92446_9dad_7

 افرادی که آستانه صبر کمی دارند و تحمل آن ها بسیار کم است را چگونه می توانیم کمک کنیم با چه رو شها و توصیه هایی می توانند این مشکل روحی را درمان کنند

بعضی آدم‌ها کم تحمل هستند. آدم بی‌اعصابی که زود از کوره در می‌رود رابطه را سخت و پیچیده می‌کند. بالابردن تحمل و صبوری، شرایط نامطلوب زندگی را برای خودتان راحت می‌کند. بنابراین اگر آدم عصبانی و خشمگینی هستید بد نیست از این راهکارها برای رسیدن به کمی آرامش استفاده کنید. این برای خودتان و رابطه بهتر است.

به خودتان فرصت بدهید

معمولا افرادی که زود عصبانی و برآشفته می‌شوند خیلی سریع آرام می‌شوند.‍ وقتی زمانی می‌رسد که کنترل‌تان را از دست داده‌اید سعی کنید راهی برای خروج از این شرایط پیدا کنید. اگر آدمی هستید که برای مسائل و مشکلات بسیار ساده داد و بیداد به راه می‌اندازید‏‏‏، درها را می‌کوبید و چیزی را می‌شکنید باید سعی کنید رفتارتان را تغییر بدهید. این اصلا عادی نیست که برای هر موضوعی داد و بیداد راه بیندازید.

کسی که کم تحمل است برای موضوعات بی‌اهمیت به راحتی برآشفته می‌شود. کافی است یک برنامه تلویزیونی را نپ‍سندد یا اسباب بازی بچه زیر پ‍ایش برود تا به این بهانه داد و بیداد کند. هیچ کس جز خود شما نمی‌داند پشیمانی و شرمندگی بعد از این خشم‌ها چقدر دردناک است. برای کنترل خشم درونی‌تان باید راه‌های مهار را یاد بگیرید.

منبع خشم را پیدا کنید
در شرایط عادی که خشمگین نیستید به یکی از رفتارهای تند و خشن گذشته‌تان فکر کنید. منبع خشم را پیدا کنید و سپس به این فکر کنید چطور می‌توانید راه حلی پیدا کنید که بدون خشم واکنش نشان بدهید. در آسودگی خیال حتما راهی پیدا خواهید کرد. خودتان را تصور کنید که به جای داد و قال به راه حل ایده آل عمل می‌کنید.سپس زمانی که دچار خشم هستید راه حل‌ها را به خود یادآوری کنید و روش را تغییر بدهید.

راهکارهای ساده ای مثل محبوس نگه داشتن نفس، مدیتیشن، قدم زدن و نوشیدن آب اگرچه بسیار ساده‌اند اما واقعا کاربردی هستند و می‌توانند یک فرد عصبی را آرام کنند. شما باید بفهمید که عصبانیت نه تنها به رابطه شما آسیب می‌زند بلکه سلامت جسمی را به خطر می‌اندازد.

‍‍اما نکته مهم دیگری نیز وجود دارد که باید به آن توجه کنید:

اگر عصبانیت شما همراه با خشونت‌های کلامی و فیزیکی است نمی‌توانید آن را با چند راهکار ساده کنترل کنید. بهتر است از یک مشاور خانواده و روانشناس کمک بگیرید. اگر فرزند دارید بسیار ضروری‌ است که اصلاح رفتار را جدی بگیرید. زمانی که عصبانیت با دیگر رفتارهای آزاردهنده و خشونت‌آمیز همراه است شما به یک خطر جدی برای خانواده تبدیل می‌شوید. هرگز خشونت را یک عادت رفتاری جلوه ندهید و به فکر درمان خودتان باشید.

مسلم است که شما به عنوان یک آدم عصبانی لزوما آدم بدی نیستید. بسیاری از دلایل و عوامل عصبانیت ناشی از سوءتفاهم‌هایی است که می‌توانید با گفت‌وگو آنها را حل و رفع کنید. خودتان را متقاعد کنید که توهین نکنید و حرف‌تان را با ملایمت بزنید. کار سختی نیست که بخواهید وقت عصبانیت فحش و بد و بیراه ندهید. اگر زمانی که آرام هستید رفتارتان را در زمان عصبانیت بررسی کنید متوجه نقاط ضعف خودتان می‌شوید و می‌توانید برای اصلاح رفتارتان تمرین کنید. وقتی آرام هستید مدام به خودتان تأکید کنید «اگر عصبانی شدم نباید فحش بدهم».

فرصت‌های عصبانیت غیرقابل کنترل را از خودتان بگیرید

همیشه زمینه‌های قبلی فراهم می‌شوند تا شما به مرز انفجار برسید.اجازه ندهید ناراحتی‌های جزئی شکل واقعی بگیرند و پیش از اینکه به شکلی جدی شما را عصبانی کنند آنها را با گفت‌وگو حل کنید.

ایران بانو ضمیمه روزنامه ایران

 

ارسال شده در 5 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • افرادی که هرگز نباید فوتبال تماشا کنند
  • پودینگ گوشت را چگونه درست میکنند؟
  • مکمل های خوراکی و این فواید بی نظیر
  • پیشنهادات سرآشپز ویتنامی
  • انواع و اقسام خشم و نحوه برخورد با آن
  • دانستنی هایی در مورد عوارض تاتو
  • اطلاعات جامع و کامل درباره بیماری «یرسینیوزیس»
  • پیامدهای مضر پیش داوری در جامعه
  • فواید خام خوردن این مرکبات
  • توجه سیاستگذاران در عرصه عرصه تحصیلات و فرهنگ
  • درمان برخی بیماریها با سلولهای بنیادین
  • موادغذایی حاوی فیبر
  • ید در رشد انسان چه تاثیری دارد؟
  • ناشناخته ترین عوامل فشارخون
  • دلیل خوب بودن ورزش بوکس چیست؟
  • محبوبترین ها

  • بهترین شیوه برای فراگیری شنا چیست
  • مروری کلی درباره حرکت تی بار و دوریان یتس
  • آشنایی با اصول پیاده روی به منظور کاهش وزن
  • لاغری واقعی، و کافی نبودن ورزش هوازی
  • به چه ورزش‌هایی دخترتان را تشویق می کنید؟
  • بهترین مواد خوراکی برای یک ورزشکار
  • حرکات اسکوات و ددلیفت رفیق یا دشمن؟
  • برخی حرکات ساده ورزشی و لاغری
  • تفاوت برنده ها و بازنده های کاهش وزن
  • شمشیربازی و کالری سوزی
  • فقط با یک ابزار ساده کلی کالری بسوزانید
  • ورزشتان چقدر سن دارد؟
  • با این ورزشها اندام خود را قلمی کنید
  • بهترین رژیم غذایی برای آمادگی قبل از مسابقات ورزشی
  • مشکلات قلبی با ورزش شدید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است