image_13950206569715
اگر می خواهید از شر افسردگی تان خلاص شوید و روز خود را با شور و نشاط و در کمال آرامش سپری کنید توصیه می کنیم از برخی تکنیک های روانشناسی کمک بگیرید

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد.

برای اینکه بتوانیم در زندگی احساس آرامش داشته باشیم، روش های بسیاری وجود دارد که اگر دقت کنیم، اکثر آنها ساده و در دسترس هستند. در واقع احساس آرامش با تمرین های گوناگون در وجودمان پرورش می یابد. یکی از این روش ها و تمرین هایی که برای رسیدن به این احساس بی نظیر می توانیم انجام دهیم، در لحظه زندگی کردن است.

البته در زمان حال زیستن به گونه ای که انگار فردایی وجود ندارد بسیار مشکل است. برای این کار باید زیبایی تمام لحظه های زندگی و هر فعالیت مان را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم هستی را هرچه کامل تر احساس کنیم و به آرامش برسیم. این زندگی ماست و باید الآن زندگی کنیم.

روش های در لحظه زیستن

با شش روش ساده زیر می توانید لحظه لحظه های زندگی تان را احساس کنید:

1 – روی زمان حال متمرکز شوید.

برای اینکه بتوانید در لحظه زندگی کنید باید روی زمان حال متمرکز شوید یعنی روی کاری که انجام می دهید و نسبت به آن آگاهی داشته باشید زیرا از اضطراب تان می کاهد و سیستم ایمنی بدن تان را افزایش می دهد.

2 – به موارد کوچک زندگی تان توجه کنید.

روی اطراف تان دقت داشته باشید و حتی به کوچکترین موارد توجه کنید و سپاسگزارشان باشید. چیزهایی مثل بستنی خوردن، درست کردن حباب صابون و یا موسیقی گوش کردن. این موضوعات به شما احساس بهتری می بخشند.

3- لبخند بزنید.

جلوی آینه نشسته و به خودتان لبخند بزنید. این کار تاثیر بسیار زیادی روی احساس تان می گذارد. وقتی لبخند می زنیم شاد می شویم و این شادی روی چهره مان منعکس شده و آن را به اطرافیان خود نیز منتقل می کنیم. لبخندزدن باعث می شود قدردان زندگی حال خود بوده و لحظه های خوب زندگی را از دست ندهیم.

4- محبت کنید.

بدون برنامه قبلی به دیگران مهربانی کنید. مثلا اگر فرد مسنی را می بینید که باری در دست دارد در حمل آن به او کمک کنید یا چترتان را با کسی که زیر باران است شریک شوید. این رفتارها که موجب لبخند زدن دیگران می شود، احساس خوبی به شما داده و کمک می کند که در لحظه زندگی کنید. در واقع یکی از آسان ترین روش هایی که کمک می کند در لحظه زندگی کنیم و زندگی مان کیفیت خوبی هم داشته باشد، کمک کردن به دیگران بدون توقع جبران آن است.

5 – تشکر کنید.

وقتی دوست یا هرکس دیگر به شما محبتی می کند از او قدردانی کنید. نسبت به هرچیزی که در زندگی دارید شاکر باشید و بدانید این احساس به شما کمک می کند لحظه های خوب زندگی تان را ازدست ندهید.

6- نگران نباشید.

اگرچه کاری بسیار سخت است اما بدانید هر لحظه که به آینده با نگرانی فکر می کنید ، لحظه ای از زمان حال را از دست می دهید زیرا نگرانی شما را از زمان حال دور کرده و به سرزمین احتمالات آینده پرتاب می کند بنابراین اگر مشکلی دارید به جای نگرانی، روی یافتن راه حل های مناسب متمرکز شوید

زندگی آنلاین

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • تجربه خارج شدن از بدن و شرح حال آن
  • درمان افسردگی به قیمت از بین رفتن میل جنسی!؟
  • چرا ایرانی ها مطالعه ی کافی ندارند
  • با این روش ها صاحب ابرویی پرپشت شوید
  • خوردن این قسمت از ماهی برای سلامتی واجب است
  • با این میوه ضد سرطان بیشتر آشنا شوید
  • 10 ماده غذایی سرشار از گلوتامین که باید در رژیم غذایی داشته باشید
  • ترفند ساده غذایی برای کم خونی
  • مقابله با سرطان سینه با کمک تخم مرغ
  • سیاتیک در زن حامله
  • از کجا بدانیم که دچار بیماری پریکاردیت شده ایم
  • تغییرات طبیعی دوران بلوغ
  • تشخیص مشکلات مغزی اطفال با این روش
  • خانمها مدل مو را بر اساس مدل صورت باید انتخاب کنند
  • موفق نشدن با این جملات
  • محبوبترین ها

  • تاثیر والدین در پرورش نوجوانان
  • فوبیا های جالب و خواندنی
  • از آلبرت انیشتین طلایی ترین درسهای زندگی را یاد بگیریم
  • آیا عشق شما واقعی است؟
  • داشتن یک زندگی خارق العاده
  • قانون آزمون و خطا
  • تست سنجش میزان قدرت تصمیم گیری
  • 10 ویژگی دوست داشتنی که مردم در شما می بینند
  • خلق و خو با خورد و خوراک در ارتباط است!
  • تاثیر تعلل و مسامحه در شخص افسرده
  • خلق و خوی افسرده و این ویژگی ها
  • افراد کینه ای بخوانند
  • روانشناسی افراد چاق
  • بچه دار شدن با استرس غیرممکن است!
  • گاهی اوقات گریه لازم می شود
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است