کم شدن فشارخون ذخیره چربی زیادی در اطراف شکم چربی ذخیره شده در اطراف شکم چاقی و اضافه وزن تناسب اندام آب کردن چربی دور شکم

برای کم کردن وزنتان از چه رو شهایی باید کمک بگیرید تا بتوانید زودتر به نتیجه برسید چه کارهایی لازم است انجام دهید تا بتوانید به تناسب اندام برسید

گسترش چاقی و اطلاع از خطراتی که اضافه وزن برای سلامتی بدن دارد باعث شده بسیاری از افراد سراغ انواع رژیم لاغری بروند. حتی اگر جزو این افراد نیستید، توصیه‌های ذکر شده در این مطلب ممکن است برای شما هم مفید باشد.

بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند یا آنها که دوست دارند سلامتی و تناسب اندام خود را حفظ کنند معمولا پر از سوال در این زمینه‌اند که چه بخورند و چه نخورند یا چگونه بخورند و…

سایت وب ام.دی. چند توصیه کوتاه درباره تغذیه سالم دارد که برای استفاده شما از نظرتان می‌گذراند:

۱-وزنتان را بر اساس شاخص توده بدنی(BMI)کم کنید. ابتدا سراغ این بروید که بدانید شاخص توده بدنی شما چند باید باشد. مقدار بیش از آن مثل این است که آجرهایی را در کوله‌پشتی گذاشته باشید و هر روز آن را با خود به این سو و آن سو بکشید و سختی و فشار آن را تحمل کنید! این به شما انگیزه خوبی برای کاهش وزن می‌دهد.

۲-غلات سبوسدار بخورید. وعده‌های غذایی خود را در روز افزایش دهید و در این وعده‌ها غلات و فرآورده‌های تشکیل شده از غلات مصرف کنید.

۳-میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. حداقل در چند وعده از انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید تا مطمئن شوید که تمام آنتی‌اکسیدان‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر به بدنتان می‌رسد و نیازهایتان به آنها را تامین می‌کند.

۴-لبنیات را از یاد نبرید. دو تا سه وعده در روز لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی بخورید که هم به کار قوی کردن استخوان‌ها و دندان‌هایتان می‌آید و هم به افزایش از دست دادن وزنتان کمک می‌کند.

۵-آجیل‌ها را فراموش نکنید. چهار تا پنج مرتبه در هفته انواع مغزدانه‌ها و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها منابعی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم محسوب می‌شوند.

۶-گوشت را محدود کنید به مرغ و ماهی. اگر قصد خوردن گوشت دارید سراغ گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون بروید و همیشه انواع بدون چربی را انتخاب کنید.
۷-مصرف چربی و روغن را کاهش دهید. چربی‌ها منبعی از کالری‌اند. محدود کردن مصرف آنها به شما کمک می‌کند که راحت‌تر وزنتان را کنترل کنید.

۸-تا می‌توانید نمک کمتر بخورید. مصرف سدیم را به حدود ۲۴۰۰ میلی‌گرم در روز (سطح متوسط) محدود کنید. این بدان معنی است که باید مراقب مقدار نمک موجود در غذاهای کنسروی و فرآوری‌شده و حتی تازه‌تر باشید و کمتر سراغ آنها بروید.

۹-از جا برخیزید و پیاده‌روی کنید. دست کم ۳۰ دقیقه ورزش تا حد زیادی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. در واقع هر گونه فعالیت بدنی را در روزهای هفته انجام دهید به کاهش وزن خود کمک بیشتری کرده‌اید.

سلامت آنلاین،

 

5 1000
ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • راه هایی برای سرگرم کردن مغز
  • درمان کمردرد و پادرد با پرگابالین؟!
  • دردسرهای خوراندن دارو به خردسال
  • منابع سرشار سدیم که فکرش را هم نمی‌کردید
  • اگر می خواهید به آرتروز مبتلا نشوید بخوانید
  • اهداف کلی تمرینات ورزشی
  • آیا معاینه چشم میتواند مشکل گردش خون در پا را به ما نشان دهد؟
  • فقط با چنگال غذا بخورید
  • محبوبترین ها

  • چای سیاه بهترین دارو برای درمان دیابت
  • نقش تغذیه در پیشگیری از سرماخوردگی
  • 7 روش کم کردن وزن حتی زمانی که روی صندلی نشسته اید
  • استفاده از این میوه ها برای افزودن به طول عمر
  • به کار بردن تخم مرغ در سالاد
  • دریافت پروتئین به صورت روزانه برای بدن
  • از پروبیوتیک ها چقدر می دانید؟
  • سالمترین نوشیدنی های چربی سوز کدامند؟
  • رپورتاژ

  • لیزر بهترین روش در مشکلات دندان های مصنوعی و خانم‌های باردار
  • جراحی های پیشرفته زیبایی و پلاستیک
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • طعم چهره ای نو را بچشید
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • الو دکتر

    دندانپزشکی دکترسلام
    تلگرام دکتر سلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما