843914_879

چه نوع میان وعده هایی برای خانم های باردار مناسب تر است از چه خوراکی هایی برای میان وعده شان بهتر است استفاده کنند

وقتی شما باردار هستید مهم است که به نحوه خوردن تان اهمیت دهید. شما باید درست غذا بخورید نه بجای دونفر! شما باید مطمئن شوید که آیا کلیه ویتامین و املاح مورد نظر برای رشد جنین به بدن شما می رسد یا نه؟

چگونه باید غذا بخورید
الان که باردار شدید زمان رژیم گرفتن و یا کاهش دادن کالری روزانه شما نیست، بلکه باید بدانید که چه مقدار و چگونه باید غذا بخورید تا جنین شما مطلوبترین حالت رشدی را داشته باشد. پس با میزان وزن گیری در بارداری آشنا شوید و مراقب وزن خود باشید.

بدانید که باید اینگونه غذا بخورید:

*درست است که صبحانه اولین وعده غذایی است و شما تا آخر شب فرصت دارید که بخورید اما بدانید که این وعده مهمترین است، پس خوب صبحانه بخورید. این وعده بهتر است شامل گروه پروتئین ها، کربوهیدرات، چربی و فیبر باشد تا در تمام روز احساس بهتری داشته باشید.

* تعداد میان وعده های بین ۳ وعده اصلی را افزایش دهید.

* در هر وعده و میان وعده پروتئین بخوربد و از خوردن قندهای تصفیه شده اجتناب کنید. این کار باعث میشود قند خون شما مدت بیشتری ثابت بماند و کمتر احساس گرسنگی کنید.

* میوه ها و سبزیجات را خلاقانه در رژیم خود بگنجانید: در وعده صبحانه همراه تخم مرغ خیار و گوجه بخورید. میان وعده هویج و سیب بسیار مفید است. سالاد میوه درست کنید. با میوه های خشک مفید در بارداری آشنا و خوردن آن را فراموش نکنید.

* بر روی فولات تمرکز کنید: همه مکمل ها در بارداری اهمیت دارد اما زنان باردار می بایست ۶۰۰ میکروگرم دریافت روزانه داشته باشند. با مصرف مکمل ها تنها ۴۰۰ میکروگرم آن را دریافت می کنید. پس منابع غذایی فولات را بیشتر بخورید.

* دریافت اسید های چرب غیر اشباع و مفید را مانند روغن زیتون، کانولا را افزایش و مصرف اسید های چرب ترانس و اشباع مانند روغن های جامد و حیوانی و مارگارین ها را به حداقل برسانید.

* برنامه غذایی خود را چک کنید و ببنید آیا روز قبل کلیه مواد مورد نیازتان را مصرف کرده اید یا نه.

۶ میان وعده:

۱. خوردن سیب، بادام و یا گردو

۲. مصرف یک تکه نان تست با ۱ قاشق غذاخوری کره بادام زمینی

۱/۲,۳ لیوان شیر موز

۱/۲,۴  لیوان ماست میوه ای

۵. مقدار کمی کرار همراه پنیر

۶. یک تخم مرغ پخته همراه سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی و خیار

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع زنان و زایمان , مراقبت های دوران بارداری

پیشنهاد سردبیر

  • اصول تغذیه ای مهم برای کنترل دیابت
  • نارضایتی از زندگی های امروزی
  • سازگاری با تمرینات ایروبیک
  • آیا لاغری و چاقی با کم خوابی ارتباط دارد؟
  • نشانه های هیپر اکتیویتی در اطفال
  • درمان ملانوم چشم
  • رژیم بستنی چه نوع رژیمی است؟
  • درمان پوست های سوخته با جایگزین کردن پوست جدید
  • سالاد عدس سبز سیر کننده
  • بی خوابی با حضور حیوان در خانه
  • مهار خشم و خشونت و رفتارهای خشونت آمیز
  • مقابله با چین و چروک در این فصول سرد سال
  • آی کیو افراد با موهای رنگی
  • روانکاوی میزان صبر و حوصله
  • دلمه مرغ با روش و سبک متفاوت
  • محبوبترین ها

  • دسری به شکل فنجان با مواد سالم غذایی
  • سالاد ماست و کلم قمری
  • شیرینی با رویه پودر قند و دارچین
  • پاستایی جالب
  • سالادی رژیمی با مرغ
  • سالاد لوبیا سفید با رسپی ترکیه
  • شیرینی زیتونی
  • آموزش تهیه بیسکویت صبحانه
  • پودینگ ژله ای آلبالویی
  • سالاد مغذی برای سیستم ایمنی بدن
  • شیوه درست کردن شیر نوتلا
  • غذای دریایی با سس تند
  • نان بریده با رویه گوشت در فر
  • آموزش تهیه ساندویچ ترکیبی کرفس با تخم مرغ
  • کرم بلوبری
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است