نوشیدنی شیرین سکته مغزی دیابت بیماری قلبی کشند بیماری قلبی ابتلا به حمله قلبی

سعی کنید هرگز با شتاب و عجله غذا نخورید و آهسته و آرام آرام غذایتان را میل کنید چون این امر تاثیر زیادی در ابتلای شما به دیابت دارد

متخصص تغذیه برنامه غذایی مناسب را برای پیشگیری و کنترل دیابت موثر دانست و گفت: خوردن غذاهای فیبردار، ماهی، میوه‌هایی مثل گریپ فروت و توت و سبزی‌هایی مثل بامیه و سیر برای افراد دیابتی توصیه می‌شود.

محمود روانبخش، گفت: یکی از فاکتورهای بسیار مهم و تآثیرگذار در بیماری دیابت تغذیه است.اینکه فرد چه برنامه غذایی داشته باشد و از چه موادغذایی استفاده کند یا حجم و میزان بهره‌مندی از انواع فرآورده‌های غذایی با ارزش و کالری متفاوت چه میزان باشد در پیشگیری و ابتلای افراد به دیابت موثر است.

وی ادامه داد: در کنار کم تحرکی و عامل وراثت، تغذیه نقش بسیار مهمی در ابتلای افراد به دیابت دارد بطوری که حتی تحقیقات جدید نشان داده با عجله غذا خوردن هم می‌تواند در ابتلای افراد به دیابت نوع 2 موثر باشد چراکه باعث اضافه وزن می شود.

این متخصص تغذیه بهترین زمان صرف وعده های غذایی را بین 20 تا 25 دقیقه دانست و گفت: بهتر است هر لقمه غذا حدود 30 بار جویده شود.

روانبخش افزود: مصرف بالای فیبر که در انواع میوه، سبزی، غلات، حبوبات و مغزها وجود دارد برای بیماران دیابتی توصیه می شود.

وی ادامه داد: برخی از سبزیجات مانند سیر و بامیه به دلیل فیبر بالا بسیار مفید است و به دلیل داشتن فیبر، سرعت جذب قند کم شده و به حفظ قندخون افراد دیابتی کمک می کند.

این متخصص تغذیه گفت: مصرف گوشت قرمز به میزان بالا، ارتباط بسیاری با افزایش خطر ابتلا به دیابت دارد بنابراین به این افراد توصیه می شود به جای گوشت قرمز،ماهی بیشتر بخورند چون ماهی به دلیل داشتن امگا3، خطر ابتلا به دیابت را کم می کند.

روانبخش افزود: میوه هایی مثل گریپ فروت، توت، هندوانه،طالبی، زردآلو، کیوی و گیلاس از جمله میوه های مفید و توصیه شده برای افراد مبتلا به دیابت است.
فارس

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع دیابت

پیشنهاد سردبیر

  • بزرگی بیش از اندازه دماغ مردان
  • 9 علائم حمله آسم
  • پماد مناسب ، ویژه لب ها
  • سالاد اتم- سالاد سیر کننده
  • هفت علت دیابت نوع دوم
  • این نوشیدنی ها به سلامت مردان کمک زیادی میکنند
  • با خواص باورنکردنی و معجزه آسای کنجد آشنا شوید
  • فوت و فن کار با اینترنت
  • سوخت و سازبدن با بالا بودن سن چه ارتباطی دارد؟
  • ابتلا به مشکلات قلبی با استرس
  • علت بزرگتر بودن بیضه راست
  • فرایند ضد پیری و تغییرات مثبت شیوه زندگی
  • ستون فقرات با این عادات، فرو میریزد
  • شست و شوی نوزاد چند روزه
  • بررسی وعده ی غذایی صبحانه و بهترین مواد غذایی برای این وعده
  • محبوبترین ها

  • آیا کاکائو بیمای آلزایمر را بهبود می بخشد؟
  • در روزهای اول مدرسه چه چیزی بخوریم
  • زبان و مغز و جگر گوسفند بهترین منابع آهن
  • آیا با خوردن آجیل می توان وزن کم کرد؟
  • آیا خواص شگفت انگیز جوانه ها را می دانید
  • میوه و سبزی بخورید تا استخوانها صدمه نبینند
  • پیشنهادات طباخی رژیمی
  • نیاز روزانه بدن به ویتامین B5
  • بهبود کلسترول زنان یائسه با مصرف کلسیم و ویتامین D
  • تناسب اندام با کمک رژیم کانادایی
  • کلید سلامت سالمندان در دست تغذیه سالم
  • کدام مواد غذایی بیشترین پروتئین را دارند؟
  • اگر می خواهید رژیم غذایی تان بهترین باشد ، بخوانید
  • معرفی صبحانه هایی که وزن را بالا می برد
  • نکات مهم برای سرخ کردن غذا
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است