دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین شمس
دکتر شاهین شمس
متخصص جراحی فک و صورت
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
کلینیک صدف
دکتر فرح آل قیس
متخصص کاشت و پیوند مو

 the-10-worst-foods-for-your-heart-according-to-a-cardiologist

 برخی غذاها برای سلامتی قلب و عروق ما مضر و خطرناک هستند و موجب بیمارشدن ما خواهند شد و ریسک سکته قلبی و ابتلا به فشار خون را در بدن ما بالا میبرند

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در ایالات متحده است. در این میان بیشتر پزشکان معتقدند که برای حفظ سلامت این حیاتی ترین اندام بدن رعایت رژیم غذایی یک گام اصلی به شمار می رود.

در اینجا برخی مواد غذایی که سلامت قلب را به خطر می اندازند و به راحتی می توانند از رژیم غذایی شما حذف شوند، بیشتر معرفی شده اند.

قبل از معرفی این غذاهای خطرناک باید گفت بسیاری از مردم می دانند که مصرف بیش از حد نمک باعث افزایش میزان فشار خون می شود اما هنوز خیلی از افراد نمی دانند که فشار خون بالای کنترل نشده می تواند باعث سخت شدن عروق و افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی شود. البته این همه ماجرا نیست. چون تحقیقات نشان داده است که ابتلا به چاقی با مصرف سدیم بالا ارتباط دارد. مطالعات دیگر هم حاکی از آن است که مردان دارای اضافه وزن با بالاترین میزان مصرف نمک، 61 درصد بیشتر از سایرین در اثر بیماری های قلبی می میرند.

سبزیجات کنسرو شده: مصرف سبزیجات اگرچه پایه و سنگ بنای یک رژیم غذایی فشار خون پسند است اما منظور ما سبزیجاتی نیست که در قوطی کنسرو شده اند. این سبزیجات حاوی مواد نگه دارنده و سس ها برای حفظ طول عمر کنسرو هستند بعلاوه میزان زیادی سدیم. پس بهتر است در انتخابتان دقت کنید و از کنسروهای بدون نمک و کم سدیم استفاده کنید.

سوپ سرو شده در رستوران: کاسه های سوپ سرو شده در رستوران ها نیز حاوی تقریبا 7 هزار و 900 میلی گرم سدیم است. پس اگر به دنبال انتخاب های گرم و خوشمزه هستید، سوپ خانگی تهیه کنید.

سس گوجه فرنگی: جالب است بدانید که نصف فنجان سس گوجه فرنگی حاوی 830 میلی گرم سدیم است. پس اگر می خواهید پاستا یا پیتزا میل کنید، بهتر است سراغ سس هایی بروید که حداقل در هر نصف فنجان 350 میلی گرم سدیم داشته باشند.

غذاهای منجمد شده: اگرچه این غذاها گزینه های سریع و آسان برای مصرف هستند اما این غذاها نیز حجم بالای سدیم را دارند به طوری که هر سوسیس می توان حداقل حاوی 700 میلی گرم سدیم باشد. اگر قرار است از غذاهای منجمد شده استفاده کنید، نوعی را انتخاب نمایید که کمتر از 500 میلی گرم سدیم در هر وعده به بدنتان برسد.

پنیر شور: حتی اگر پنیر جزو اصلی وعده صبحانه شما است، نوع شور آن در هر فنجان می تواند 700 میلی گرم سدیم داشته باشد. پس بدنبال انتخاب پنیرهای بدون نمک یا ماست یونانی ساده کم چرب به جای پنیر باشید. این نوع ماست علاوه بر این که کم نمک است، پروتئین جایگزین پنیر را می تواند به بدن شما برساند.

خامه قهوه: خامه های روی قهوه حاوی اسیدهای چرب ترانس هستند که نشان داده شده خطر افزایش سطح کلسترول و کاهش حافظه در بزرگسالان را بالا می برند. پس یا قهوه بدون خامه را انتخاب کنید یا چای بنوشید چون مطالعات نشان داده کسانی که روزانه 3 فنجان چای می نوشند، به خاطر آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی کمتر در معرض حمله قلبی قرار دارند.

مرغ سرخ شده: سینه مرغ کبابی یکی از بهترین منابع پروتئینی برای کاهش وزن است اما شما زمانی که آن را در روغن می غلتانید، اثر کاملا برعکس دارد و کلسترول خون را به شدت افزایش می دهد.

مارگارین: این نوع کره نیز یکی از منابع چربی های ترانس است که مصرف آن کاملا با ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط دارد. ضمنا مصرف این چربی روند تخریب پوست در اثر اشعه ماوراء بنفش خورشید را تسریع می بخشد. در عوض این روغن می توانید، روغن زیتون را که برای قلب سالم مفید است، انتخاب کنید.

برنج سفید: اگرچه غلات سبوس دار می توان خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تا 20 درصد کاهش دهد اما در عوض مصرف غلات تصفیه شده که مواد مغذی محروم دارند، بر روی سلامت شما برعکس عمل می کند. مطالعات نشان داده افرادی که بیشترین میزان مصرف برنج سفید را دارند، بیشتر درم عرض دیابت نوع دو هستند.

سیب زمینی سرخ کرده: اگرچه سیب زمینی خود منبع غنی از کربوهیدرات برای کنترل سطح قند خون است اما زمانی که سرخ می شود، روند معکوس یافته و باعث افزایش کلسترول و افزایش وزن می شود.

نوشابه های رژیمی: مصرف این نوع نوشابه ها علاوه بر این که باعث افزایش دور کمر و افزایش غیر طبیعی سطح قند خون می شود.

منبع: www.msn.com آوای سلامت

 

5 1000
ارسال شده در 1 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع قلب و عروق
ویزیت یاب

مطالب پیشنهادی

پیشنهاد سردبیر

  • آلوده ترین لوازم دم دست شما!
  • درمان های مختلف طب سوزنی
  • هرگز از شکلات های تخته ای استفاده نکنید
  • دانسته های مهم درباره تناسب اندام بانوان
  • ۳ شیوه کاربردی برای مقابله با سندرم آشیانه خالی
  • تفکر مثبت و محافظت از قلب
  • حواستان به اشتها نداشتن فرزندتان باشد
  • تاثیر دمنوش اسطوخودوس در تسکین اعصاب و تقویت دستگاه گوارش
  • محبوبترین ها

  • آموزش نوشیدنی برای از بین بردن استرس و سردرد
  • روش های خانگی برای زیبایی و مراقبت از پوست
  • ترشک؛ گياهي با خاصيت تصفيه کنندگي سموم بدن
  • سردرد میگرنی دارید؟پس آلوئه ورا مصرف کنید
  • تبلیغات مختلف برای چای های رنگی
  • برطرف کردن بیماری‌های جسم و روح با عطردرمانی!
  • آبمیوه ای برای حفاظت از سیستم تنفسی
  • رهایی از درد سیاتیک با برخی روش های خانگی
  • رپورتاژ

  • ارائه خدمات ارتودنسی با استفاده از روش های نوین و پیشرفته
  • غربالگری نوزادان جهت بیماری متابولیک
  • دکتر علیرضا نوروزعلی جراح دندانپزشک
  • انجام خدمات جراحی و غیر جراحی زیبایی دکتر بهجو
  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • کلینیک صدف
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
    x