843914_879

چه نوع میان وعده هایی برای خانم های باردار مناسب تر است از چه خوراکی هایی برای میان وعده شان بهتر است استفاده کنند

وقتی شما باردار هستید مهم است که به نحوه خوردن تان اهمیت دهید. شما باید درست غذا بخورید نه بجای دونفر! شما باید مطمئن شوید که آیا کلیه ویتامین و املاح مورد نظر برای رشد جنین به بدن شما می رسد یا نه؟

چگونه باید غذا بخورید
الان که باردار شدید زمان رژیم گرفتن و یا کاهش دادن کالری روزانه شما نیست، بلکه باید بدانید که چه مقدار و چگونه باید غذا بخورید تا جنین شما مطلوبترین حالت رشدی را داشته باشد. پس با میزان وزن گیری در بارداری آشنا شوید و مراقب وزن خود باشید.

بدانید که باید اینگونه غذا بخورید:

*درست است که صبحانه اولین وعده غذایی است و شما تا آخر شب فرصت دارید که بخورید اما بدانید که این وعده مهمترین است، پس خوب صبحانه بخورید. این وعده بهتر است شامل گروه پروتئین ها، کربوهیدرات، چربی و فیبر باشد تا در تمام روز احساس بهتری داشته باشید.

* تعداد میان وعده های بین ۳ وعده اصلی را افزایش دهید.

* در هر وعده و میان وعده پروتئین بخوربد و از خوردن قندهای تصفیه شده اجتناب کنید. این کار باعث میشود قند خون شما مدت بیشتری ثابت بماند و کمتر احساس گرسنگی کنید.

* میوه ها و سبزیجات را خلاقانه در رژیم خود بگنجانید: در وعده صبحانه همراه تخم مرغ خیار و گوجه بخورید. میان وعده هویج و سیب بسیار مفید است. سالاد میوه درست کنید. با میوه های خشک مفید در بارداری آشنا و خوردن آن را فراموش نکنید.

* بر روی فولات تمرکز کنید: همه مکمل ها در بارداری اهمیت دارد اما زنان باردار می بایست ۶۰۰ میکروگرم دریافت روزانه داشته باشند. با مصرف مکمل ها تنها ۴۰۰ میکروگرم آن را دریافت می کنید. پس منابع غذایی فولات را بیشتر بخورید.

* دریافت اسید های چرب غیر اشباع و مفید را مانند روغن زیتون، کانولا را افزایش و مصرف اسید های چرب ترانس و اشباع مانند روغن های جامد و حیوانی و مارگارین ها را به حداقل برسانید.

* برنامه غذایی خود را چک کنید و ببنید آیا روز قبل کلیه مواد مورد نیازتان را مصرف کرده اید یا نه.

۶ میان وعده:

۱. خوردن سیب، بادام و یا گردو

۲. مصرف یک تکه نان تست با ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

۱/۲,۳ لیوان شیر موز

۱/۲,۴  لیوان ماست میوه ای

۵. مقدار کمی کرار همراه پنیر

۶. یک تخم مرغ پخته همراه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیار

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • 4 روغن ضروری برای درمان شپش
  • کدام ویتامین برای موهای خشک و آسیب دیده مفید است
  • اگر شما بیش از 40 سال دارید مواظب کاهش قد خود باشید
  • کسب عنوان مقاله برتر سمینار داروسازی بریتانیا از سوی یک ایرانی
  • غذا خوردن بدنسازهای حرفه ای چقدر باید باشد؟
  • کنترل و از بین بردن استرس با کمک نوشتن
  • توقعات همسران و بروز نارضایتی از زندگی زناشویی
  • ارکان رابطه عاشقانه سالم چیست؟
  • این علائم شما را از رابطه جنسی منع میکنند
  • سن ابتلا به سکته مغزی در ایران چند سال است
  • سرگرم کردن خردسالان با این تکنیک ها
  • چگونگی گذراندن دوران جدایی
  • استقامت در توان
  • اگر به خواب آرام فکر می کنید
  • آیا می دانید قلب میوه های قرمز را دوست دارد؟
  • محبوبترین ها

  • 6 ماده غذایی که خوردن آن ها باعث دیدن کابوس می شود
  • همه چیز در مورد بهداشت میوه و سبزیجات
  • افراط در نوشیدن آب چه پیامدهایی دارد؟
  • رنگ غذا و سرطان زا بودن آن
  • اگر میگرن دارید ، به این نکات تغذیه ای توجه کنید
  • عوارض و آسیب های مصرف برخی خوراکی ها
  • ماسک صورت برای از بین بردن آکنه و لکه های پیری
  • خواص درمانی انواع فرآورده های به
  • رژیم ۲۱ روزه لاغری لاغرشو – روز چهاردهم
  • رژیم غذایی برای انتخاب جنسیت دختر
  • تغذیه نادرست در میان دختران جوان
  • برنج قهوه ای و مزایای آن
  • شکلات داغ را از قلم نیندازید
  • اضافه وزن در کودکان و نکاتی در این باره
  • دسته بندی غذاها از نظر مواد مغذی موجود در آنها
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است