ناراحتی عصبی سلامت روحی بیماری ناراحتی اعصاب افراد برون گرا افراد افسرده احساس آرامش

ما باید از این خواسته صرف نظر کنیم که عزیزانمان فقط به این خاطر که ما را دوست دارند باید درکمان کنند. اگر خودمان به دیگران نگوییم چه خواسته ای داریم بی تردید نمی توانیم انتظار دریافت آن را داشته باشیم. اگر به دیگران نگوییم چه احساسی داریم نمی توانیم از آن ها انتظار داشته باشیم که ما را درک کنند. بنابراین یاد بگیریم که با زبانی صریح و واضح و به طور مستقیم سخن بگوییم و میان گفته هایمان و لحنی که آن را ادا می کنیم هماهنگی وجود داشته باشد. همچنین موظف هستیم که به آنچه دیگران به ما می گویند با دقت گوش کنیم و اگر درست متوجه نشدیم توضیح بخواهیم.
به یاد داشته باشیم که افراد افسرده به آسانی تسلیم می شوند و در مواردی که نمی توانند منظور خود را بفهمانند به گفتگو خاتمه می دهند. آنان احساس می کنند زبانشان بند آمده و خشمگین می شوند در نتیجه می پندارند که مورد سوء تفاهم و تحمیل قرار گرفته اند و ناامید می شوند. به جای این بهتر است که فرد افسرده سعی کند آرامش را برقرار کند روی احساس خود تمرکز و آن را از دریچه دیدگاه خود بیان کند. برای اینکه طرف مقابل منظور شما را بفهمد می توانید از او بخواهید تا با سوال کردن از واقعیت مقاصد شما آگاه شود.
ما باید ارتباط برتر را یاد بگیریم یعنی نیرویی که به ما توان می دهد درباره شیوه گفتگو کردن بحث و تبادل نظر کنیم در این زمینه می توانیم پرسش هایی این چنین مطرح کنیم: آیا من منظور شما را درست فهمیده ام؟ آیا منظور خودم را به روشنی اعلام کرده ام؟
تلاش کنید برون گرا باشید و دست دوستی به سوی دیگران دراز کنید بخندید و با مردم به گفتگو بپردازید. انسان های برون گرا شانس بیشتری دارند که خود را خوشبخت بدانند یا شاید بتون گفت انسان های شاداب تر دارای برون گرایی بیشتری هستند. واقعیت برای ما روشن نیست و اهمیتی هم ندارد. پژوهشی روی دانشجویان دانشگاه نشان می دهد هر دانشجویی که رفتارش برون گرایانه است از دیگران خوشحال تر است و حتی دانشجویان درون گرا هم در مقاطعی که وانمود می کردند برون گرا هستند شادتر بودند. این پژوهش ثابت می کند هر فردی که شهامت و اراده معاشرتی بودن را دارد در اثر آن به خوشحالی دست می یابد.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • درباره‌ ماسک‌های صورت این حقایق را بدانید
  • خاصیت عناب را باهم مرور میکنیم
  • آنچه باید درباره پیوند ریه بدانیم
  • افراد سرسخت را بشناسید
  • جادوگر رهائی، خود قاتل شد!
  • ناراحتی روحی و روانی با مصرف مواد مخدر
  • پرت شدن حواس محصلین با تکنولوژی
  • بچه داری کاری بسیار حساس و ظریف
  • در مغز افراد پرمشغله چه میگذرد
  • آیا مصرف ماست و دوغ همراه غذا مشکلی ندارد؟
  • خطر سکته قلبی برای کارکنان
  • 10 ماده غذایی سرشار از گلوتامین که باید در رژیم غذایی داشته باشید
  • علائم رفتاری ناشی از اختلالات روحی و روانی
  • ارتباط استرس و اضطراب با اضافه وزن
  • آیا سونا باعث کاهش وزن می شود؟
  • محبوبترین ها

  • عوامل تاثیرگذار بر ضعف بدن در هنگام ورزش
  • تقویت روحیه با ورزش و فعالیت فیزیکی
  • راه کار های مناسب برای ایجاد اشتیاق به ورزش کردن
  • شیوه صحیح استفاده ازتکنیک های بدنسازی (1)
  • آشنایی با اصول و مفاهيم اساسی علم تمرين
  • تمرینات ورزشی تصویری برای فرم دادن به بدن
  • دست و پای چاق و رفع این حالت در بدن
  • افراد چهل سال به بالاچطوری ورزش کنند
  • با تاریخچه فوتبال در جهان بیشتر آشنا شوید
  • عروس های مانکن باید ورزش کنند
  • هنگام فعالیت ورزشی چگونه عرق را دفع کنیم
  • اگر دچار اضطراب ورزشی شدیم چگونه مقابله کنیم
  • نظر لی لابرادا در ارتباط با تعداد جلسات تمرین
  • سابقه تاریخی و معرفی ورزش پارکور
  • حرکات ورزشی سبب به موقع پیر شدنتان می شود!
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است