مشاوره زیبایی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر کمالی
دکتر کمالی
پوست مو و زیبایی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر فراهانی/ ساختمان پزشکان
دکتر مهدی فراهانی
متخصص جراحی
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر شبنم شادابی/ساختمان پزشکان
دکتر شبنم شادابی
متخصص جراحی پلاستیک بینی و صورت
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر زهره سادات نوروززاده/ساختمان پزشکان
دکتر زهره سادات نوروززاده
جراح دندانپزشک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر ترنگ آقا بیگی/ ساختمان پزشکان
دکتر ترنگ آقا بیگی
دندانپزشک
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر علی میقانی /ساختمان پزشکان
دکتر علی میقانی
بورد تخصصی گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
گلزار/ساختمان پزشکان
دکتر منیره تهرانی
جراح- دندانپزشک زیبایی
کلینیک دکتر شادآلویی/ساختمان پزشکان
کلینیک دکتر شادآلویی
متخصص ارتودنسی _ زیبایی و دندان
دکتر وحید عارفی ( ساختمان پزشکان)
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری‌های لثه(پریودانتیکس)
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر آرین دخت آزادمنش/ ساختمان پزشکان
دکتر آرین‌دخت آزادمنش
جراح دندان پزشک
دکتر محمد علی بیات شهبازی/ ساختمان پزشکان
دکتر محمد علی بیات شهبازی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی

05210664_belly.xxxlarge

با برخی عوامل مختلف شما قادر به کم کردن وزنتان خواهید شد می خواهیم به برخی عوامل تاثیر گذار در عدم موفقیت افراد در زمینه کاهش وزن اشاره کنیم

اگر شما نیز چربی شکمی داشته باشید به خوبی می‌دانید که از بین بردن آن کار زیاد آسانی نیست. زمانی که صحبت از چربی شکمی می‌شود سوءتفاهم‌های زیادی برای بیشتر افراد به وجود می‌آید.

بیشتر افراد برنامه‌های خاصی را دنبال می‌کنند اما غذا یا ورزشی وجود ندارد که بتواند چربی شکم را هدف قرار دهد و آن را به طور کلی از بین ببرد. تنها چیزی که می‌تواند به شما کمک کند تغییر سبک زندگی است.

برخی از عادت‌های روزانه می‌تواند فرآیند آب شدن چربی شکم را کندتر کند یا حتی آن را متوقف سازد.

در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا دلایل شگفت انگیزی که باعث می‌شود نتوانید این چربی را از بین ببرید با هم مرور کنیم.

شما مواد غذایی منجمد شده و تنقلات بسته بندی شده زیادی مصرف می‌کنید:

حتی مواد غذایی فرآوری شده کم کالری دارای قند و سدیم بالایی هستند. بنابراین مصرف مقادیر زیاد از این مواد باعث افزوده شدن چربی شکمی خواهد شد. غذاهای نمک دار باعث می‌شود شکم شما نفخ بیشتری داشته باشد و بدن قند اضافی را به صورت چربی ذخیره می‌کند. بر اساس مطالعات انجام شده که در مجله Hepatology منتشر شده است، افرادی که تنقلات و غذاهای فرآوری شده با مقادیر بالای قند و چربی به وعده غذایی روزانه خود اضافه می‌کنند، چربی شکمی بیشتری نسبت به سایر افراد خواهند داشت.

شما تنها از تمرینات کرانچ استفاده می‌کنید:

هدف قرار دادن یک بخش از بدن کمکی به کاهش چربی آن ناحیه نخواهد کرد. برای اینکه نتیجه مورد نظر خود را دریافت کنید باید کل وزن خود را کاهش دهید. به عبارت دیگر، دراز و نشست تنها باعث ساخت ماهیچه می‌شود اما هنوز هم چربی پنهانی در زیر پوست وجود دارد. با گذشت زمان این چربی بیشتر می‌شود و شکم شما ظاهر خوبی نخواهد داشت.بهترین رویکرد این است که بر روی حرکاتی تمرکز کنید که همه قسمت‌های بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. ساخت عضلات بزرگ‌تر همچون عضلات بازو و پا باعث افزایش حجم ماهیچه‌ها می‌شود و بدن می‌تواند کالری بیشتری بسوزاند.

خواب کافی ندارید:

همه افراد می دانند که نداشتن خواب کافی و مناسب می‌تواند باعث افزایش وزن شود. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این افزایش در بخش شکمی بیشتر خواهد بود. بر اساس تحقیقاتی که دانشمندان انجام داده‌اند افرادی که به طور متوسط ۵ ساعت یا کمتر خوابیده‌اند بیشتر از سایر افراد اضافه وزن داشته‌اند. نداشتن خواب کافی باعث آزاد شدن هورمون‌های گرسنگی می‌شود و افراد را به خوردن بیشتر ترغیب می‌نماید. زمانی که خسته باشید رغبت کمتری برای انجام تمرینات ورزشی خواهید داشت.

برخی از تمرینات ورزشی می‌تواند باعث افزایش وزن شود:

تمرینات قدرتی باعث ساخت عضله می‌شود. در این صورت بدن از کالری بیشتری نسبت به چربی استفاده خواهد کرد. اگر شما می‌خواهید چربی ناحیه شکمی را کمتر کنید باید بر روی تمرینات قلبی با شدت متوسط –بالا تمرکز کنید. تمرینات ایروبیک برای سوزاندن کالری‌هایی که به شکل چربی ذخیره شده بسیار مفید است. بر اساس مطالعات و تحقیقات انجام شده ترکیب تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی بر روی آب کردن چربی شکمی دارد.

غذاهای خوب و سالم

بله این موضوع درست است که خوردن چربی‌های اشباع نشده سالم موجود در آجیل‌ها، آووکادو و روغن سبزیجات می‌تواند شما را سیر نگه دارد و باعث کاهش وزن شود اما برخی از افراد در خوردن این غذاهای سالم نیز افراط می‌کنند.۲۸ گرم بادام تقریبا ۱۶۴ کالری دارد. بنابراین خوردن مقدار زیاد این مواد هم می‌تواند کالری بدن را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین از یک پزشک متخصص کمک بگیرید و مقدار مناسبی از این مواد را مصرف نمایید.

خوردن نوشابه‌های رژیمی را کنار نگذاشته‌اید:

مطالعات انجام شده نشان می‌دهد افرادی که خوردن نوشابه‌های رژیمی را ترک نکرده‌اند سه برابر بیشتر از سایر افراد چربی شکمی خواهند داشت. اگرچه متخصصان در مورد دلیل این امر زیاد مطمئن نیستند اما معتقدند که شیرین کننده‌های طبیعی ممکن است متابولیسم بدن را تا حد زیادی کمتر کند. بنابراین بهتر است به جای این نوشیدنی‌ها به مواردی همچون آب روی بیاورید. همچنین شما می‌توانید کمی لیموی تازه را داخل آب بریزید و بنوشید. بدن شما از آب برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند بنابراین آب رسانی منظم بسیار مهم است. اگر دوست دارید نوشیدنی شما طعم بهتری داشته باشد می‌توانید از چای‌های گیاهی مختلف استفاده کنید.

منبع: مجله سلامت

5 1000
ارسال شده در 3 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع آناتومی و فیزیولوژی انسان
[bws_google_captcha]

تایید کنید که ربات نیستید !!!

دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x