مشاوره زیبایی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
کلینیک دندانپزشکی پارسا/ساختمان پزشکان
کلینیک دندانپزشکی پارسا
ایمپلنتوژیست
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر ایمانی
دکتر محمدتقی ایمانی
فوق تخصص جراحی پلاستیک، زیبایی و ترمیمی
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصص آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
دکتر ادیب
دکتر محمود ادیب
جراح دندانپزشک ایمپلنتولوژیست
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
طراح طب
طراح طب
مرکز اسکن و طراحی سه بعدی جراحی زیبایی صورت
دکتر عارفی
دکتر وحید عارفی
جراح و متخصص بیماری های لثه

image_13950206419142

 با کمک گرفتن از برخی مواد غذایی می توانیم مانع بالارفتن و زن خود شویم برخی مواد غذایی به شما در زمینه لاغری کمک زیادی می کنند بهتر است با آن ها آشنا شوید

 آیا می‌دانید راهی وجود دارد تا بدون رژیم گرفتن جلوی چاق شدن را گرفت و حتی وزن کم کرد؟

، خوردن ۸ گرم فیبر به ازای ۱۰۰۰ کالری مصرفی، می‌تواند در طول ۲۰ ماه حدود ۲.۵ کیلوگرم وزن را کم کند. در تحقیق دیگری که در مجله‌ی سالانه‌ی اینترنال مدیسین منتشر شده است، گزارش شد که بزرگسالانی که ۳۰ گرم در روز فیبر مصرف می‌کنند در سال بیش از ۲ کیلو وزن کم می‌کنند.

همه‌ی ما باید حتما به اندازه‌ی نیاز بدن فیبر مصرف کنیم. زنان به ۲۵ گرم فیبر در روز احتیاج دارند و مردان نیز باید ۳۵ تا ۴۰ گرم در روز فیبر مصرف کنند. اما بیشتر افراد تقریبا کم‌تر از نیمی از مقدار مورد نیاز بدن‌شان فیبر مصرف می‌کنند.

در اینجا به ۵ گروه از مواد غذایی فیبردار اشاره می‌کنیم که می‌تواند در کم کرد‌ن‌ وزن موثر باشند.

۱. لوبیا، نخود و عدس

یکی از راه‌های افزایش مصرف فیبر، استفاده از نخود و لوبیا و عدس در رژیم غذایی روزانه است. این مواد علاوه بر اینکه سرشار از فیبر هستند، حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی نیز هستند. برای مثال نصف لوبیا سیاه نزدیک به ۸ گرم فیبر و بیش از ۷ گرم پروتئین و ۱۰۰ کالری دارد. نخود و لوبیا و عدس طعم و مزه‌ی خوبی هم به سوپ و سالاد‌ها می‌دهند. پس سعی کنید از این موارد در وعده‌های غذایی خود استفاده کنید.

۲. آجیل

شاید کمی تعجب کنید وقتی بفهمید آجیل هم حاوی فیبر است. برای مثال یک اونس بادام ۳.۵ گرم فیبر دارد و این مقدار برای پسته و فندوق ۳ گرم است. این مواد در پروتئین و ویتامین و مواد معدنی هم غنی هستند. مطالعات نشان می‌دهد کسانی که آجیل دوست هستند و آجیل زیادی مصرف می‌کنند، لاغرتر از کسانی هستند که آجیل کمی مصرف می‌کنند. اما چرا؟ محققان معتقدند که موادی که در آجیل وجود دارد باعث می‌شود شما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد. گردو هم از دیگر مواد مفید این گروه است که می‌توانید در سالاد‌ها دسرها از آن‌ استفاده کنید.

۳. سبزیجات

یک دلیل مهم دیگر برای مصرف بیشتر سبزیجات فیبر است. گروه‌های سیزیحات سرشار از فیبر هستند و کالری آن‌ها کم است. پس این مواد شما را سیر می‌‌کند. هر لیوان اسفنجاج حاوی ۵ گرم فیبر است، یک کنگر فرنگی معمولی حاوی ۷ گرم فیبر است و هر لیوان کلم بروکسل بیش از ۳ گرم فیبر دارد. متاسفانه بیشتر افراد سبزیجات به اندازه‌ی کافی مصرف نمی‌کنند. سعی کنید از سبزیجات در وعده‌های غذایی خود بهره ببرید.

۴. میوه

همانند سبزیجات، میوه‌ها هم حاوی مقدار زیادی فیبر و مواد مغدی هستند و در عین حال کالری بسیار کمی هم دارند. یک سیب متوسط نزدیک به ۴.۵ گرم فیبر دارد. تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که ۳ عدد سیب را در رژیم غذایی روزانه‌ی خود جای داده‌اند، ۱ کیلوگرم بیشتر از دیگران در ۱۰ هفته وزن کم کرده‌اند. میوه‌ی دیگر سرشار از فیبر گلابی است. یک گلابی متوسط ۵.۵ گرم فیبر دارد!

میوه‌‌های خشک را هم فراموش نکنید. برگه زردآلو، خرما خشک و آلو خشک نیز سرشار از فیبر هستند.

۵. غله و حبوبات

اضافه کردن غله و حبوبات به رژیم غذایی‌تان می‌تواند فیبر لازم بدن‌تان را تامین کند. ۱ لیوان جو حدود ۴ گرم فیبر دارد و حاوی کربوهیدرات است که می‌تواند انرژی و سوخت بدن‌تان در طول روز فراهم کند. ۲ تکه نان گندم ۴ گرم فیبر دارد که می‌توانید در وعده‌ی ناهار مصرف کنید.

 جورنال نوتریشن

 

5 1000
ارسال شده در 6 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه
ثبت نام برای مشاوره رایگان

آخرین متد ایمپلنت و ارتودنسی در جهان با دستگاه فوق پیشرفته کدکم

اطلاعات بیشتر
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی
x