سرعت دادن به سوخت و ساز بدن بالا رفتن ناگهانی قند خون بالا بردن سرعت سوزاندن چربی بالا بردن سرعت سوخت و ساز
چه عواملی در کاهش سوخت و ساز بدن ما نقش دارند چگونه می توانیم از آسیب های ناشی از این امر پیشگیری کنیم چگونه عملکرد سوخت و ساز بدن کند می شود؟چه عواملی در این زمینه نقش دارند؟

بافت عضلانی منبع سوخت و ساز بدن در حالت استراحت است، این مقدار ‫‏کالری‬ مورد استفاده بدن برای حفظ ضربان ‫‏قلب‬، ‫‏پمپاژ‬ ‫‏ریه‬ ها، و دیگر فعالیت های ضروری که بدن را سالم نگه می دارد است.
پس هرچه عضلاتمان بیشتر باشد نرخ ‫سوخت‬ و سازمان هم بالا تر است و کالری بیشتری می سوزانیم. هرقدر که سنمان بالا می رود عضلاتمان را از دست می دهیم و چربی اضافه می کنیم. برای جلوگیری از این تاثیر ناراحت کننده اما واقعی، باید به روتین ورزشی خود تمرینات قدرتی اضافه کنید.
بدن ما همواره کالری می‌سوزاند. حتی زمانی که ما هیچ فعالیتی نمی‌کنیم. این میزان سوخت و ساز که به آن سوخت و ساز استراحت هم می‌گویند همیشه در افرادی که توده عضلانی و ماهیچه بیشتری در بدن دارند بالاتر است. مصرف انرژی یک کیلوگرم توده عضلانی بدن 3 برابر یک کیلوگرم توده چربی بدن است. به علاوه، بعد از یک جلسه ورزش سنگین و مقاومتی ماهیچه‌های کل بدن شما فعال خواهند شد و قطعا افزایش سوخت و ساز در این زمان بسیار چشمگیر خواهد بود.
بدن ما برای سوخت و ساز و سوزاندن کالری به آب احتیاج دارد. اگر بدن حتی کم آبی خفیف را تجربه کند، سرعت متابولیسم کاهش پیدا می‌کند.
مطالعه ای نشان داد که افرادی که در روز 8 لیوان یا بیشتر آب خالص می‌نوشند سرعت سوختن کالری در آن‌ها بسیار بیشتر از افرادی است که 4 لیوان آب می‌نوشند. برای هیدراته بودن و تامین آب کافی برای بدن قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب خالص بنوشید و بعد از هر وعده هم یک لیوان دیگر. به علاوه سعی کنید میوه و سبزی تازه را وارد رژیم غذایی خود کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • مهمترین مشکلات هورمونی و جنسی در بانوان کدامند؟
  • وابستگی شدید احساسی و عاطفی به همسر
  • برای موفقیت کدام عادتها ضروری است؟
  • نکات مهم برای شست و شوی دست ها
  • خوردن هسته انگور روند رشد سلول های سرطانی را متوقف می کند
  • دانستنی هایی پیرامون آندوسکوپی
  • منابع اطلاعاتی درباره طبیعت آدمی
  • مراحل رشد وزنی کودک
  • محبوبترین ها

  • تماشای طولانی مدت تلویزیون سطح چربی را در کودکان افزایش میدهد
  • چرا کودک مدام ترس و واهمه دارد؟
  • نقش ژنتیک در IQ کودک
  • بهترین روش های شروع تغذیه کمکی برای شیرخوار
  • نبود احساس استقلال در فرزندان
  • اهمیت اولین وعده غذایی روزانه برای اطفال
  • چطوری بچه ها بوسیله تبلت هوششان زیاد میشود؟
  • آیا فرزندتان برای داشتن یک گوشی موبایل آماده است؟
  • رپورتاژ

  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • دندان تاجی از زیبایی
  • کلینیک شنوایی افشین قرایی
  • آشنایی با جدیدترین رکورددار رژیم دکتر کرمانی
  • فیزیوتراپی- راه حلی برای بهبود حرکت
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما