image_13950206569715
اگر می خواهید از شر افسردگی تان خلاص شوید و روز خود را با شور و نشاط و در کمال آرامش سپری کنید توصیه می کنیم از برخی تکنیک های روانشناسی کمک بگیرید

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد.

برای اینکه بتوانیم در زندگی احساس آرامش داشته باشیم، روش های بسیاری وجود دارد که اگر دقت کنیم، اکثر آنها ساده و در دسترس هستند. در واقع احساس آرامش با تمرین های گوناگون در وجودمان پرورش می یابد. یکی از این روش ها و تمرین هایی که برای رسیدن به این احساس بی نظیر می توانیم انجام دهیم، در لحظه زندگی کردن است.

البته در زمان حال زیستن به گونه ای که انگار فردایی وجود ندارد بسیار مشکل است. برای این کار باید زیبایی تمام لحظه های زندگی و هر فعالیت مان را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم هستی را هرچه کامل تر احساس کنیم و به آرامش برسیم. این زندگی ماست و باید الآن زندگی کنیم.

روش های در لحظه زیستن

با شش روش ساده زیر می توانید لحظه لحظه های زندگی تان را احساس کنید:

1 – روی زمان حال متمرکز شوید.

برای اینکه بتوانید در لحظه زندگی کنید باید روی زمان حال متمرکز شوید یعنی روی کاری که انجام می دهید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید زیرا از اضطراب تان می کاهد و سیستم ایمنی بدن تان را افزایش می دهد.

2 – به موارد کوچک زندگی تان توجه کنید.

روی اطراف تان دقت داشته باشید و حتی به کوچکترین موارد توجه کنید و سپاسگزارشان باشید. چیزهایی مثل بستنی خوردن، درست کردن حباب صابون و یا موسیقی گوش کردن. این موضوعات به شما احساس بهتری می بخشند.

3- لبخند بزنید.

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد. وقتی لبخند می زنیم شاد می شویم و این شادی روی چهره مان منعکس شده و آن را به اطرافیان خود نیز منتقل می کنیم. لبخندزدن باعث می شود قدردان زندگی حال خود بوده و لحظه های خوب زندگی را از دست ندهیم.

4- محبت کنید.

بدون برنامه قبلی به دیگران مهربانی کنید. مثلا اگر فرد مسنی را می بینید که باری در دست دارد در حمل آن به او کمک کنید یا چترتان را با کسی که زیر باران است شریک شوید. این رفتارها که موجب لبخند زدن دیگران می شود، احساس خوبی به شما داده و کمک می کند که در لحظه زندگی کنید. در واقع یکی از آسان ترین روش هایی که کمک می کند در لحظه زندگی کنیم و زندگی مان کیفیت خوبی هم داشته باشد، کمک کردن به دیگران بدون توقع جبران آن است.

5 – تشکر کنید.

وقتی دوست یا هرکس دیگر به شما محبتی می کند از او قدردانی کنید. نسبت به هرچیزی که در زندگی دارید شاکر باشید و بدانید این احساس به شما کمک می کند لحظه های خوب زندگی تان را ازدست ندهید.

6- نگران نباشید.

اگرچه کاری بسیار سخت است اما بدانید هر لحظه که به آینده با نگرانی فکر می کنید ، لحظه ای از زمان حال را از دست می دهید زیرا نگرانی شما را از زمان حال دور کرده و به سرزمین احتمالات آینده پرتاب می کند بنابراین اگر مشکلی دارید به جای نگرانی، روی یافتن راه حل های مناسب متمرکز شوید

زندگی آنلاین

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تنقلات تاثیرگذار روی خواب
  • تزیین مرحله به مرحله کیک تولد
  • کودکان برای استفاده از رسانه نیازمند برنامه پدر و مادر هستند
  • برای رساندن دارو به مغز از اولتراسوند استفاده کنید
  • زردی گرفتن یک شیرخوار
  • توانایی مادر در صحبت کردن با نوزاد
  • دانستنی های مهم برای کنترل تشنج اطفال
  • راههای مراقبت از پوست در برابر خشکی
  • بررسی مزایای مختلف توت فرنگی برای مادر و جنین
  • آیا جراحی کاهش وزن با مهارت جراح بهتر انجام میشود؟
  • ممنوع بودن این بخش از میوه ها چرا و به چه علت
  • وابستگی شدید احساسی و عاطفی به همسر
  • والدین در خصوص حرف زدن نوزاد نوپا نگران نباشند
  • ارتباط یاد‌آوری بهتر با کنجکاو بودن
  • ویژگی های لباس ورزشی
  • محبوبترین ها

  • در ورزش چطوری انگیزه را حفظ کنیم
  • حرکات ورزشی مخصوص سینه ها
  • هر روز ۶۰۰۰ گام بردارید
  • برخورد با درد پس از تمرین
  • برای چربی سوزی این قوانین علمی را بدانید(1)
  • آموزش کتل بل :تناسب اندام در نوک انگشتان شما
  • آنچه باید درباره نکات بهداشتی هنگام فعالیتهای ورزشی بدانیم
  • دوندگی و پیاده روی و فرق این دو با هم
  • فرمول انتخاب کفش پیاده روی راحت
  • این ورزشهای کششی مختص درمان سیاتیک است
  • ارتباط میان فعالیت بدنی و فکری
  • باسن و ران های خوش فرم را با این حرکات ورزشی تجربه کنید
  • وسايل ورزشي خانگی کدامیک وسیله خوب و کدامیک زیان آور هستند
  • شیوه های پیاده روی ده هزار قدمی
  • اشتباهات رایج حین ورزش
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است