Arrows-0004-880x

 پیشنهادات مختلفی برای ایجاد تنوع در محیط کار برایتان داریم با استفاده از آن ها می توانید ساعات کاری تان را بهتر و متنوع تر بگذرانید توصیه های ما را در ادامه مطالعه کنید

افراد بسیاری صبح به‌منظور سر کار رفتن از خواب بیدار می‌شوند و خود را برای روز جدید و فعالیت‌هایی که قرار است انجام دهند آماده می‌کنند. افراد

مختلف معمولا در طول روز راندمان و کارایی مشخصی دارند، اما با رعایت برخی نکات می‌توان کارایی را در این مدت افزایش داد و تمرکز را به خوبی حفظ کرد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از زومیت، بیایید صادق باشیم، هشت ساعت تمرکز کامل روی کار اقدامی تقریبا غیرممکن است. دفاتر کاری اغلب دارای مواردی هستند که موجبات حواس‌پرتی را فراهم می‌کنند. صداهای همکاران و موارد مشابه باعث می‌شود که بخشی از وقت کاری‌تان را بدون اینکه مطلع شوید از دست بدهید.
اما بی‌شک اغلب افراد دوست دارند در طول ساعات کاری کاملا روی کارشان متمرکز باشند. در این مطلب ۱۲ نکته را برای سرحال ماندن و متمرکز بودن روی کار ارائه خواهیم داد.

زمانی برای استراحت
با وجود اینکه استراحت کردن اقدامی متضاد هدف‌مان در این مقاله است و می‌خواهیم در طول ساعات کاری تمام حواس‌مان روی کار باشد، تحقیقات نشان از این دارند که استراحت در بین کار باعث افزایش کارایی می‌شود. فرمول جادویی کار کردن به ‌مدت ۵۲ دقیقه و استراحت به‌ مدت ۱۷ دقیقه است. این فرمول جادویی توسط The Atlantic ارائه شده و بر این اساس می‌توانید کار‌هایتان را برنامه‌ریزی کنید.

استفاده از مرکبات
دانشمندان پی برده‌اند که عطر میوه‌هایی نظیر پرتقال و لیمو باعث افزایش سطح هوشیاری می‌شود. البته استفاده از این مواد نیز باعث خواهد شد که در طول روز ویتامینC کافی به‌دست آورید. توجه داشته باشید که استفاده از مرکبات یکی از روش‌های دستیابی به‌سلامتی است.

بلند شدن
نشستن پیوسته در صندلی می‌تواند سطح تمرکز در روز را به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد و البته تاثیرات منفی زیادی نیز در زمینه سلامتی دارد. گهگاهی از صندلی‌تان بلند شوید تا خون در بدن‌تان بهتر جریان یابد.
برخی ورزش‌ها نیز برای افرادی که زیاد پشت صندلی می‌نشینند، وجود دارد که بسیار مفیدند و می‌توانید به‌سادگی روی صندلی یا نزدیکی میز کارتان آنها را انجام دهید و به‌سلامتی‌تان کمک کنید.

استفاده از سرگرمی‌ها
بر اساس تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۲ انجام شد، تماشای کلیپ‌های خنده‌دار باعث افزایش تمرکز افراد می‌شود. پس با این اوصاف می‌توانید کلیپی کوتاه را در موبایل‌تان مشاهده کنید و سپس با تمرکز بیشتر به‌ کارتان ادامه دهید.

استفاده از روش ۲۰-۲۰-۲۰
گاهی مغز انسان درگیر فشار زیادی می‌شود که در این بین مدتی مکث بسیار موثر خواهد بود. پس برای کمک به ‌مغزتان روش ۲۰-۲۰-۲۰ را به‌ کار گیرید. شیوه کار به این صورت است که در هر ۲۰ دقیقه باید به ‌وسیله‌ای که در ۲۰ فوتی شما قرار دارد به‌مدت ۲۰ ثانیه نگاه کنید.
انجام این کار باعث می‌شود چشمان‌تان نیز فشار کمتری را تحمل کنند. پس اگر کارتان با کامپیوتر است یا به‌طور ممتد به‌دفتر یا هر وسیله دیگری نگاه می‌کنید بهتر است برای افزایش کارایی‌تان روش ۲۰-۲۰-۲۰ را مورد استفاده قرار دهید.

برنامه‌ریزی برای ملاقات در ساعت ۳
حضور و آماده کردن جلسه‌ای برای صبح کار چندان مناسبی نیست. بر اساس تحقیقاتی که انجام شده، ساعت ۳ بعدازظهر زمان مناسبی برای برگزاری جلسات است و حتی اگر این جلسه در ساعت ۳ بعدازظهر روز سه‌شنبه باشد نیز بهتر خواهد بود و تاثیر بیشتری خواهد داشت.
ساعت ۳ بعدازظهر در روز‌های کاری تاحدودی زمان پایان کار به‌حساب می‌آید و در این زمان اغلب کارهایتان را انجام داده‌اید. اما برخی کارهایتان را نیز می‌توانید در طول جلسه انجام دهید.

