مشاوره زیبایی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی

 the-10-worst-foods-for-your-heart-according-to-a-cardiologist

 برخی غذاها برای سلامتی قلب و عروق ما مضر و خطرناک هستند و موجب بیمارشدن ما خواهند شد و ریسک سکته قلبی و ابتلا به فشار خون را در بدن ما بالا میبرند

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. در این میان بیشتر پزشکان معتقدند که برای حفظ سلامت این حیاتی ترین اندام بدن رعایت رژیم غذایی یک گام اصلی به شمار می رود.

در اینجا برخی مواد غذایی که سلامت قلب را به خطر می اندازند و به راحتی می توانند از رژیم غذایی شما حذف شوند، بیشتر معرفی شده اند.

قبل از معرفی این غذاهای خطرناک باید گفت بسیاری از مردم می دانند که مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش میزان فشار خون می شود اما هنوز خیلی از افراد نمی دانند که فشار خون بالای کنترل نشده می تواند باعث سخت شدن عروق و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. البته این همه ماجرا نیست. چون تحقیقات نشان داده است که ابتلا به چاقی با مصرف سدیم بالا ارتباط دارد. مطالعات دیگر هم حاکی از آن است که مردان دارای اضافه وزن با بالاترین میزان مصرف نمک، 61 درصد بیشتر از سایرین در اثر بیماری های قلبی می میرند.

سبزیجات کنسرو شده: مصرف سبزیجات اگرچه پایه و سنگ بنای یک رژیم غذایی فشار خون پسند است اما منظور ما سبزیجاتی نیست که در قوطی کنسرو شده اند. این سبزیجات حاوی مواد نگه دارنده و سس ها برای حفظ طول عمر کنسرو هستند بعلاوه میزان زیادی سدیم. پس بهتر است در انتخابتان دقت کنید و از کنسروهای بدون نمک و کم سدیم استفاده کنید.

سوپ سرو شده در رستوران: کاسه های سوپ سرو شده در رستوران ها نیز حاوی تقریبا 7 هزار و 900 میلی گرم سدیم است. پس اگر به دنبال انتخاب های گرم و خوشمزه هستید، سوپ خانگی تهیه کنید.

سس گوجه فرنگی: جالب است بدانید که نصف فنجان سس گوجه فرنگی حاوی 830 میلی گرم سدیم است. پس اگر می خواهید پاستا یا پیتزا میل کنید، بهتر است سراغ سس هایی بروید که حداقل در هر نصف فنجان 350 میلی گرم سدیم داشته باشند.

غذاهای منجمد شده: اگرچه این غذاها گزینه های سریع و آسان برای مصرف هستند اما این غذاها نیز حجم بالای سدیم را دارند به طوری که هر سوسیس می توان حداقل حاوی 700 میلی گرم سدیم باشد. اگر قرار است از غذاهای منجمد شده استفاده کنید، نوعی را انتخاب نمایید که کمتر از 500 میلی گرم سدیم در هر وعده به بدنتان برسد.

پنیر شور: حتی اگر پنیر جزو اصلی وعده صبحانه شما است، نوع شور آن در هر فنجان می تواند 700 میلی گرم سدیم داشته باشد. پس بدنبال انتخاب پنیرهای بدون نمک یا ماست یونانی ساده کم چرب به جای پنیر باشید. این نوع ماست علاوه بر این که کم نمک است، پروتئین جایگزین پنیر را می تواند به بدن شما برساند.

خامه قهوه: خامه های روی قهوه حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند که نشان داده شده خطر افزایش سطح کلسترول و کاهش حافظه در بزرگسالان را بالا می برند. پس یا قهوه بدون خامه را انتخاب کنید یا چای بنوشید چون مطالعات نشان داده کسانی که روزانه 3 فنجان چای می نوشند، به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

مرغ سرخ شده: سینه مرغ کبابی یکی از بهترین منابع پروتئینی برای کاهش وزن است اما شما زمانی که آن را در روغن می غلتانید، اثر کاملا برعکس دارد و کلسترول خون را به شدت افزایش می دهد.

مارگارین: این نوع کره نیز یکی از منابع چربی های ترانس است که مصرف آن کاملا با ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد. ضمنا مصرف این چربی روند تخریب پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید را تسریع می بخشد. در عوض این روغن می توانید، روغن زیتون را که برای قلب سالم مفید است، انتخاب کنید.

برنج سفید: اگرچه غلات سبوس دار می توان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد اما در عوض مصرف غلات تصفیه شده که مواد مغذی محروم دارند، بر روی سلامت شما برعکس عمل می کند. مطالعات نشان داده افرادی که بیشترین میزان مصرف برنج سفید را دارند، بیشتر درم عرض دیابت نوع دو هستند.

سیب زمینی سرخ کرده: اگرچه سیب زمینی خود منبع غنی از کربوهیدرات برای کنترل سطح قند خون است اما زمانی که سرخ می شود، روند معکوس یافته و باعث افزایش کلسترول و افزایش وزن می شود.

نوشابه های رژیمی: مصرف این نوع نوشابه ها علاوه بر این که باعث افزایش دور کمر و افزایش غیر طبیعی سطح قند خون می شود.

منبع: www.msn.com آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 31 فروردین 1395 توسط با موضوع قلب و عروق
کد کم چیست؟

کدکم می تواند از دندان ها اسکن سه بعدی بگیرد و در همان لحظه اقدام به ساخت کل یا بخشی از دندان با ظرافت فوق بالا نماید.

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x