی خود را برای مهار کردن چیزهایی که خارج از توانماست صرف می کنیم. طراوت ذهنی ما را یاری می دهد تا بدانیم چه مواقعی وقت خود را بیهوده تلف می کنیم. در لحظاتی که آزرده هستیم لازم است این دو سوال را از خود بکینم: اول، موضوعی که ما را آزرده ساخته تا چه اندازه در مسیر زندگی مان موثر است و دوم برای رفع آن در عالم واقع چه کاری از دست ما بر می آید؟ ما می توانیم پی ببریم بسیاری از چیزهایی که نگرانمان می کنند آن قدرها هم مهم نیستند بلکه ما هستیم که گرفتار هیجانات روانی شده و آرامش خود را از دست داده یا خود را در راه تغییر چیزی که غیر ممکن است درمانده ساخته ایم.
نیایش آرامش بخش انجمن الکلی های بدون نام این است: خداوندا به من درایتی عطا نما تا آنچه را نمی توانم تغییر دهم بپذیرم. و شهامتی ارزانی ام کن تا آنچه را تغییر پذیر است تغییر دهم و بینشی در من ایجاد کن که تاثیر هر یک از این دو رفتار را در زندگی خود مشاهده کنم. این دعا برای مقابله با افسردگی هم خوب است. داشتن طراوت ذهنی و آرامش پیوسته کار آسانی نیست این ها هدف هایی هستند که باید از طریق نظم ذهنی به دست آوریم.
ما باید یاد بگیریم که خودمان را مهار کنیم و از ترشح آدرنالین که هشدار دهنده وجود بحرانی است که باید بلافاصله با آن برخورد شود، جلوگیری کنیم. ما در مسیر پر پیچ و خم زندگی قرار داریم مانند چرخ و فلکی که ما را بالا و پایین می برد و می چرخاند هم موجب ترسمان می شود و هم هیجان می بخشد. در این مسیر نه ترمز داریم و نه می توانیم پیاده شویم. پس بهتر است که به اطرافمان بنگریم و از تجربه خود لذت ببریم چون در واقع بار دومی در کار نیست.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

امتیاز بدین ! 1 امتیاز2 امتیاز3 امتیاز4 امتیاز5 امتیاز
Loading...
ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • پی بردن به کافی بودن شیر مادر
  • آیا یائسگی خواب شما را مختل می کند؟
  • اگر از طرفداران لاغری هستید این اشتباهات را دیگر تکرار نکنید
  • کشیدن دندان عقل ضروری است؟
  • استرس دارید ؟ این غذا ها را بخورید
  • رفتار فرزندانی که مادران اندوهگین و عصبی دارند
  • این عوامل نشان دهنده کمبود روی در بدن شماست!
  • برای آرایش عروس چه طیف رنگهایی بهتر است
  • محبوبترین ها

  • علل ایجاد و درمان جوش ها و آکنه ها
  • اگزما و این راه حل ها
  • صورت را چطوری ماساژ بدهیم که خطوط پیری از بین برود
  • مقابله با چین و چروک پوست با برخی مواد غذایی
  • با 8 گره بر روی موهایتان گل درست کنید
  • این آرایش چشم بسیار زیبا را یاد بگیرید
  • اول ماتیک میزنید یا اینکه چشم‌هایتان را آرایش می کنید؟
  • بهترین روش برای خشک کردن موها
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بیش از آن‌چه فکر می‌کنید از دندان‌هایتان کار می‌کشید!
  • لیزر درمانی راه حلی بدون تیغ برای دندانپزشکی
  • اصلاح طرح لبخند و دندانپزشکی زیبایی
  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید
    محبوبیت داروهای گیاهی در بین بیماران قلبی
    دکتر هومن عشقی

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است