مقالات در حال پیاده‌روی
ورزش، هوای تمیز و محیطی به‌دور از کامپیوتر شرایط مناسبی برای ملاقات به‌حساب می‌آید. تحقیقات اشاره به ‌این موضوع دارند که انجام ملاقات‌ها در حال پیاده‌روی باعث افزایش خلاقیت و تعهد کارکنان می‌شود. مارک زوکربرگ از سوی فیس‌بوک و جک در از توییتر از جمله افرادی هستند که از این گونه ملاقات‌ها استقبال می‌کنند. از سوی دیگر مطالعات انجام شده نتایجی در جهت تاثیر پیاده‌روی روی بهبود سلامتی و افزایش سلامت روانی ارائه داده‌اند.

نفس عمیق
نفس عمیق به‌ صورت تکرار عمل دم و بازدم طولانی یکی از راهکار‌های ساده و مناسب برای کاهش استرس به‌حساب می‌آید. دانشمندان اعلام کرده‌اند که چند نفس عمیق می‌تواند باعث ایجاد آرامش در افراد شود.

دور بودن از هشدار‌ها
خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها باعث از بین بردن عوامل حواس‌پرتی می‌شود. در فرهنگ فعلی مردم دوست دارند چندین کار را به‌صورت هم‌زمان انجام دهند، اما باید توجه داشت که انجام چنین کاری باعث می‌شود که به‌اتمام رساندن‌شان کار سختی باشد.
تغییراتی ساده نظیر خاموش کردن موبایل یا هشدار‌های مختلف باعث می‌شود که کارایی‌تان افزایش یابد و کار‌هایتان را ساده‌تر به‌اتمام رسانید. برای مثال در طول ساعات کاری چندان لازم نیست که صفحه فیس‌بوک‌تان را مرور کنید.

بررسی کار‌هایی که باید انجام شوند
در اغلب موارد در بین کارهایی (لیست کار‌ها) که در طول روز باید انجام دهید گزینه‌ای وجود دارد که به‌خوبی از آن مطلع نیستید و همین باعث می‌شود که گاهی آن را انجام ندهید. اگر این اتفاق زود به زود رخ می‌دهد، بهتر است که روش دیگری را انتخاب کنید. Cal Newport در کتاب So Good They Cant Ignore You توضیح داده که برنامه‌ریزی برای انجام کار‌ها بسیار بهتر از انجام‌شان باعجله و بدون دقت است.

زمانی برای دریافت انرژی
چه کسی می‌گوید خوابیدن در محل کار باعث کاهش کارایی می‌شود؟ دانشمندان ثابت کرده‌اند که ۱۰ تا ۲۰ دقیقه چرت زدن می‌تواند کارایی را افزایش دهد و انجام چنین کاری باعث خواهد شد تا میزان خلاقیت و سطح هوشیاری افزایش یابد.
برخی ادارات کارمندان‌شان را برای چرت‌زدن دعوت می‌کنند تا کارایی‌شان افزایش یابد. کمپانی‌هایی نظیر گوگل، Uber و Ben & Jerry همگی دارای اتاقی برای چرت‌زدن کارمندان‌شان هستند تا بلکه با این کار شاهد کارایی بیشتری از آنها باشند.

رها کردن کار در محل کار
انجام چندین کار به‌صورت همزمان اقدامی چندان منطقی نیست و بهتر است در حین کار کردن تنها حواس‌تان روی کار اصلی باشد و سپس به‌سراغ کارهای دیگر یا چک کردن ایمیل‌ها بروید. توجه کنید که با رسیدن به‌ خانه باید از کار کاملا جدا شوید و به‌سرگرمی‌های مختلف یا کار‌های روزمره دیگر بپردازید. کار کردن در خانه باعث خواهد شد در زمینه شغلی‌تان دچار مشکلاتی شوید.

ارسال شده در 31 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • بد دهنی شریک زندگی
  • آسیب های مکرر نور خورشید
  • تشدید کننده های اختلالات گفتاری اطفال
  • سیگار کشیدن و سرطان سینه در زنان جوان
  • اهمیت این آزمایشات پس از سقط جنین
  • سالاد جعفری تاج رژیم ها
  • برطرف کردن استرس و مشکلات ناشی از آن
  • 20 روش رسیدن به تناسب اندام تازه مادرها
  • علاقه مندی پشه به این افراد
  • استارت افسردگی
  • از عادات بد غذایی بپرهیزید
  • جوانه گندم گیاهی ضد سرطان
  • اعلام مقالات برتر همایش ملی «سلامت از دیدگاه قرآن»
  • چربی سوزی ثابت و معین با این روش
  • اطلاعاتی کامل و جامع در مورد اثر سوء اعتیاد بر خانواده
  • محبوبترین ها

  • ابتلا به مشکلات حافظه با مواد مخدر روانگردان
  • فرق سیگار معمولی با الکترونیکی
  • خطر دخانیات برای معده
  • نکات مهم مختص افراد سیگاری
  • شرایط زندگی افراد سیگاری
  • تاثیرات مفید امگا 3 بر افراد سیگاری
  • سیگارکشیدن و کشش به سمت آن
  • بکاربردن مواد مخدر برای تخفیف درد
  • مضرات قلیان های عمومی
  • اثرات و عوارض مصرف طولانی مدت ترکیبات کانابینول
  • عوارض و مضرات مرگبار مواد مخدر صنعتی
  • دریافت مواد مخدر از این مکان ها
  • درباره ماشروم بیشتر بدانید
  • تاثیر دود سیگار روی استرس و اضطراب
  • تاثیرات منفی اعتیاد بر کودکان و نوجوانان
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است