485686

 با استفاده از این قبیل تمرینات ورزشی می توانید سلامتی تان را از یابید و زودتر به تناسب اندام برسید برخی حرکات ورزشی شما را زودتر به نتیجه می رسانند بهتر است با آن ها آشنا شوید

می دانیم که اسکات حرکتی ورزشی است که بیشتر برای شکل دادن به باسن و ران ها استفاده می شود. اما اسکات ویژگی های دیگری نیز دارد که شاید با دانستن آنها میلتان به انجام این حرکت بیشتر شود.

1- اسکات می تواند عدم تعادل عضلات را بهبود دهد

حرکت اسکات می تواند خیلی چیزها را برای یک مربی ورزشی روشن کند از جمله، عدم تعادل عضلانی، ساختار بدن، قدرت بدنی، و ضعف های بدن. حرکات اسکات به نظر خیلی ساده می آید اما اشتباه انجام دادنش نیز بسیار آسان است، مخصوصا اگر برای مدت زمان طولانی انجامش دهید. اگر کسی از قبل راهنمایی تان نکرده باشد ممکن است متوجه حالت اشتباه زانوها نوشید، به اندازه کافی از ران ها استفاده نکنید، و یا زیادی به سمت جلو خم شوید. پس بهتر است قبل از انجام حرکت خوب آن را بیاموزید تا بتوانید با استفاده از آن مشکلات بدن را بهبود ببخشید.

2- اسکات انواع مختلف زیادی دارد

بیشتر افراد از همان اسکات سنتی استفاده می کنند، در صورتی که این حرکت انواع مختلفی دارد و می تواند در شکل های مختلف به قوی کردن باسن و پایین تنه کمک کند. پس با کمک یک مربی می توانید انواع دیگر اسکات مانند اسکات با وزنه یا دمبل را نیز امتحان کنید.

3- عضلات ران و باسن بزرگترین عضله ها در بدنتان هستند

هر زمان خواستید ورزشی انجام دهید که بیشتر عضلات بدن را درگیر کند حتما باید ران و باسن را هم شرکت دهید. گلوتئوس ماکسیموس بزرگترین عضله در بدن است به همین دلیل بزرگترین کالری سوز نیز به حساب می آید. اضافه کردن ورزش های قدرتی به روتین ورزشی کمک می کند بدنتان تستوسترون آزاد کند، که به عنوان یک هورمون رشد به بدن کمک می کند و بدن می تواند عضله بسازد و چربی بیشتری بسوزاند.

4- اسکات ورزشی برای هسته بدن نیز به حساب می آید

معمولا وقتی به ورزش های شکم فکر می کنید مواردی مانند دراز و نشست به ذهنتان می آید. اما در حرکت اسکات نیز برای تثبیت حالت بدن مجبور می شوید هسته بدن را درگیر کنید. اسکات با وزنه یکی از بهترین حالت ها برای به چالش کشیدن هسته بدن است. نگه داشتن یک دمبل مقابل قفسه سینه مجبورتان می کند که برای صاف ماندن و تثبیت بدن انرژی بیشتری صرف کنید.

5- اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن باسن نیاز دارید

بر خلاف باور عموم اسکات تنها ورزشی نیست که برای شکل دادن به باسن و ران ها وجود دارد. اگر می خواهید حداکثر کار روی باسن را انجام دهید، باید ورزش های دیگری را نیز اضافه کنید. مواردی مانند ددلیفت و کشش ران نیز می توانند تاثیر گذار باشند.

سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • هورمون تراپی و درمان به وسیله آن
  • خوردنی هایی برای افراد پریشان
  • دغدغه بسیاری از خانم های خانه دار
  • الگوهای نادرست و مخرب غذایی
  • خواص عرقیات گیاهی را بشناسیم
  • افسرده شدن با شبکه های اجتماعی،چطور؟
  • درمان خودسرانه زردی در نوزادان ممنوع!
  • کم کردن وزن با این تکنیک های موثر
  • انواع گروه خونی و پی بردن به روحیات صاحبان آن ها
  • معجزه ماسک کاکائو و قهوه برای خانم ها
  • چطور از شر لکه های قهوه ای خلاص شویم
  • تاثیرات مثبت نوشیدنی های داغ بر بدن
  • درمان با هورمون تهدیدی برای سرطان سینه
  • تخم شربتی و کمک به درمان بیماری های مختلف در بدن
  • خوراکی های مفید برای بهبود حافظه
  • محبوبترین ها

  • مواد غذایی سرشار از کلسیم
  • خوردن این غذاها را در زمان عادت ماهانه فراموش نکنید
  • نگاهی‌ اجمالی به چاق شدن (1)
  • توصیه های غذایی دکتر اوز
  • بهتر است از مرغ های چند کیلویی استفاده کنیم
  • ویتامین D چه کارهایی برای بدن انجام میدهد
  • آیا روغن های مایع واقعا چربی ندارند
  • با ورزش شدید مصرف تنقلات را کاهش دهید
  • چاق کننده های پرطرفدار
  • خطر بیماری های لثه را با قهوه از خود دور کنید
  • در باره ۶ گروه اصلی مواد غذایی این موارد را بدانید
  • خورد و خوراک در سفر
  • آهن موجود در رژیم غذایی را اینگونه افزایش دهید
  • هر ویتامینی چه نقشی دارد؟
  • از مصرف شیرین کننده مصنوعی پرهیز کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است