مشاوره زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت

 1c00898

کسلی و خستگی در محل کار را با چه رو شهایی می توانیم از بین ببریم و چه ترفندهایی لازم است پیروی کنیم اگر مدام دچار یکنواختی و بی حالی در محل کارتان شده اید به این مطلب نگاهی بیندازید

 اگر پیش از این در جایی مشغول به‌کار بوده‌اید که محیط آن برایتان خسته کننده و کسالت‎آور بوده است، پس به‌خوبی می‌دانید که شانس افزایش تحرکات شغلی در چنین شرایطی اغلب بسیار کم است. درحالی‌که همه ما گاهی دچار احساسات ناخوشایند و خستگی می‌شویم، انکار این واقعیت و تاثیرات آن بر روحیه و سطح مشارکت و تعهد کارکنان از سوی مدیران سازمان‌ها اقدام قابل قبولی نیست. خستگی عامل تخریب روحیه تیمی، کاهش بهره‌وری و کیفیت است. البته نباید فراموش کرد که همین کسالت‌ها خود منجر به اضطراب و ناکامی‌های بیشتر در افراد می‌شود.

مدیران و مشاوران کسب وکارها، بیش از بیست سال بر افزایش میزان مشارکت کارکنان تمرکز داشته‌اند. مطالعات نشان می‌دهد به‌رغم تمامی توجهات، بودجه‌ها اختصاص یافته و تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته، میزان مشارکت کارکنان همچنان بیش از 30 درصد نیست.روح و جسم کارکنان وفادار با سازمان پیوند دارد و این گروه از هیچ اقدامی برای انجام وظایف خود به بهترین نحو ممکن و بهبود مستمر موقعیت شان در تیم یا سازمان دریغ نمی‌کنند. براساس مطالعات صورت گرفته برترین سازمان‌ها از برخی ویژگی‌های کلی در افزایش مشارکت کارکنان بهره می‌جویند. البته برخی عوامل نیز در کاهش سطح مشارکت نیروی انسانی تاثیرگذار هستند.اما هم چنان مطالعات کمی در زمینه شناسایی دلایل دشوار بودن افزایش سطح مشارکت کارکنان به شدت غیرمتعهد وجود دارد. شما در جایگاه یک مدیر چگونه کارکنان خسته و کسل را شناسایی می‌کنید؟ در ادامه به برخی ویژگی‌های هشداردهنده در میان این گروه از افراد می‌پردازیم:

حواس پرتی، ذهن فرد درگیر موضوعاتی غیر از مسائل کاری است (جست‌وجو در اینترنت در حین انجام وظایف شغلی یا نوشتن پیام در حین رانندگی)
عدم تمرکز فکری مداوم (ناتوانی در جلب رضایت مشتری، حل یک مشکل یا پیش بردن بخشی از فرآیند کار)
انزوا، تمایل به فعالیت انفرادی به‌جای کارتیمی
شکایت‌های فراوان (تمرکز بر موضوعاتی که غیر قابل کنترل هستند به‌جای توجه به مسائل قابل کنترل)
شایعه پراکنی (عدم تمرکز بر اهداف، چشم‌انداز و ماموریت‌ها)
ساعات کاری کم
غیبت از کار
احساس بی‌ارزشی در سیستم

نباید فراموش کرد افراد حتی در موقعیت‌های پرمشغله نیز گاهی دچار چنین احساسات منفی می‌شوند. مشکل اصلی در خصوص خستگی‌ها و ملالت‌های محل کار این است که بهترین کارکنان در صورت دچار شدن به چنین احساساتی به احتمال زیاد سازمان را ترک خواهند کرد و در چنین شرایطی حتی پول نیز نمی‌تواند این گروه از کارکنان را به افراد با انگیزه سابق تبدیل کند. شما به عنوان مدیر باید برخی تدابیر را برای مقابله با شرایط مشابه اندیشیده باشید.

