دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
دکتر فرزاد حسینی
دکتر فرزاد حسینی
لیفت صورت
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر گوگانی
دکتر صابر سید گوگانی
متخصص ارتودنسی
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر محسن پور حقیقی
دکتر محسن پور حقیقی
متخصص دندان پزشکی ترمیمی و زیبایی
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر وفایی
دکتر حمیدرضا وفایی
جراحی پلاستیک و ترمیمی (لیپوماتیک)
کلینیک شارلوت
کلینیک شارلوت
کلیه خدمات پوست،مو و زیبایی
کلینیک دندانپزشکی رویال
کلینیک دندانپزشکی رویال
دکتر علیرضا فقیهی
دکتر علیرضا فقیهی
جراحى زيبايى بينى ( رينوپلاستى)
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی

نازک شدن مو و کمبود پروتئین موهای آسیب دیده شکنندگی مو و سندرم کوشینگ ریختن مو و کم خونی دانه های زرد و شوره سر تغییرات ناگهانی در موها

با چه نشانه هایی می توانیم پی به کمبود پروتئین در بدنمان ببریم این هشدارها چگونه خود را نمایان می کنند توصیه های مختلف برای جبران کم شدن پروتئین در بدنمان چیست؟

بدن برای اینکه به شما بگوید به اندازه کافی تخم مرغ، گوشت کم چرب، ماهی، آجیل، لبنیات و سبزیجات سرشار از پروتئین جهت سوخت رسانی به عضلات و سلامت کلی نمی خورید راه های مختلفی دارد. اگر این نشانه ها را در خود دیدید بهتر است روی مقدار پروتئین برنامه غذایی تان تجدید نظر کنید.

مرتب احساس ضعف و گرسنگی می کنید

تری هوپو رومرو، نویسنده چندین کتاب پرفروش آشپزی، می گوید: برنامه غذایی گیاه خواری داشتم و متوجه شدم در تمام روز احساس نارضایتی ( گرسنگی ) و بی انرژی بودن می کنم. وقتی کل روز را مشغول کاری و رفت و آمد های طولانی داری، و به ندرت ورزش می کنی و مسئولیت های زیادی را باید رسیدگی کنی رفتن به سراغ کربوهیدرات های فرآوری شده خیلی آسان می شود. برای اینکه هر روز احساس سیری کنید، مخصوصا زمانی که برای ساخت عضله ورزش می کنید، این روش نمی تواند کمکتان کند. هضم پروتئین طول می کشد به همین دلیل باعث می شود احساس سیری و با انرژی بودن کنید. وقتی رومرو شروع به اضافه کردن پروتئین در برنامه غذایی خود کرد، متوجه شد هم انرژی اش افزایش یافته و هم کمتر احساس خستگی می کند.

عضلاتتان از بین می رود

برای اینکه هم قوی به نظر برسیم و هم احساس قدرتمند بودن بکنیم به چیزی بیش از هر روز باشگاه رفتن نیاز است. اگر برای سوخت رسانی به بافت ها با آمینو اسید های ضروری به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، بدن چاره ای نخواهد داشت جز اینکه عضلات را برای تامین آمینو اسید ها از فیبرشان بشکند. یکی از محل های اصلی که باید چک شود قسمت ترقوه است. اگر استخوان ترقوه خیلی برجسته شود، شاید وقتش است که به فکر دریافت پروتئین و البته کالری بیشتر در برنامه غذایی خود باشید.

با کاهش وزن به مشکل خورده اید

محققان متوجه شده اند رژیم گیرندهایی که پروتئین دریافتی شان 30 درصد از کل کالری مصرفی روزشان است روزانه 450 کالری کمتر دریافت می کنند و در طول مدت سه ماه مقدار قابل توجهی وزن کاهش می دهند. مصرف پروتئین در طول رژیم غذایی بسیار مهم است چون از سوزانده شدن چربی ها مطمئنتان می کند، نه با بالا بردن سوخت و ساز، بلکه با تقویت عضلات. غذاهای سرشار از پروتئین مدت زمان بیشتری برای هضم شدن و مورد استفاده قرار گرفتن نیاز دارند، و همچنین بیرون رفتنشان از معده نیز زمان می برد و همین باعث می شود مدت زمان بیشتری احساس سیری کنید.

