ناراحتی عصبی سلامت روحی بیماری ناراحتی اعصاب افراد برون گرا افراد افسرده احساس آرامش

ما باید از این خواسته صرف نظر کنیم که عزیزانمان فقط به این خاطر که ما را دوست دارند باید درکمان کنند. اگر خودمان به دیگران نگوییم چه خواسته ای داریم بی تردید نمی توانیم انتظار دریافت آن را داشته باشیم. اگر به دیگران نگوییم چه احساسی داریم نمی توانیم از آن ها انتظار داشته باشیم که ما را درک کنند. بنابراین یاد بگیریم که با زبانی صریح و واضح و به طور مستقیم سخن بگوییم و میان گفته هایمان و لحنی که آن را ادا می کنیم هماهنگی وجود داشته باشد. همچنین موظف هستیم که به آنچه دیگران به ما می گویند با دقت گوش کنیم و اگر درست متوجه نشدیم توضیح بخواهیم.
به یاد داشته باشیم که افراد افسرده به آسانی تسلیم می شوند و در مواردی که نمی توانند منظور خود را بفهمانند به گفتگو خاتمه می دهند. آنان احساس می کنند زبانشان بند آمده و خشمگین می شوند در نتیجه می پندارند که مورد سوء تفاهم و تحمیل قرار گرفته اند و ناامید می شوند. به جای این بهتر است که فرد افسرده سعی کند آرامش را برقرار کند روی احساس خود تمرکز و آن را از دریچه دیدگاه خود بیان کند. برای اینکه طرف مقابل منظور شما را بفهمد می توانید از او بخواهید تا با سوال کردن از واقعیت مقاصد شما آگاه شود.
ما باید ارتباط برتر را یاد بگیریم یعنی نیرویی که به ما توان می دهد درباره شیوه گفتگو کردن بحث و تبادل نظر کنیم در این زمینه می توانیم پرسش هایی این چنین مطرح کنیم: آیا من منظور شما را درست فهمیده ام؟ آیا منظور خودم را به روشنی اعلام کرده ام؟
تلاش کنید برون گرا باشید و دست دوستی به سوی دیگران دراز کنید بخندید و با مردم به گفتگو بپردازید. انسان های برون گرا شانس بیشتری دارند که خود را خوشبخت بدانند یا شاید بتون گفت انسان های شاداب تر دارای برون گرایی بیشتری هستند. واقعیت برای ما روشن نیست و اهمیتی هم ندارد. پژوهشی روی دانشجویان دانشگاه نشان می دهد هر دانشجویی که رفتارش برون گرایانه است از دیگران خوشحال تر است و حتی دانشجویان درون گرا هم در مقاطعی که وانمود می کردند برون گرا هستند شادتر بودند. این پژوهش ثابت می کند هر فردی که شهامت و اراده معاشرتی بودن را دارد در اثر آن به خوشحالی دست می یابد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

5 1000
ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط با موضوع روانشناسی | 284 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • چطوری پس از بدنیا آوردن نوزاد چربی های اطراف شکم مان را بسوزانیم؟
  • اسهال در رده سنی کم
  • دانه های میوه جک‌ فروت، می تواند جایگزین کاکائو باشد!
  • طراحی کلاهی برای کاهش تصادفات با موتورسیکلت
  • مقابله با چین و چروک در این فصول سرد سال
  • کنترل خشم با بهترین ترفندها
  • شایع ترین مشکلات مادرزادی و کم شنوایی
  • جراحی زیبایی بینی و مشکلات سینوسی
  • محبوبترین ها

  • برس های مختلف برای انواع مو
  • نقش لایه برداری ، جرم برداری پوست یا پلینگ بر روی پوست
  • چهره خود را با این عادت ها زشت نکنید!
  • درمان های مختلف برای موی نازک
  • استفاده از مکمل ها به خاطر پوست
  • آرایش چشم را چگونه پاک کنیم تا آسیبی به چشم وارد نشود
  • تکنیک های پرپشت نشان دادن مژه
  • برای دوام آرایش بر روی پوست چرب این توصیه ها را بخوانید
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی دکتر فريال حاجی زاده
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب
  • کلینیک پوست و لیزر سیندخت
  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما