شیوه‌ی زندگی و تغذیه‌ی سالم رژیم غذایی سالم داشتن فرزندان سالم بازی و تحریک بدنی افزایش فعالیت بدنی

چه نوع خوراکی هایی را به تنهایی نباید مصرف کرداستفاده از آن ها به صورت فردی کار درستی نیست این نوع خوراکی ها چه تاثیراتی روی سلامتی ما دارند

 آیا این خوراکی ها را به تنهایی مصرف می کنید؟ در این صورت خواص بسیار مفید آن ها را از دست می دهید.

 این هفت ماده غذایی که بهتر است به تنهایی خورده نشوند، معرفی می گردند.

عکس شماره یک: موز

میوه های زردرنگ نوعی فیبر دارند که میزان باکتری های مفید را در سیستم گوارشی متعادل نگه می دارد. همچنین میزان جذب کلسیم در بدن را افزایش می دهند که برای استحکام استخوان ها بسیار مفید است. بنابراین بهتر است موز را با منبعی از کلسیم مانند شیر، ماست، پنیر، بروکی و …. مصرف کنید.

عکس شماره دو: توت فرنگی

ویتامین ای برای تقویت چشم ها و جلوگیری از ابتلا به بیماری های چشمی مفید است و همراه شدن آن با ویتامین سی، قدرت جذب و عملکرد آن در بدن را بیشتر می کند.

بهتر است مواد غنی از ویتامین سی مانند مانند توت فرنگی، میوه های ترش و گوجه فرنگی را با منبع ویتامین ای مانند بادام زمینی/کره بادام زمینی، دانه آفتابگردان و …. همراه کنید.

عکس شماره سه: کلم بروکلی

بروکلی منبع غنی سولفورافان، ماده ضدسرطان است. متاسفانه پختن سبزیجات میروزیناس، آنزیمی که سولفورافان در اختیار بدنتان قرار می دهد، را از بین می برد.

برای اینکه بروکلی خواص خود را از دست ندهد، بهتر است با کرم موستارد و سبزیجاتی از این قبیل مصرف شود.

عکس شماره چهار: قهوه

هنگامی که قهوه با شکر نوشیده می شود، بخشی از مغز که وظیفه تمرکز را بر عهده دارد، کار خود را بهتر انجام می دهد و شما فعال تر و متمرکزتر به انجام کارهای روزانه خواهید پرداخت. همچنین چای را نیز بهتر است با عسل میل کنید.

عکس شماره پنج: سیب

بهترین عصرانه ای که می توانید بخورید یک فنجان چای همراه با میوه است و ایده آل ترین آن نوشیدن چای سبز همراه با سیب است.

خوردن میوه هایی مانند سیب، آلبالو و گیلاس همراه با چای سبز از انعقاد خون در رگ ها که منجر به حمله قلبی می شود، جلوگیری می کند.

عکس شماره شش: پیاز

پیاز و سیر حاوی ترکیبات سولفور هستند که به جذب بهتر روی کمک می کنند. با جذب بیشتر روی، سیستم ایمنی نیز قوی تر می شود و زخم های ایجاد شده در بدن سریعتر بهبود می یابد.

روی در غلات و حبوبات یافت می شود. بنابراین توصیه می شود پیاز را همراه با نان بخورید.

عکس شماره هفت: هویج

بتاکاروتن ماده مغذی که در هویج وجود دارد، در جوان نگه داشتن پوست و سلامت چشم ها بسیار مفید است. این ماده برای بهتر جذب شدن باید با چربی همراه باشد. بنابراین توصیه می شود که موادی مانند هویج و اسفناج را با چربی هایی از قبیل آووکادو، بادام، گردو و یا روغن زیتون میل کنید.

سایت ام اس

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه | 402 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • اگر فرزند چهارم در راه دارید نگران نباشید
  • حاملگی و کمردرد همیشگی
  • یاری ندان حافظه را جدی بگیریم
  • بهترین رژیم غذایی برای بیماران دارای فشار خون و دیابت
  • «آنژي پارس» دردرمان«اسكلرودرمي» موثر است
  • اهمیت حمایت اجتماعی از افراد در جامعه
  • افزایش علاقه به ورزش
  • حملات قلبی را دریک عبارت ساده بشناسید
  • محبوبترین ها

  • دستگاهی برای مقابله با نارسایی قلبی در بیماری قلبی
  • فوت ناگهانی عارف لرستانی تلنگری برای بیماری قلبی
  • 8 باور غلط در مورد کلسترول را بشناسیم
  • دیابت نوع 2 و راه رفتن بعد از غذا
  • قلب شکسته را دریابید
  • هشدار برای ضربان نامنظم قلب
  • توموگرافی (SPEC)-ونتریوکرلرگرام
  • اثرات مثبت کاکائو بر سلامت قلب
  • رپورتاژ

  • خداوند متعال مو را برای زیبایی بندگانش قرار داده است
  • مرجع فروش انواع ویلچر, ویلچر برقی, واکر, عصا
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • پلی کلینیک شبانه روزی ساج
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دکتر هومن عشقی
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما