571e02318606

چه نوع خوراکی هایی را به تنهایی نباید مصرف کرداستفاده از آن ها به صورت فردی کار درستی نیست این نوع خوراکی ها چه تاثیراتی روی سلامتی ما دارند

 آیا این خوراکی ها را به تنهایی مصرف می کنید؟ در این صورت خواص بسیار مفید آن ها را از دست می دهید.

 این هفت ماده غذایی که بهتر است به تنهایی خورده نشوند، معرفی می گردند.

عکس شماره یک: موز

میوه های زردرنگ نوعی فیبر دارند که میزان باکتری های مفید را در سیستم گوارشی متعادل نگه می دارد. همچنین میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهند که برای استحکام استخوان ها بسیار مفید است. بنابراین بهتر است موز را با منبعی از کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر، بروکی و …. مصرف کنید.

عکس شماره دو: توت فرنگی

ویتامین ای برای تقویت چشم ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مفید است و همراه شدن آن با ویتامین سی، قدرت جذب و عملکرد آن در بدن را بیشتر می کند.

بهتر است مواد غنی از ویتامین سی مانند مانند توت فرنگی، میوه های ترش و گوجه فرنگی را با منبع ویتامین ای مانند بادام زمینی/کره بادام زمینی، دانه آفتابگردان و …. همراه کنید.

عکس شماره سه: کلم بروکلی

بروکلی منبع غنی سولفورافان، ماده ضدسرطان است. متاسفانه پختن سبزیجات میروزیناس، آنزیمی که سولفورافان در اختیار بدنتان قرار می دهد، را از بین می برد.

برای اینکه بروکلی خواص خود را از دست ندهد، بهتر است با کرم موستارد و سبزیجاتی از این قبیل مصرف شود.

عکس شماره چهار: قهوه

هنگامی که قهوه با شکر نوشیده می شود، بخشی از مغز که وظیفه تمرکز را بر عهده دارد، کار خود را بهتر انجام می دهد و شما فعال تر و متمرکزتر به انجام کارهای روزانه خواهید پرداخت. همچنین چای را نیز بهتر است با عسل میل کنید.

عکس شماره پنج: سیب

بهترین عصرانه ای که می توانید بخورید یک فنجان چای همراه با میوه است و ایده آل ترین آن نوشیدن چای سبز همراه با سیب است.

خوردن میوه هایی مانند سیب، آلبالو و گیلاس همراه با چای سبز از انعقاد خون در رگ ها که منجر به حمله قلبی می شود، جلوگیری می کند.

عکس شماره شش: پیاز

پیاز و سیر حاوی ترکیبات سولفور هستند که به جذب بهتر روی کمک می کنند. با جذب بیشتر روی، سیستم ایمنی نیز قوی تر می شود و زخم های ایجاد شده در بدن سریعتر بهبود می یابد.

روی در غلات و حبوبات یافت می شود. بنابراین توصیه می شود پیاز را همراه با نان بخورید.

عکس شماره هفت: هویج

بتاکاروتن ماده مغذی که در هویج وجود دارد، در جوان نگه داشتن پوست و سلامت چشم ها بسیار مفید است. این ماده برای بهتر جذب شدن باید با چربی همراه باشد. بنابراین توصیه می شود که موادی مانند هویج و اسفناج را با چربی هایی از قبیل آووکادو، بادام، گردو و یا روغن زیتون میل کنید.

سایت ام اس

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تاثیر پروتئین برای افزایش قدرت عضلات
  • مراقبت از دهان و دندان در برابر پوسیدگی
  • قهوه همراه با کره جایگزین مناسب برای صبحانه
  • چرا در هنگام ناراحتی باید گریه کنیم؟
  • راهکارهای تغذیه ای مفید برای تقویت ذهن
  • خورد و خوراک اصولی تیروئیدی ها
  • شادی این مادر از رفتن فرزندانش به مدرسه
  • چگونه مغز افراد تحريك مي شود
  • محبوبترین ها

  • مصرف ویتامین B و جلوگیری از آلزایمر
  • اسید اوریک خون خود را کنترل کنید!
  • طب هومیوپاتی را چقدر می شناسید؟
  • برعکس خوابیدن ممنوع
  • 5 حالتی که روده ی شما خوب کار نمی کند حتی اگر شکم شما احساس خوبی داشته باشد
  • اسنک ذرت میان وعده سالم
  • قدمی اساسی در معالجه ایدز
  • روش های ساده برای از بین بردن چربی در بدن
  • رپورتاژ

  • ارائه بهترین خدمات دندانپزشکی در کلینیک رویال
  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • چگونه دندانهای سالمتر و قوی‌تر داشته باشیم؟
  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • جراحی پلاستیک و ترمیمی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما