image_13950207505425

برای کم کردن وزنتان از چه رو شهایی باید کمک بگیرید تا بتوانید زودتر به نتیجه برسید چه کارهایی لازم است انجام دهید تا بتوانید به تناسب اندام برسید

گسترش چاقی و اطلاع از خطراتی که اضافه وزن برای سلامتی بدن دارد باعث شده بسیاری از افراد سراغ انواع رژیم لاغری بروند. حتی اگر جزو این افراد نیستید، توصیه‌های ذکر شده در این مطلب ممکن است برای شما هم مفید باشد.

بسیاری از کسانی که قصد کاهش وزن دارند یا آنها که دوست دارند سلامتی و تناسب اندام خود را حفظ کنند معمولا پر از سوال در این زمینه‌اند که چه بخورند و چه نخورند یا چگونه بخورند و…

سایت وب ام.دی. چند توصیه کوتاه درباره تغذیه سالم دارد که برای استفاده شما از نظرتان می‌گذراند:

۱-وزنتان را بر اساس شاخص توده بدنی(BMI)کم کنید. ابتدا سراغ این بروید که بدانید شاخص توده بدنی شما چند باید باشد. مقدار بیش از آن مثل این است که آجرهایی را در کوله‌پشتی گذاشته باشید و هر روز آن را با خود به این سو و آن سو بکشید و سختی و فشار آن را تحمل کنید! این به شما انگیزه خوبی برای کاهش وزن می‌دهد.

۲-غلات سبوسدار بخورید. وعده‌های غذایی خود را در روز افزایش دهید و در این وعده‌ها غلات و فرآورده‌های تشکیل شده از غلات مصرف کنید.

۳-میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنید. حداقل در چند وعده از انواع میوه‌ها و سبزیجات رنگارنگ بخورید تا مطمئن شوید که تمام آنتی‌اکسیدان‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر به بدنتان می‌رسد و نیازهایتان به آنها را تامین می‌کند.

۴-لبنیات را از یاد نبرید. دو تا سه وعده در روز لبنیات کم‌چرب یا بدون چربی بخورید که هم به کار قوی کردن استخوان‌ها و دندان‌هایتان می‌آید و هم به افزایش از دست دادن وزنتان کمک می‌کند.

۵-آجیل‌ها را فراموش نکنید. چهار تا پنج مرتبه در هفته انواع مغزدانه‌ها و آجیل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. آنها منابعی سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم محسوب می‌شوند.

۶-گوشت را محدود کنید به مرغ و ماهی. اگر قصد خوردن گوشت دارید سراغ گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون بروید و همیشه انواع بدون چربی را انتخاب کنید.
۷-مصرف چربی و روغن را کاهش دهید. چربی‌ها منبعی از کالری‌اند. محدود کردن مصرف آنها به شما کمک می‌کند که راحت‌تر وزنتان را کنترل کنید.

۸-تا می‌توانید نمک کمتر بخورید. مصرف سدیم را به حدود ۲۴۰۰ میلی‌گرم در روز (سطح متوسط) محدود کنید. این بدان معنی است که باید مراقب مقدار نمک موجود در غذاهای کنسروی و فرآوری‌شده و حتی تازه‌تر باشید و کمتر سراغ آنها بروید.

۹-از جا برخیزید و پیاده‌روی کنید. دست کم ۳۰ دقیقه ورزش تا حد زیادی می‌تواند فشار خون را کاهش دهد. در واقع هر گونه فعالیت بدنی را در روزهای هفته انجام دهید به کاهش وزن خود کمک بیشتری کرده‌اید.

سلامت آنلاین،

 

ارسال شده در 7 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • اصول روان درمانی زوجین افسرده
  • تا زمان خونریزی این بیماری خطرناک هیچ علائمی ندارد
  • مخاطرات این قبیل نوشیدنی ها برای جوانان
  • رفع این اختلال جنسی همه گیر در مردان
  • پیشنهادات طب سنتی برای مقاله با گرما
  • مغز چگونه در طول انجام مراقبه (مديتيشن) فعاليت می كند
  • گفتگو با اطفال درباره مسائل جنسی
  • رفتارهای مثبت برای والدین و فرزندان
  • مشکلات پوستی نوزاد در اثر استنشاق مواد مخدر
  • ارتباط هموفیلی با هپاتیت
  • توصیه های روانشناسان برای رفع مشکلات روحی خردسالان
  • اهمیت یادآوری خاطرات دوران نامزدی
  • وسیله ای جدید برای مبارزه با اچ آی وی
  • بروز بیماری های حاد در حنجره
  • روابط دوستانه و صمیمی منشا ژنتیکی دارد
  • محبوبترین ها

  • شیوع بی رویه اچ آی وی
  • بررسی عواقب ناشی از مصرف انواع تراریخته ها
  • بهترین جایگزین برای آنتی بیوتیک ها
  • وضعیت سلامتی اساتید صدمه‌ دیده آسانسور دانشگاه شریف
  • اگر دور کمرتان زیاد است عمر کوتاهی دارد
  • موبایل چه آسیبی به بارداران می زد؟
  • حسین محب اهری تحت شیمی درمانی قرار گرفت
  • گریه کردن مفید یا مضر
  • فرق تعریق اضافی با تعریق معمولی
  • مصارف دیگر چای کیسه ای که نمی دانستید
  • ساخت بافت پوست انسان به صورت مصنوعی
  • پربازدیدترین و محبوب ترین سایت پزشکی و سلامت کشور
  • سخنی با مادر و پدر های 7 ساله ها
  • استانداردترین نحوه استفاده از موس برای انگشتان
  • تکنولوژی جدید لاغری در قرن بیست و یک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است