images

نشانه هایی را که به شما هشدار می دهد وارد مرحله افسردگی شده اید شناسایی کنید. این نشانه های زود هنگام در افراد مختلف متفاوت است یکی از آن ها ممکن است بدخوابی باشد. نشانه دیگر دشواری در تمرکز کردن است یا اینکه شخص زودرنج و تحریک پذیر بشود. این نشانه حتی می تواند دلیل وجود غده ای در گلو یا معده باشد. بنابراین نشانه های افسردگی ممکن است منحصر به فرد باشد. به هر حال به محض مشاهده هر نشانه ای به دنبال تشخیص علت آن بروید و به خود نگویید چیزی نیست و رفع خواهد شد. به خودتان نگویید که باید در برابر  این نشانه ها مقاومت کنید حتی یک بار مراجعه به درمانگر می تواند مانع سقوط شما به ورطه افسردگی شود.
برای خود نظامی پیشگیرانه در نظر بگیرید و با روان درمانگری که می توانید به او اعتماد کنید و اصول افسردگی را درک می کند آشنا شوید. همچنین با روان پزشک یا پرستاری مجرب که با آخرین پدیده های دارویی آشناست در ارتباط باشید.
به خاطر داشته باشید که کمرویی و شرمساری از ابراز نیاز به دریافت کمک یکی از عوارض بیماری شماست. بنابراین سعی کنید از دشمن خود یعنی افسردگی زیرک تر باشید.
زندگی کردن با اصول یاد شده آسان نیست و نیاز به تعهدپذیری برای ایجاد تغییر در روش زندگی دارد. یعنی اینکه بپذیرید آنچه درباره خود تصور می کنید افسردگی تان را تشدید
می کند و فقط شما هستید که باید وقت و انرژی قابل ملاحظه ای برای خودآزمایی تخصیص دهید. همچنین باید خودآگاهانه به فراگیری مهارت های نوین بپردازید تا بتوانید عادت های گذشته را تغییر دهید. یاد گرفتن مهارت های نوین هم آسان نیست ولی امکان پذیر است. بردبار باشید و از فصول قبل به خاطر بیاورید که پژوهشگران ناچار بودند به مدت سه ماه تمرین تردستی افراد را در نظر بگیرند تا بتوانند متوجه شوند که مغزشان چگونه رشد می کند و حتی در چنان موقعیتی هم تمرین کردن به مدت سه ماه انسان را به یک تردست خوب مبدل نمی کند. پس لازم است مهارت های جدید خود را برای مدتی طولانی تمرین کنید و در این مدت ممکن است احساس اضطراب و ناراحتی هم بکنید. به خاطر داشته باشید فراگیری هر فن جدیدی ممکن است همین عوارض را در پی داشته باشد ولی با تمرین کافی مهارت ها جزئی از وجود شما خواهند شد و به تدریج از بند افسردگی رهایی خواهید یافت.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • بیماران آسم این نسخه ورزشی را بخوانند
  • فقط با یک بار تزریق دیابت از بین می رود
  • با لیزر چگونه پوست را لایه برداری میکنند؟
  • مدیتیشن بی ضرر و بدون زحمت
  • بلغور پلو با هویج و به
  • موثر بودن تفکر مثبت بر ورزش و تناسب اندام
  • فرار از مشکلات قلبی با خوابیدن در عصر
  • انواع خوابیدن ها و مضرات هر کدام
  • احساس سیری با کم کالری ترین مواد غذایی
  • افراد بدبین بیشتر در معرض بیماری های قلبی هستند
  • مزه دار کردن کالباس و مرغ در پای سبزیجات
  • خطر خوراکی های حاوی سرب برای اطفال
  • مصرف پروتئین در میان ورزشکاران
  • عاطفه و محبت در میان افراد جامعه
  • آیا میدانید با آموزش و تمرین میتوان عصبانیت را کنترل کرد؟
  • محبوبترین ها

  • افسردگی و برطرف کردن آن در خانه
  • حفظ ارزش ها و ویژگی های درونی افراد مختلف
  • تصمیم به جدایی در اوایل زندگی
  • افسردگی در دوقلوهای همسان
  • روابط زوجین در هنگامی که زن دچار افسردگی باشد
  • تحمل پرخاشجویی شریک زندگی
  • کمک به شکل گرفتن شخصیت اطفال به بهترین نحو
  • عواقب نامطلوب سوء مصرف مواد
  • تفاوت رفتار واکنشی با شرارت های ضد اجتماعی
  • برطرف کردن هراس از حضور در مکان های شلوغ
  • خانم های کم اعتماد به نفس بخوانند
  • برای همیشه از شر وسواس راحت شوید
  • مقابله با سرزنش و نقد منفی
  • طلاق بدون آسیب
  • آموزش رفتاری والدینی که فرزندان اختلال سلوک دارند
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است