571e02318606 این مواد غذایی را تنهایی میل نکنید!

چه نوع خوراکی هایی را به تنهایی نباید مصرف کرداستفاده از آن ها به صورت فردی کار درستی نیست این نوع خوراکی ها چه تاثیراتی روی سلامتی ما دارند

 آیا این خوراکی ها را به تنهایی مصرف می کنید؟ در این صورت خواص بسیار مفید آن ها را از دست می دهید.

 این هفت ماده غذایی که بهتر است به تنهایی خورده نشوند، معرفی می گردند.

عکس شماره یک: موز

میوه های زردرنگ نوعی فیبر دارند که میزان باکتری های مفید را در سیستم گوارشی متعادل نگه می دارد. همچنین میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهند که برای استحکام استخوان ها بسیار مفید است. بنابراین بهتر است موز را با منبعی از کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر، بروکی و …. مصرف کنید.

عکس شماره دو: توت فرنگی

ویتامین ای برای تقویت چشم ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مفید است و همراه شدن آن با ویتامین سی، قدرت جذب و عملکرد آن در بدن را بیشتر می کند.

بهتر است مواد غنی از ویتامین سی مانند مانند توت فرنگی، میوه های ترش و گوجه فرنگی را با منبع ویتامین ای مانند بادام زمینی/کره بادام زمینی، دانه آفتابگردان و …. همراه کنید.

عکس شماره سه: کلم بروکلی

بروکلی منبع غنی سولفورافان، ماده ضدسرطان است. متاسفانه پختن سبزیجات میروزیناس، آنزیمی که سولفورافان در اختیار بدنتان قرار می دهد، را از بین می برد.

برای اینکه بروکلی خواص خود را از دست ندهد، بهتر است با کرم موستارد و سبزیجاتی از این قبیل مصرف شود.

عکس شماره چهار: قهوه

هنگامی که قهوه با شکر نوشیده می شود، بخشی از مغز که وظیفه تمرکز را بر عهده دارد، کار خود را بهتر انجام می دهد و شما فعال تر و متمرکزتر به انجام کارهای روزانه خواهید پرداخت. همچنین چای را نیز بهتر است با عسل میل کنید.

عکس شماره پنج: سیب

بهترین عصرانه ای که می توانید بخورید یک فنجان چای همراه با میوه است و ایده آل ترین آن نوشیدن چای سبز همراه با سیب است.

خوردن میوه هایی مانند سیب، آلبالو و گیلاس همراه با چای سبز از انعقاد خون در رگ ها که منجر به حمله قلبی می شود، جلوگیری می کند.

عکس شماره شش: پیاز

پیاز و سیر حاوی ترکیبات سولفور هستند که به جذب بهتر روی کمک می کنند. با جذب بیشتر روی، سیستم ایمنی نیز قوی تر می شود و زخم های ایجاد شده در بدن سریعتر بهبود می یابد.

روی در غلات و حبوبات یافت می شود. بنابراین توصیه می شود پیاز را همراه با نان بخورید.

عکس شماره هفت: هویج

بتاکاروتن ماده مغذی که در هویج وجود دارد، در جوان نگه داشتن پوست و سلامت چشم ها بسیار مفید است. این ماده برای بهتر جذب شدن باید با چربی همراه باشد. بنابراین توصیه می شود که موادی مانند هویج و اسفناج را با چربی هایی از قبیل آووکادو، بادام، گردو و یا روغن زیتون میل کنید.

سایت ام اس

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • هرآنچه باید درباره ترمیم بکارت بدانیم
  • سالاد کاهو و مرغ و ذرت
  • آیا مکمل گیاهی جینگوبیلوبا بر کارکرد شناختی تاثیر دارد؟
  • مشکلات لوزوی اطفال
  • اقدامات مهم پس از غذا
  • پرسش و پاسخهایی در مورد انسولین
  • چگونه از فلج خواب رها شویم
  • خوراکی از تره فرنگی و پرتقال
  • شیمی درمانی و رژیم غذایی مربوط به آن
  • تکلیف کودکان با کمبود روی چیست
  • خطرات نمک برای سیکل ماهیانه
  • تصویری باورنکردنی از جنین موش
  • نشستن پای صحبت های زناشویی و مدیریت آن
  • 4 نشانه اعتیاد به خوردنی های شیرین
  • آندومتریوز! شایع ترین علت ناباروری
  • محبوبترین ها

  • تاثیرات هوای آلوده بر زنان باردار
  • توصیه هایی برای پیشگیری و درمان خارش واژن
  • یائسگی زودرس با سبک زندگی اشتباه
  • مشکلات هورمونی و تعریق شبانه
  • دگرگونی های خانم های حامله
  • همه چیز را در مورد بیماری آندومتریوز بدانیم
  • بررسی روش های درمانی برای سندروم پیش از قاعدگی
  • بانوان بخوانند! ویژه پژشک بانوان
  • چکاپ های ضروری برای خانم های متاهل
  • بررسی و تشخیص نوعی تومور خطرناک در رحم
  • قرص های ضد بارداری چگونه عادت ماهانه را به تاخیر می اندازند
  • عوارض دستمال کاغذی برای ناحیه تناسلی زنان
  • زنان افسرده بهبود سرطان سینه شان کند پیش میرود
  • تاثیرات مختلف هورمون درمانی بر بدن
  • آمادگی های مهم برای یائسگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است