سرعت دادن به سوخت و ساز بدن بالا رفتن ناگهانی قند خون بالا بردن سرعت سوزاندن چربی بالا بردن سرعت سوخت و ساز
چه عواملی در کاهش سوخت و ساز بدن ما نقش دارند چگونه می توانیم از آسیب های ناشی از این امر پیشگیری کنیم چگونه عملکرد سوخت و ساز بدن کند می شود؟چه عواملی در این زمینه نقش دارند؟

بافت عضلانی منبع سوخت و ساز بدن در حالت استراحت است، این مقدار ‫‏کالری‬ مورد استفاده بدن برای حفظ ضربان ‫‏قلب‬، ‫‏پمپاژ‬ ‫‏ریه‬ ها، و دیگر فعالیت های ضروری که بدن را سالم نگه می دارد است.
پس هرچه عضلاتمان بیشتر باشد نرخ ‫سوخت‬ و سازمان هم بالا تر است و کالری بیشتری می سوزانیم. هرقدر که سنمان بالا می رود عضلاتمان را از دست می دهیم و چربی اضافه می کنیم. برای جلوگیری از این تاثیر ناراحت کننده اما واقعی، باید به روتین ورزشی خود تمرینات قدرتی اضافه کنید.
بدن ما همواره کالری می‌سوزاند. حتی زمانی که ما هیچ فعالیتی نمی‌کنیم. این میزان سوخت و ساز که به آن سوخت و ساز استراحت هم می‌گویند همیشه در افرادی که توده عضلانی و ماهیچه بیشتری در بدن دارند بالاتر است. مصرف انرژی یک کیلوگرم توده عضلانی بدن 3 برابر یک کیلوگرم توده چربی بدن است. به علاوه، بعد از یک جلسه ورزش سنگین و مقاومتی ماهیچه‌های کل بدن شما فعال خواهند شد و قطعا افزایش سوخت و ساز در این زمان بسیار چشمگیر خواهد بود.
بدن ما برای سوخت و ساز و سوزاندن کالری به آب احتیاج دارد. اگر بدن حتی کم آبی خفیف را تجربه کند، سرعت متابولیسم کاهش پیدا می‌کند.
مطالعه ای نشان داد که افرادی که در روز 8 لیوان یا بیشتر آب خالص می‌نوشند سرعت سوختن کالری در آن‌ها بسیار بیشتر از افرادی است که 4 لیوان آب می‌نوشند. برای هیدراته بودن و تامین آب کافی برای بدن قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب خالص بنوشید و بعد از هر وعده هم یک لیوان دیگر. به علاوه سعی کنید میوه و سبزی تازه را وارد رژیم غذایی خود کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع عمومی | 320 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • توصیه های مسافرتی برای زیر شش ماه
  • بررسی مهم ترین عوامل خودکشی در نوجوانان و پیشگیری از آن
  • مغز شما عامل اصلی چاقی
  • تاثیر پیاده روی و یوگا بر استرس و اضطراب
  • زوجین شاغل و مدیریت زندگی مشترک
  • 15 نوع مواد غذایی برای تقویت حافظه و جلوگیری از ابتلا به آلزایمر
  • از جمله خبط های اول زندگی مشترک
  • 5 نکته کلیدی برای سلامتی بعد از یائسگی
  • محبوبترین ها

  • باید و نباید های مصرف پنیر برای زن باردار
  • دیابت مادر و درشت شدن جنین
  • دانستنی های مهم برای چند قلوزایی
  • بچه داری کاری بسیار حساس و ظریف
  • چرا خانمهای باردار دچار سردرد می شوند
  • اهمیت دریافت پروتئین در زنان باردار
  • مصرف گردو در بارداری بسیار مهم است
  • تغییر روحیه مردان قبل از زایمان همسر
  • رپورتاژ

  • جوان سازی و لیفت صورت بدون جراحی
  • معرفی تمام محصولات سان‌سی در نمایشگاه بین‌المللی (25 تا 28 اردیبهشت‌ماه)
  • درمان های زیبایی دندان توسط دکتر مجید فر
  • خدمات پیشرفته پوست و مو گروه زیبایی برنا
  • ورزش و یوگا در بارداری و توصیه های مربوطه
  • الو دکتر

    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس
    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما