exer-2-1

 وقتی ورزش کردنتان تمام می شود چه کارهایی باید انجام دهید تا بدنتان به بهترین نحو پاسخ دهد و بتوانید از ورزشتان به نحو احسنت نتیجه بگیرید توصیه های مربیان ورزشی را در این زمینه با هم می خوانیم

چه تازه ورزش را شروع کرده باشید، یا در آن حرفه ای شده باشید، بسیار مهم است که بعد از هر تمرین از بدن خود مراقبت کنید. مراقبت از بدن به کاهش آسیب دیدگی، درد و ناراحتی کمک می کند.

 مواردی را که در ادامه توضیح داده می شوند پس از ورزش انجام دهید تا بدن بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد.

1- سرد کردن: این واژه ای است که از زبان هر مربی ورزشی می شنوید. هرگز سرد کردن را نادیده نگیرید چون برای بدن بسیار مهم است که به مرحله استراحت برود، کورتیزول و اسید لاکتیک اضافی را بشکند، و از نظر فیزیکی و ذهنی حسی خوب پیدا کند.

2- رول فومی: بلافاصله پس از ورزشتان، و وقتی خانه هستید و احساس درد می کنید، حتما از یک رول فومی، توپ تنیس، و هر وسیله ای که برای ماساژ به کار بود استفاده کنید. می توانید از یک رول فومی تو خالی استفاده کنید.

3- کشش: این مورد شاید واضح باشد، اما کشش در بین تمرینات نیز مهم است، مخصوصا زمانی که در روز های استراحت به سر می برید.

4- یخ بگذارید: اگر آسیب دیدگی دارید، و یا قسمتی از بدنتان درد می کند، بهتر است 20 دقیقه روی آن منطقه یخ بگذارید. اگر یک دوره تمرین شدید را به پایان رسانده اید، شاید بهتر باشد برخی تمرینات را در روز های آینده تغییر دهید، و یا فقط بدوید. حمام یخ نیز بسیار تاثیر گذار است.

5- عرق بریزید: برای خلاص شدن از سموم و ساخت اسید لاکتیک، برخی متخصصان توصیه می کنند از سونا یا اتاق بخار استفاده کنید. اگر هم دسترسی نداشتید بهترین کار یک دوش آب گرم است.

6- بنوشید: برای بازگرداندن عضلات بدن به حالت عادی باید مقدار بسیار بسیار زیادی آب بنوشید. تامین آب بدن کلید کار است! پس با آب و مایعات مناسب به بدن خود کمک کنید تا برای تمرین بعدی آماده شود.

7- التهاب را کاهش دهید: می توانید برای کاهش درد و التهاب از ایبوپروفن استفاده کنید.

8- پروتئین مصرف کنید: بعد از ورزش بدن به زنجیره ای از آمینو اسید ها نیاز پیدا می کند. می توانید یک میان وعده پروتئینی برای بعد از ورزش در نظر بگیرید. شیر، گوشت مرغ، استیک، تن ماهی یا سالمون نمونه هایی از غذاهای سرشار از پروتئین هستند.

9- منیزیم دریافت کنید: منیزیم برای جلوگیری از گرفتگی عضلات کمکتان می کند، همچنین موجب کاهش استرس هم می شود ( وقتی درد دارید کمی دچار استرس می شوید ) می توانید یک موز، اسفاج، پوست سیب زمینی، دانه های سویا، یا یک قطعه ماهی میل کنید.

سایت دکتر کرمانی

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع پزشکی

پیشنهاد سردبیر

  • خوردن قهوه و داروهای تیروئید با هم اشکال دارد؟
  • برای کات و تفکیک عضلات بدنسازان چه برنامه ای دارند
  • جانشین دارو های تب یونجه
  • تاثیر ویروس زیکا بر مغز جنین
  • بعد اززایمان چرا دچار نوسانات خلقی می شویم
  • آموزش بستنی ترکیه- ساده و آسان
  • آیا ورزش به تقویت قوای شناختی کمک میکند؟ا
  • کرتینیسم و عارضه عقب ماندگی ذهنی
  • چگونه به برنامه ریزی مان پایبند باشیم؟
  • هرگز نمک و شکر به نوزاد ندهید
  • استانداردترین عینک‌های آفتابی دارای زمینه های سیاه هستند
  • آیا رنگ صورتی بعنوان انتخاب رنگ لباس خوب است؟
  • آسیب های مهلک محیط کاری بر روح و روان
  • مزایای بخار دادن به پوست
  • توصیه هایی برای برطرف کردن جوش صورت
  • محبوبترین ها

  • بهترین روش برای خشک کردن موها
  • پرسش های متداول برای پاک کردن آرایش صورت
  • بخور سرخود ممنوع!
  • پوستی شاداب تر با رعایت این نکات تغذیه ای
  • لک‌های مزمن پوستی چه علت و معالجه ای دارد؟
  • فرمول ساخت ماسک کدو حلوایی برای زیبایی پوست
  • پوشاندن آکنه به وسیله مواد آرایشی
  • 5کار نادرست درباره مواظبت از موها
  • برای داشتن پوست نرم و روشن این توصیه ها را بدانید
  • روش های از بین بردن غبغب
  • نوشیدنی معجزه آسا برای جلوگیری از طاسی
  • تاتو سنتی با میکروپیگمنتیشن چه تفاوتی دارد؟
  • ترکیبات صابون خرچنگ و فواید آن
  • هنگام کاشت مو و سبیل چه مشکلاتی ممکن است بوجود آید
  • چهره های زیبا با کمک جراحی زیبایی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است