دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
چگونه می توانیم از اطرافیان سالمندمان مراقبت کنیم چه کارهایی لازم است برای محافظت از آن ها انجام دهیم آن ها نیازمند چه نوع کمک های روحی از طرف ما هستند!

بارها شنیده ایم که برخی از افراد میانسال به ویژه خانم ها از این شکایت دارند که هرچقدر هم از خواب شان بزنند ، بازهم برای انجام دادن خیلی از کارها وقت کم می آورند. آنها می گویند چگونه می شود بین مراقبت از فرزندتان که به شما نیاز دارد و یا پدر و مادرتان که نیازمند توجه تان هستند و همچنین شغلی که خودتان به آن احتیاج دارید یکی را انتخاب کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، گاهی این افراد در مسیر نگهداری عزیزان شان به شدت درمانده شده و احساس می کنند بین مراقبت از والدین پیر و فرزندان شان همچون ساندویچی در حال فشرده شدن هستند. در واقع به اینگونه اشخاص اصطلاح ” نسل ساندویچی ” اطلاق شده است. آنها پس از مدتی به شدت دچار اضطراب وافسردگی می شوند . این اشخاص باید مراقب سلامت خود باشند تا گرفتار عواقب بد خستگی جسم و روح نشوند. در واقع علایم زیر هشدار دهنده و زنگ خطری برای آنها محسوب می شود:

– خستگی ، به طوری که با یک شب و یا دو شب خوابیدن هم برطرف نشود.

– عدم احساس رضایت از زندگی

– ناامیدی و احساس تنهایی دایمی

– غافل شدن از نیازهای اصلی به علت نداشتن وقت ، انرژی یا انگیزه کافی

– زودرنجی، کم تحملی، ناامیدی و عصبانیت نسبت به کسانی که مراقب شان هستند.

– غمگین بودن و دایما گریستن

– کم خوابی یا پر خوابی

– لذت نبردن از کارهایی که زمانی از انجام دادن شان شاد می شدند.

– سر دردهای مکرر و یا تپش قلب

– نگرانی و اضطراب مزمن درخصوص اینکه چگونه به تمام کارهایشان برسند.

چند راهکار

اگر شما وضعیت نسل ساندویچی را دارید راهنمایی های زیر کمک می کند کمتر دچار استرس و افسردگی شوید:

1- اولین و مهم ترین کارها، مراقبت از خود است.

چنانچه از نظر عاطفی یا سلامت جسمی در وضعیت مناسبی نباشید چگونه از شما می توان انتظار داشت از دیگران مراقبت کنید. تاآنجا که می توانید استراحت کنید، غذای سالم مصرف کنید. زمانی هم برای کارهای خود اختصاص دهید، حتی اندک.

2- محدودیت هایتان را بشناسید.

ممکن است به نقطه ای برسید که احساس کنید نمی توانید همه کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. وقتی به این نقطه رسیدید حتما کمک بگیرید. مسئولیت هایتان را اگر امکان دارد بین اعضای خانواده تقسیم کنید. دوستان و همسایه ها نیز گزینه های خوبی هستند.

اگر هم چنین افرادی در دسترس ندارید، با توجه به وضعیت مالی و نیازی که والدین تان دارند پرستار پاره وقت یا تمام وقت استخدام کنید. و بازهم اگر امکان انجام دادن این کار از لحاظ مالی مقدور نیست می توانید از موسسه های خیریه کمک بخواهید. موسسه های زیادی هستند که راه حل های مناسبی به شما پیشنهاد می دهند.

3- برنامه ریزی مناسب داشته باشید.

در خصوص کارهای مربوط به والدین یا فرزندان تان برنامه ریزی دقیقی داشته باشید و تا حد امکان طبق برنامه پیش بروید.

4- تحت هر شرایطی آماده باشید.

تمام شماره تلفن های ضروری از جمله پزشکان، داروخانه ها و از این قبیل را در دسترس داشته باشید تا در صورت ضرورت به سرعت از متخصصان یاری بطلبید.

5- جا به جا شوید.

اگر والدین تان دور از شما زندگی می کنند ، بهتر است تغییر مکان دهید یا اینکه آنها را نزد خود آورید. فاصله زیاد بیش از هر چیزی وقت تان را هدر می دهد. اما اگر نمی توانید این کار را انجام دهید یادتان باشد به طور مرتب والدین تان را به نزد پزشک برده و معاینات روتین را انجام دهید تا دچار مشکلات ناخواسته و جبران ناپذیر نشوید. همچنین می توانید از برخی از افراد بخواهید که در نبود شما به آنها سر زده و شما را در صورت لزوم خبر کنند.

6- مشورت با مشاور را از یاد نبرید.

هرگاه احساس کردید دیگر نمی توانید ادامه بدهید و بیش از حد خسته شده اید حتما با یک مشاور صحبت کنید. این گونه افراد در مورد چنین فشارهایی آگاهی کافی داشته و می توانند با توجه به شرایط تان راه های مناسبی پیش رویتان بگذارند.
سلامت نیوز: چگونه از والدین و خانواده خود نگهداری کنید

#
5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • ورزش صورت و جلوگیری از پیری پوست
  • اطلاعات کامل درباره مهریه سنگین
  • خستگی دائم در افراد افسرده
  • نظافت و شست و شوی همستر
  • دانسته هایی درباره هورمون رشد یا سوماتروپین (HGH )
  • راه های تشخیص سرطان مغز استخوان را بشناسید
  • سرطان و اتمام زندگی
  • هرآنچه درمورد بومادران باید بدانید
  • محبوبترین ها

  • ارتباط اسید اوریک و ویتامین ث
  • مزایای مصرف بادام زمینی در وعده های غذایی
  • با چربی هایی که برای بدن مفیدند آشنا شوید
  • هر آنچه که باید درباره رژیم غذایی گیاهخواری بدانید قسمت1
  • خوراکی های دوستدار دستگاه گوارش
  • کاهش و رفع استرس روزانه با برخی روش های تغذیه ای
  • با این مواد غذایی قند خون خود را کنترل کنید
  • بهترین برنامه تغذیه برای کودکان یک تا سه ساله
  • رپورتاژ

  • رژیم‌درمانی، پوست و لیزر تخصصی کلینیک سیب سبز
  • دکتر نوروزعلی دندانپزشک زیبایی و ترمیمی
  • درمانی بدون درد در نهایت آرامش با یک دندانپزشک حرفه ای
  • محصولات پزشکی و بهداشتی شرکت رهاورد دانش پزشکی
  • نگاهی به لیزر و کارکرد آن در پوست و زیبایی
  • ارکید
    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x