اگر هدف تان ایجاد تیمی فعال و کارآ است، از هشت نکته ذیل برای روبه‌رو شدن با کارمندان غیرمتعهد استفاده کنید:

بهترین گزینش‌ها را انجام دهید: اگر شغل مورد نظر نیازمند بیشترین میزان تعامل با مشتری و یا اعضای تیم است مسلما انتخاب از میان افرادی که تمایل به فعالیت انفرادی یا فعالیت در قالب چارچوب‌های از پیش تعیین شده دارند، انتخاب مناسبی نخواهد بود.

بهترین ذهنیت را انتخاب کنید: برخی کارکنان همواره به راه‌های کمک به دیگران، بهترین روش انجام کار و پیشرفت خود یا تیم شان می‌اندیشند. سایر افراد معمولا اصلا فکر نمی‌کنند و ذهن تنبلی دارند. گروهی که ترجیح می‌دهند سر ساعت مقرر وارد محل کار شوند، وظایف مشخصی را انجام دهند و در انتهای روز سازمان را ترک کنند.

شخصی را استخدام کنید که سابقه مثبتی در زمینه مشارکت سازمانی داشته است: در حین مطالعه رزومه افراد می‌توانید به راحتی هویت افراد متعهد را شناسایی کنند. این افراد فعالانه وارد مشارکت‌های سازمانی می‌شوند، چه در سازمان قبلی و چه در سازمان شما. در گذشته آنان می‌توان به راحتی رد پایی از تاثیرشان در پیشرفت سازمان یافت. دقت کنید که حتی در نوع سوالاتی که یک کارمند متعهد می‌پرسد تفاوت‌های عمده‌ای وجود دارد.

کارکنان را با ماموریت و چشم‌انداز سازمان آشنا کنید: کارکنان باید بدانند که در فرآیند پیشبرد اهداف و چشم‌اندازهای سازمان چه تاثیری دارند. هنگامی که فرد بداند هر اقدام کوچک او به‌طور مستقیم بر تصمیم مشتریان برای تعامل با سازمان تاثیر دارد بدون شک پیوندهای مستحکم تری با سازمان ایجاد خواهد کرد.

تخصیص وظایف را به خوبی انجام دهید و کارکنان را مجبور به پاسخگویی کنید: معلق کردن بخشی از فرآیند کار به‌دلیل عدم اعتماد به کارمند مهر تاییدی بر کم ارزش بودن وی در فرآیند موفقیت تیم خواهد بود.

مشارکت کارکنان در فرآیند تصمیم‌گیری: وقتی کارکنان سازمان در فرآیند تصمیم‌گیری و تعیین اهداف مشارکت داده می‌شوند، شانس بیشتری در جلب مشارکت و تعهد آنان خواهید داشت.

عادت‌ها را کنار گذارید: کارکنان خود را در پروژه‌های جدید وارد کنید و وظایف جدید را به آنها محول کنید. تغییر دادن روندهای موجود افراد را مجبور به مشارکت بیشتر و تفکر نوآورانه می‌کند.

اخراج کنید: اگرچه برخی افراد خیلی زود خسته می‌شوند، اما به دنبال چند ساعت استراحت و خواب معمولا به بهره‌وری بالایی می‌رسند. اغلب افرادی که دچار احساس خستگی و کسالت در محل کار می‌شوند نشانه‌های مذکور در ابتدای مقاله را دارند. اگر کارمندتان نتایج دلخواه را کسب نمی‌کند مشاوره و آموزش بهترین گزینه است. اگر توجه بیشتر بر میزان مشارکت و تعهد وی تاثیری نداشته باشد بهتر است او را با بهترین رقیبان خود به اشتراک بگذارید و دوباره به اولین مرحله فرآیند گزینش بازگردید. بسیاری از عوامل بر میزان عدم مشارکت و تعهد کارکنان تاثیرگذار است، اما تاثیر کسالت‌های محیط کار بر روحیه تیم، بهره‌وری و کیفیت کار آن را هرگز دست کم نگیرید. سهم خود را در ایجاد فرهنگ مشارکتی و نوآور انجام دهید تا کارکنان مستعد از توان پیشرفت و کسب موفقیت به نفع تیم برخوردار شوند.
منبع: peterstark.com

 روزنامه دنیای اقتصاد
5 1000
ارسال شده در 30 فروردین 1395 توسط با موضوع عمومی
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x