ورزش کردن قبل از ورزش کردن عملکرد تمرینات اینتروال‌ سوزندان چربی رژیم غذایی سالم X سوختن کالری تمرینات ورزشی تمرینات اینتروال

 وقتی ورزش کردنتان تمام می شود چه کارهایی باید انجام دهید تا بدنتان به بهترین نحو پاسخ دهد و بتوانید از ورزشتان به نحو احسنت نتیجه بگیرید توصیه های مربیان ورزشی را در این زمینه با هم می خوانیم

چه تازه ورزش را شروع کرده باشید، یا در آن حرفه ای شده باشید، بسیار مهم است که بعد از هر تمرین از بدن خود مراقبت کنید. مراقبت از بدن به کاهش آسیب دیدگی، درد و ناراحتی کمک می کند.

 مواردی را که در ادامه توضیح داده می شوند پس از ورزش انجام دهید تا بدن بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

1- سرد کردن: این واژه ای است که از زبان هر مربی ورزشی می شنوید. هرگز سرد کردن را نادیده نگیرید چون برای بدن بسیار مهم است که به مرحله استراحت برود، کورتیزول و اسید لاکتیک اضافی را بشکند، و از نظر فیزیکی و ذهنی حسی خوب پیدا کند.

2- رول فومی: بلافاصله پس از ورزشتان، و وقتی خانه هستید و احساس درد می کنید، حتما از یک رول فومی، توپ تنیس، و هر وسیله ای که برای ماساژ به کار بود استفاده کنید. می توانید از یک رول فومی تو خالی استفاده کنید.

3- کشش: این مورد شاید واضح باشد، اما کشش در بین تمرینات نیز مهم است، مخصوصا زمانی که در روز های استراحت به سر می برید.

4- یخ بگذارید: اگر آسیب دیدگی دارید، و یا قسمتی از بدنتان درد می کند، بهتر است 20 دقیقه روی آن منطقه یخ بگذارید. اگر یک دوره تمرین شدید را به پایان رسانده اید، شاید بهتر باشد برخی تمرینات را در روز های آینده تغییر دهید، و یا فقط بدوید. حمام یخ نیز بسیار تاثیر گذار است.

5- عرق بریزید: برای خلاص شدن از سموم و ساخت اسید لاکتیک، برخی متخصصان توصیه می کنند از سونا یا اتاق بخار استفاده کنید. اگر هم دسترسی نداشتید بهترین کار یک دوش آب گرم است.

6- بنوشید: برای بازگرداندن عضلات بدن به حالت عادی باید مقدار بسیار بسیار زیادی آب بنوشید. تامین آب بدن کلید کار است! پس با آب و مایعات مناسب به بدن خود کمک کنید تا برای تمرین بعدی آماده شود.

7- التهاب را کاهش دهید: می توانید برای کاهش درد و التهاب از ایبوپروفن استفاده کنید.

8- پروتئین مصرف کنید: بعد از ورزش بدن به زنجیره ای از آمینو اسید ها نیاز پیدا می کند. می توانید یک میان وعده پروتئینی برای بعد از ورزش در نظر بگیرید. شیر، گوشت مرغ، استیک، تن ماهی یا سالمون نمونه هایی از غذاهای سرشار از پروتئین هستند.

9- منیزیم دریافت کنید: منیزیم برای جلوگیری از گرفتگی عضلات کمکتان می کند، همچنین موجب کاهش استرس هم می شود ( وقتی درد دارید کمی دچار استرس می شوید ) می توانید یک موز، اسفاج، پوست سیب زمینی، دانه های سویا، یا یک قطعه ماهی میل کنید.

سایت دکتر کرمانی

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع پزشکی | 529 بازدید

پیشنهاد سردبیر

  • مقابله با تهدید مواد مخدر برای افراد جامعه
  • ارتباط میزان هوش با ماه تولد افراد
  • کیک بادامی بدون آرد و روغن
  • اطلاعاتی درباره ویروس shingles
  • ناطق نوری به دلیل شکستگی مچ دست در بیمارستان بستری شد
  • آسیب و خرابی دندان با آلات و ابزار موسیقی
  • مفیدترین تاثیر مصرف کاهو در بارداری
  • هر آنچه لازم است درباره دو رحمی بودن زنان بدانید
  • محبوبترین ها

  • داشتن رابطه جنسی سالم و اثرات آن
  • اگر رابطه جنسی داشته باشیم بهتر است یا نه؟
  • قرص گوجه فرنگی و تقویت هورمون های جنسی مردانه
  • قوانینی که در هر رابطه عاشقانه ای وجود داشته باشد
  • تفاوت های انزال با ارگاسم معمولی در زنان
  • آزار جنسی کودک و راه هایی برای پیشگیری از آن
  • اطلاعات کامل درباره سرد مزاجی در روابط جنسی
  • چند راز زنانه در زندگی زناشویی
  • رپورتاژ

  • چشمانی زیبا و گیرا با پپتیدها!
  • درمان افتادگی پلک به روش پلاسما
  • دکتر دندانپزشک امینی عضو انجمن ایمپلنتولوژی آمریکا
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • لیفت‌پلاس، آخرین تکنیک لیفت صورت، گردن و ابرو
  • الو دکتر

    دکتر هومن عشقی
    تلگرام دکتر سلام
    سرطان های لب و دهان با مصرف ناس

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما