7575875
چه عواملی در کاهش سوخت و ساز بدن ما نقش دارند چگونه می توانیم از آسیب های ناشی از این امر پیشگیری کنیم چگونه عملکرد سوخت و ساز بدن کند می شود؟چه عواملی در این زمینه نقش دارند؟

بافت عضلانی منبع سوخت و ساز بدن در حالت استراحت است، این مقدار ‫‏کالری‬ مورد استفاده بدن برای حفظ ضربان ‫‏قلب‬، ‫‏پمپاژ‬ ‫‏ریه‬ ها، و دیگر فعالیت های ضروری که بدن را سالم نگه می دارد است.
پس هرچه عضلاتمان بیشتر باشد نرخ ‫سوخت‬ و سازمان هم بالا تر است و کالری بیشتری می سوزانیم. هرقدر که سنمان بالا می رود عضلاتمان را از دست می دهیم و چربی اضافه می کنیم. برای جلوگیری از این تاثیر ناراحت کننده اما واقعی، باید به روتین ورزشی خود تمرینات قدرتی اضافه کنید.
بدن ما همواره کالری می‌سوزاند. حتی زمانی که ما هیچ فعالیتی نمی‌کنیم. این میزان سوخت و ساز که به آن سوخت و ساز استراحت هم می‌گویند همیشه در افرادی که توده عضلانی و ماهیچه بیشتری در بدن دارند بالاتر است. مصرف انرژی یک کیلوگرم توده عضلانی بدن 3 برابر یک کیلوگرم توده چربی بدن است. به علاوه، بعد از یک جلسه ورزش سنگین و مقاومتی ماهیچه‌های کل بدن شما فعال خواهند شد و قطعا افزایش سوخت و ساز در این زمان بسیار چشمگیر خواهد بود.
بدن ما برای سوخت و ساز و سوزاندن کالری به آب احتیاج دارد. اگر بدن حتی کم آبی خفیف را تجربه کند، سرعت متابولیسم کاهش پیدا می‌کند.
مطالعه ای نشان داد که افرادی که در روز 8 لیوان یا بیشتر آب خالص می‌نوشند سرعت سوختن کالری در آن‌ها بسیار بیشتر از افرادی است که 4 لیوان آب می‌نوشند. برای هیدراته بودن و تامین آب کافی برای بدن قبل از هر وعده غذایی یک لیوان آب خالص بنوشید و بعد از هر وعده هم یک لیوان دیگر. به علاوه سعی کنید میوه و سبزی تازه را وارد رژیم غذایی خود کنید.
باشگاه خبرنگاران جوان؛

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • افراد چاق و انرژی مصرفی
  • لاغرشدن با شوک الکتریکی
  • روش تهیه یک برگر سالم گیاهی
  • علل بروز سیاهی برخی نقاط از بدن
  • آیا اضطراب همان ترس است؟
  • تفاوت میان انواع داروهای مسکن
  • رفع خشکی و چین و چروک پوست
  • همه چیز در مورد حذف کردن وعده های غذایی
  • دستیابی محققان به داروی آلزایمر
  • بهترین داروها برای تسکین درد دندان
  • 8 نکته طلایی برای مراقبت از پوست در هنگام شب
  • با این مواد غذایی، چربی ها را آب کنید
  • آشنایی با روش تهیه خورش سیب
  • لبنیات با آنتی بیوتیک ممنوع!
  • توضیحات لازم پیرامون خواستگاری
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری شیمیایی از سرطان – روش‌هایی در داروشناسی و سم‌شناسی
  • از آغاز تا پایان گلوکز و دیابت
  • کتابی که یاد میدهد چگونه اضطراب را مهار کنید
  • 4 شیوه مطالعه ای غلط که باید بکار برده نشود
  • مواردی که باید درباره کتاب مادر کافی بدانید
  • شیوه های زندگی سالم را از كتاب جامع سلامت خانواده بیاموزید
  • ذهن کودکان را با این کتاب تقویت کنید
  • قسمتی از متن کتاب مدیریت زمان را بخوانید
  • در یکسال به موفقیت برسید
  • مروری بر کتاب “5 زبان عشق در تربیت کودکان “
  • دکتر علی‌اکبر بهرمان و کتاب جدیدش
  • 25 خطای بچه گانه زن و شوهرها
  • خلاصه ای بر معرفی کتاب “دختران با اعتماد به نفس تربیت کنید”
  • با وسواس بیشتر آشنا شویم و راههای رهایی از آن را یاد بگیریم
  • تشکیل خانواده و زندگی موفق
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است