index.jpg56656+
مصرف گردو چه تاثیراتی روی سلامتی ما میگذارد آیا میدانستید با خوردن مداوم و روزانه گردو و جایگزین کردن آن در برنامه غذایی تان سلامتی خود را افرایش میدهید

مصرف روزانه یک الی 2 عدد گردو برای حفظ سلامتی بدن بسیار حائز اهمیت است.

پیام فرح بخش متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: گردو یک ماده بسیار مغذی است که سرشار از انرژِی، موادمعدنی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین‌هایی نظیر ویتامین E و B است.

وی افزود: گردو جزو خانواده مغزدانه هایی است که مرتبط با خانواده چربی هستند، هر 100 گرم گردو حدود 650 کالری انرژی به ما می دهد و جزو مغز دانه های با انرژی بالا یا چرب محسوب می شود.

فرح بخش تصریح کرد: افرادی که گردو مصرف می کنند از آنجایی که گردو یک منبع خوب اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی به شمار می آید، افراد می توانند به صورت روزانه از آن بهره ببرند؛ البته چون جزو مغزدانه ها و چربی ها است، وزن فرد را به راحتی افزایش می دهد.

فرح بخش تاکید کرد:مصرف روزانه یک الی 2 عدد گردو در برنامه ی تغذیه روزانه گنجانده شود و مصرف آن برای کودکان در حال رشد فراموش نشود؛ همچنین گزینه بسیار مناسبی برای کودکان کم وزن محسوب می شود، چون انرژی بسیاری در اختیار آنها می گذارد.

وی در خصوص فیبر موجود در گردو عنوان کرد: گردو سرشار از فیبر است و این فیبرها تاثیر به سزایی در عملکرد روده ها دارند؛ در واقع باعث می‌شوند روده ها کار دفع را راحتتر انجام دهند.

فرح بخش در پایان درخصوص عوارض ناشی از مصرف بیش از حد گردو یاد آور شد: تنها عارضه مصرف زیاد گردو چاقی است، برای همین افراد در گروه های سنی مختلف باید در مصرف گردو اعتدال را رعایت کنند تا دچار عوارض ناشی از اضافه وزن نشوند.
باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال شده در 31 فروردین 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • 7 نکته در ارتباط با افزایش وزن طبیعی و سالم
  • ناخن شکسته و چگونگی ترمیم آن
  • در چند دقیقه نوع دیابت تشخیص داده می شود
  • 7 میوه پاییزی با خواص شگفت انگیز
  • تاثیرگذاری قند خون بر روی بیماران دیابتی در گرما و سرما،چطور؟
  • مقایسه خرمای خشک در مقابل خرمای تازه
  • واقع گرایی افسرده قسمت 2
  • طبیعی و بی خطر ترین درمان ها برای عقب نشینی لثه
  • تکمیل ترین گفته ها درباره اکستنشن مو
  • ارتباط کم کاری کلیوی و بیماری قلبی
  • تصاویری از وسیله پیپتور
  • آیا علت چاقی شما کم کاری تیروئید است؟
  • با رنگ ها و طعم های مختلف سالاد مکزیکی درست کنید
  • روانکاوی کارفرمایان انواع شغل ها
  • پیوند مغز استخوان با این روش ها
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از سرما خوردن در این روزها
  • دانستنی های جالب درباره کاردیو و اهمیت آن برای سلامتی بدن
  • شیوه معالجه افراد فلج توسط امواج الکتریکی
  • از طریق پرسشنامه غربالگری جدید کمبود تستوسترون درمردان تعیین می شود
  • با این کارها مانع ایجاد سرطان شوید
  • نان بنفش جایگزینی مناسب برای نان سفید
  • پسر ۱۰ ساله ای که تا میخندد، خوابش میبرد
  • درمان برخی اختلالات بدن با اوزون تراپی
  • از بین بردن نفخ شکم با مواد غذایی و خوراکی ها
  • چاله در کمر و علل بروز آن
  • تاثیرات منفی سریال های ماهواره ای بر شخصیت خردسالان
  • آموزش دستشویی رفتن به کودک
  • از بین بردن چربی های بدن با کمک این مواد خوراکی
  • عوارض لاک های نامرغوب
  • آیا روزه گرفتن برای بیماران کلیوی زیان آور است
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است