stress7

بی خوابی یکی از پیامدهای ابتلا به اضطراب است که موجب بروز خستگی، ناامیدی و درماندگی می شود. از بین رفتن بی خوابی باعث بهبود سریع وضعیت روانی بیمار می شود. بی خوابی ناشی از اضطراب ساعت ها بیمار را بیدار نگاه می دارد. وی به موضوعات مختلفی فکر می کند گاهی به سقف خیره می شود یا مدت ها کتاب می خواند اما نمی تواند بخوابد.
روش های استاندارد تسهیل خواب در این شرایط مفید واقع نمی شوند و اغلب بیماران برای کنترل اضطراب شان مجبورند مثل روحی که شب ها پرسه می زند، پیاده روی کنند. بعضی از افراد به این دلیل که بی خوابی باعث می شود وقایع تلخی که شب ها اتفاق افتاده اند به خاطر بیاورند از بی خوابی هراسانند. دسته ای دیگر نگرانند که در طی روش هشیار نباشند. زنانی که قربانی آزار و اذیت جسمی شده اند افرادی که اموالشان سرقت گشته یا مورد هر نوع خشونتی واقع شده اند ممکن است هفته ها یا ماه ها پس از بروز واقعه نتوانند شب ها بخوابند. از دست دادن یک رابطه، موقعیت شغلی یا سلامتی نیز می تواند موجب بی خوابی شود. کابوس های ناشی از اضطراب هم مانع یک خواب آرام و راحت هستند. بسیار مهم مهم است که سایر دلایل بروز بی خوابی را نیز در نظر داشت از جمله:
افسردگی، شیدایی/ شیدایی خفیف و یا مصرف مواد. هراس در مورد وقایع زندگی موجب بی خوابی بعضی از بیماران می شود و همین بی خوابی سبب می شود که به پزشک مراجعه کنند و خواستار درمان های طبی شوند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 31 فروردین 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • التهاب القا شده بر اثر استرس با وزن انسان چه ارتباطی دارد
  • چگونه پی به استحکام دندانتان ببرید
  • توضیحاتی پیرامون حرکات جنین
  • تاثیر انواع قد روی بدن افراد مختلف
  • کم خونی ایرانی ها کم شد رشد قد زیاد
  • اگر دچار چین و چروک صورت شدیم چطوری آن را بروش آسان باز کنیم
  • یک روش اشتها برانگیز و خوشمزه برای آبپز کردن ذرت با پنیر
  • ۵ نشانه ی بیماری کرون که لازم است بدانید
  • روش محو کردن جوش های صورت
  • آشنایی با فواید مصرف ژله
  • کیک ترد کنجدی
  • خرافه های بی پایه و اساس درباره سیستم گوارشی
  • چسب مخصوص برای مقابله با سکته مغزی و قلبی
  • افسردگی و واقعیت های ناخوشایند
  • یکی از معجزات لاغری را بخوانید
  • محبوبترین ها

  • این رژیم غذایی می تواند افسردگی شما را تا حد زیادی درمان کند
  • لیست غذاهای کمکی مناسب برای کودک
  • دریافت آب ناکافی و این عارضه ها
  • بررسی رژیم غذایی مناسب یک هفته ای
  • مواد طبیعی افزایش دهنده دوپامین
  • مصرف نکنید در بهار این غذاها را
  • اگر حاملگی چند قلو دارید ، بخوانید
  • نگاهی‌ اجمالی به چاق شدن (2)
  • آیا برای سحری روغن زیتون خوبست؟
  • کدام خوراکی با کدام روغن
  • با ماست یونانی، وزن خود را کاهش دهید
  • پیشگیری از آسیب های گوشت های فرآوری شده
  • دانستنی های مهم در مورد چای های لاغری
  • تناسب اندام بیشتر با مصرف این صبحانه
  • گروه های تغذیه را بهتر بشناسیم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است