دچار ریزش مو شده اید

معمولا متخصصان تغذیه از مراجعین خود می خواهند یک دست در موهای خود بکشند تا ببینند چند تار مو از بین آنها جدا می شود، این آزمایش برای تخمین سلامت انجام می شود. موها تا حدود زیادی از پروتئین ساخته شده اند: موها به پروتئین کافی جهت رشد و سالم ماندن نیاز دارند. اگر بدن دچار کمبود پروتئین از برنامه غذایی تان شده باشد، بدن سعی می کند تا جایی که می تواند سطح پروتئین را حفظ کند بنابراین موها را به حالت استراحت در می آورد. این یعنی بیشتر از همیشه در خود شاهد ریزش مو هستید. در طول روز دو تا سه وعده پروتئین میل کنید تا مویی سالم داشته باشید.

دائما مریض می شوید

لازمه دور ماندن از مریضی همیشه بهداشت و خواب خوب نیست، بلکه مواد مغذی مناسب حرف اول را می زند. سیستم ایمنی با توجه به سوخت رسانی درست خوب کار می کند. در یک تحقیق محققان به این نتیجه رسیدند که کمبود پروتئین باعث از دست رفتن سلول های T می شود، این سلولها با میکروب ها مبارزه می کنند. درنتیجه سیستم ایمنی بدن به راحتی می تواند ویروس ها و باکتری ها را از بین ببرد.

پایین پا به صورت غیر منتظره ای متورم می شود

اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید، متوجه خواهید شد که در مچ و پایین پا آب جمع شده است. پروتئین به نگهداری آب و نمک در رگ های خونی کمک می کند، بدون پروتئین کافی، این مایعات می توانند به بافت های اطراف نفوذ کنند، ورم و پف کردگی پایین پاها بسیار آزار دهنده است. این حالت معمولا سبب کشیدگی و رنگ پریدگی پوست می شود طوری که اگر یک انگشت را روی آن فشار بدهید جایش مدتی باقی می ماند.

پوست در برخی نقاط تکه تکه می شود

کمبود پروتئین گاهی باعث پوسته پوسته شدن، و یا تحریک پوست می شود، مخصوصا در قسمت پاشنه پاها. کمبود یک پروتئین خاص در سد محافظ پوست، آن را در برابر مواد حساسیت زا و دیگر تحریک کننده ها سست می کند. علاوه بر بالا بردن مصرف پروتئین، استفاده از داروهای اگزما نیز به بهبود پوست کمک می کند.

سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • خانه تکانی پوست برای نوروز 96،چگونه؟
  • زمینه افسردگی زنان
  • نمک دریا و فواید آن در از بین بردن جای جوش
  • ورزش برای رسیدن به وزن مطلوب چه میزان باید باشد؟
  • دستگاهی که بسرعت سرطان را تشخیص می دهد
  • درمان دیابت با آموزش و پیشگیری
  • این مکمل تاثیر دارو را بیشتر می کند
  • تلاش محققان دنیا برای تولید داروهای ارزان با دانش زیست شناسی سیستمی
  • محبوبترین ها

  • انسولين كمتر در مغز، باعث طول عمر مي شود
  • مورفین موجب توسعه و گسترش تومورها (متاستاز) می شود
  • داروها را در فصل تابستان در اتومبيل قرار ندهيد
  • نتایج رضایت بخش واکسن جدید ضد مننژیت
  • موارد مصرف شیاف استامینوفن
  • متخصصان ايراني موفق به توليد ” راديو داروها” شدند
  • ديازپام جايگزيني براي هروئين در انگليس
  • نشانه‌های هشدار دهنده آلرژی به دارو
  • رپورتاژ

  • مرکز فروش محصولات درمان زخم،دیابت و سوختگی
  • شامپوهای ضد ریزش و رویش مجدد مو حاوی کافئین
  • جراحی زیبایی بینی دکتر عامری
  • اصلاح ناهنجاری های دندانی با ارتودنسی
  • لیفتینگ با نخ
  • ارکید
    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
    x