4845
 خواب کم تاثیرات منفی زیادی روی بدنتان میگذارد کم خوابی می تواند باعث بروز اختلال در عملکرد مغز شما شود بدن شما به طور معمول به هشت ساعت خواب احتیاج دارد

در تمام طول هفته به خاطر کار زیاد نتوانسته‌اید به خوبی بخوابید و مدام به خود گفته‌اید که آخر هفته حسابی می‌خوابید و جبران می‌کنید. متأسفانه محققان معتقدند که برنامه‌ بدون خطای شما برای یک خواب راحت و تنظیم آن اصلا منطقی و معقول نیست و با ادامه‌ی این روند آسیب بیشتری به بدن خود وارد خواهید کرد. تلاش برای جبران تمام ساعت‌هایی که نخوابیده‌اید باعث ایجاد اختلال در ساعت بدن شما می‌شود، در واقع شما را تنبل و زودخشم کرده و استرس بیشتری در بدنتان ایجاد می‌کند.
بدن انسان به طور عادی به هشت ساعت خواب نیاز دارد. مسئله‌ی اختلال در خوابیدن تنها مسئله‌ای آزاردهنده نیست، بلکه می‌تواند به مغز شما هم آسیب وارد کند.
خوابیدن کمتر از هشت ساعت می‌تواند عملکرد شناختی و قابلیت شما در پردازش اطلاعات را برای روز بعد کاهش دهد. یکی از کارکردهای خواب، پاک کردن تمام داده‌ها و اطلاعات زائد شناختی از مغز شما در پایان روز است، بنابراین کم بودن میزان خواب یا عادت به نخوابیدن می‌تواند مشکلات جدی برای حافظه شما به همراه داشته باشد.
به جای تلاش برای خوابیدن تا بعد از ظهر در روز تعطیل، سعی کنید ساعت خواب بدنتان را به ساعت طبیعی خواب یعنی هشت ساعت نزدیک کنید، این یعنی تلاش کنید تا در روزهای تعطیل تا ۹ صبح بیدار شوید. داشتن یک الگوی خواب مناسب بیشترین مزیت را برای بدن شما دارد، در واقع این کار باعث می‌شود ساعت بدن‌تان همیشه در وضعیت متعادلی باشد.

#
ارسال شده در 6 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • از خوابتان برای یادگیری بهره بگیرید
  • لمس پوستی با افراد عامل انتقال تب خال
  • ارمغان آلودگی صوتی ؛چین و چروک روی پوست
  • اسراری برای بیدار شدن از خواب با موهای صاف و مرتب
  • علت زیاد عمر کردن خانمها را بدانید
  • دلیل بی‌تمایلی کودک به شیر مادر
  • برای فصل بهار ماسک های خانگی زیبایی را یاد بگیرید
  • تداخلات تغذیه ای نامناسب در کنار ماست
  • تخریب هورمون خواب بدن با این کار
  • همه چیز درمورد غذاهای خستگی آور
  • در خانمها بیماری فشار خون به چه صورت است؟
  • ۷ ماده غذایی که سبب لاغری می‌شوند
  • کاهش چربی‌ بدن بدون کاهش حجم عضلانی بخش 2
  • نکاتی در مورد شخصیت های برون گرا و درون گرا
  • مروری بر لیست کافی شاپ ها
  • محبوبترین ها

  • آسیب های میوه های خشک برای دندان ها
  • هله هوله و تنقلات ؛مفید برای سالمندان
  • ابتلا به بیماری قند ریشه در عادات فردی از دوران کودکی دارد!
  • بدون آنکه کاری انجام دهید باساده ترین رژیم لاغر شوید
  • معکوس نمودن سندرم متابولیک با رژیم مدیترانه ای
  • بدن خود را با این مواد غذایی ایمن کنید
  • اگر پوستی سالم و شفاف می خواهید ، میوه بخورید
  • چرا خوردن یک عدد سیب در روز شما را از دکتر بی نیاز می کند؟
  • غلبه بر مصرف مواد غذایی ناسالم با روشی درست
  • منوی غذایی چاق کننده
  • اهمیت صبحانه در دوره های مختلف
  • قویترین چربی سوز های بی ضرر
  • پیشنهادهای غذایی برای بعد از زایمان
  • سالم ترین ساندویچ ها با این ترکیبات
  • رموز مراقبت از سبزیجات
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است