مصرف مایعات و میان‌وعده‌ها خانه تکانی دوران بارداری خانم‌ها در دوران بارداری تمیز کردن بوفه و وسایل دکوری انجام کارهای سنگین در بارداری آسیب و خستگی‌های مزمن در بارداری

چه نوع میان وعده هایی برای خانم های باردار مناسب تر است از چه خوراکی هایی برای میان وعده شان بهتر است استفاده کنند

وقتی شما باردار هستید مهم است که به نحوه خوردن تان اهمیت دهید. شما باید درست غذا بخورید نه بجای دونفر! شما باید مطمئن شوید که آیا کلیه ویتامین و املاح مورد نظر برای رشد جنین به بدن شما می رسد یا نه؟

چگونه باید غذا بخورید
الان که باردار شدید زمان رژیم گرفتن و یا کاهش دادن کالری روزانه شما نیست، بلکه باید بدانید که چه مقدار و چگونه باید غذا بخورید تا جنین شما مطلوبترین حالت رشدی را داشته باشد. پس با میزان وزن گیری در بارداری آشنا شوید و مراقب وزن خود باشید.

بدانید که باید اینگونه غذا بخورید:

*درست است که صبحانه اولین وعده غذایی است و شما تا آخر شب فرصت دارید که بخورید اما بدانید که این وعده مهمترین است، پس خوب صبحانه بخورید. این وعده بهتر است شامل گروه پروتئین ها، کربوهیدرات، چربی و فیبر باشد تا در تمام روز احساس بهتری داشته باشید.

* تعداد میان وعده های بین ۳ وعده اصلی را افزایش دهید.

* در هر وعده و میان وعده پروتئین بخوربد و از خوردن قندهای تصفیه شده اجتناب کنید. این کار باعث میشود قند خون شما مدت بیشتری ثابت بماند و کمتر احساس گرسنگی کنید.

* میوه ها و سبزیجات را خلاقانه در رژیم خود بگنجانید: در وعده صبحانه همراه تخم مرغ خیار و گوجه بخورید. میان وعده هویج و سیب بسیار مفید است. سالاد میوه درست کنید. با میوه های خشک مفید در بارداری آشنا و خوردن آن را فراموش نکنید.

* بر روی فولات تمرکز کنید: همه مکمل ها در بارداری اهمیت دارد اما زنان باردار می بایست ۶۰۰ میکروگرم دریافت روزانه داشته باشند. با مصرف مکمل ها تنها ۴۰۰ میکروگرم آن را دریافت می کنید. پس منابع غذایی فولات را بیشتر بخورید.

* دریافت اسید های چرب غیر اشباع و مفید را مانند روغن زیتون، کانولا را افزایش و مصرف اسید های چرب ترانس و اشباع مانند روغن های جامد و حیوانی و مارگارین ها را به حداقل برسانید.

* برنامه غذایی خود را چک کنید و ببنید آیا روز قبل کلیه مواد مورد نیازتان را مصرف کرده اید یا نه.

۶ میان وعده:

۱. خوردن سیب، بادام و یا گردو

۲. مصرف یک تکه نان تست با ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

۱/۲,۳ لیوان شیر موز

۱/۲,۴  لیوان ماست میوه ای

۵. مقدار کمی کرار همراه پنیر

۶. یک تخم مرغ پخته همراه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیار

5 1000
ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • تغییر ناگهانی رنگ آب لوله کشی
  • روغن های گیاهی و مشکلات مهم درباره آن
  • دانستنی های مهم برای قبل از زایمان
  • کاهش ابتلا به افسردگی با مصرف لبنیات کم چرب
  • رضایت از زندگی در جوانی و تاثیر آن بر سالمندان
  • بررسی تاثیرات رژیم غذایی مناسب بر روند کنترل و درمان دیابت
  • نیش خوردن توسط حشرات
  • پزشكان مجاز به تجويز داروهاي داخل فهرست دارويي كشور هستند
  • محبوبترین ها

  • بیماران ام‌اس در تهیه دارو همچنان مشکل دارند
  • سودمندی ویتامین ب در پیشگیری از آلزایمر
  • سازمان غذا و داروي آمريكا داروي viread را براي درمان هپاتيت B مزمن تاييد كرد
  • سه شیوه برای تاثیر بهتر قرص آسپرین
  • خطرات مصرف بيش از حد استامينوفن
  • داروهای کنترل فشار خون می تواند در پیشگیری از گسترش سرطان پستان مفید باشد
  • مراقبت های لازم برای مصرف تیروکسین
  • ویتامین هایی که با بالا رفتن سن مورد نیاز بدن هستند
  • رپورتاژ

  • مرکز تخصصی دندانپزشکی دکتر سید سعید هاشمی
  • آزمایش ژن‌های مرتبط با چاقی (بروز شده)
  • علائم بارداری در روزهای نخست
  • متد جدید ترمیم مو فقط در یک جلسه
  • دندان تاجی از زیبایی
  • الو دکتر

    تلگرام دکتر سلام
    دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما