دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص گوارش و كبد و آندوسكوپی
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دیبا
کلینیک تخصصی دیبا
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر آزاده آقازاده
دکتر آزاده آقازاده
ماموگرافی، سونوگرافی دیجیتال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
 
 خواب کم تاثیرات منفی زیادی روی بدنتان میگذارد کم خوابی می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد مغز شما شود بدن شما به طور معمول به هشت ساعت خواب احتیاج دارد

در تمام طول هفته به خاطر کار زیاد نتوانسته‌اید به خوبی بخوابید و مدام به خود گفته‌اید که آخر هفته حسابی می‌خوابید و جبران می‌کنید. متأسفانه محققان معتقدند که برنامه‌ بدون خطای شما برای یک خواب راحت و تنظیم آن اصلا منطقی و معقول نیست و با ادامه‌ی این روند آسیب بیشتری به بدن خود وارد خواهید کرد. تلاش برای جبران تمام ساعت‌هایی که نخوابیده‌اید باعث ایجاد اختلال در ساعت بدن شما می‌شود، در واقع شما را تنبل و زودخشم کرده و استرس بیشتری در بدنتان ایجاد می‌کند.
بدن انسان به طور عادی به هشت ساعت خواب نیاز دارد. مسئله‌ی اختلال در خوابیدن تنها مسئله‌ای آزاردهنده نیست، بلکه می‌تواند به مغز شما هم آسیب وارد کند.
خوابیدن کمتر از هشت ساعت می‌تواند عملکرد شناختی و قابلیت شما در پردازش اطلاعات را برای روز بعد کاهش دهد. یکی از کارکردهای خواب، پاک کردن تمام داده‌ها و اطلاعات زائد شناختی از مغز شما در پایان روز است، بنابراین کم بودن میزان خواب یا عادت به نخوابیدن می‌تواند مشکلات جدی برای حافظه شما به همراه داشته باشد.
به جای تلاش برای خوابیدن تا بعد از ظهر در روز تعطیل، سعی کنید ساعت خواب بدنتان را به ساعت طبیعی خواب یعنی هشت ساعت نزدیک کنید، این یعنی تلاش کنید تا در روزهای تعطیل تا ۹ صبح بیدار شوید. داشتن یک الگوی خواب مناسب بیشترین مزیت را برای بدن شما دارد، در واقع این کار باعث می‌شود ساعت بدن‌تان همیشه در وضعیت متعادلی باشد.
#
5 1000
ارسال شده در 6 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • راه های افزایش قد در نوجوانی
  • چطور میتوان فردی با شخصیت بود؟
  • حمام کنید و لاغر شوید
  • تأثیر وزن بدن بر فرآیند Alternative Splicingوافزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2
  • واكسني براي كنترل فشار خون ابداع شد
  • درباره خاکشیر چه می دانید
  • کاهش اندازه جوانه های چشایی دراشخاص پیر و زیاد شدن قند خون ناشتا
  • سرمای هوا شمار بیماران دیابتی را بالا می‌برد
  • محبوبترین ها

  • عوامل افزایش دهنده آسم و آلرژی
  • درباره سرفه کردن چه می دانید
  • کدام بهتر است، رادیوتراپی یا شیمی درمانی؟
  • درمان فوری سینوزیت به وسیله طب سنتی
  • ریز اندام ماندن این کودک یک سندروم شناخته شد
  • شرح حالی از بیماران ام اس
  • تشدید علائم سندروم روده تحریک پذیر با این غذاها
  • سرطان چه عوارض روانی در بیماران دارد
  • رپورتاژ

  • اصلاح ناهنجاری های دندانی با ارتودنسی
  • بهترین کلینیک تخصصی کاشت مو کدام است ؟
  • لیزرهای نوین راه حلی آسان برای زیبایی لبخند
  • چرا محصولات ارگانیک استفاده کنیم؟
  • کلینیک لاغری و تناسب اندام ساج
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x