images

سلامتی مهم ترین سرمایه زندگی هر انسان است. به همین علت فعالیتهای ورزشی بخش مهمی از زندگی هر فرد را تشکیل می دهد. مطابق نظر مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC)، عامل اصلی مرگهای ناشی از حمله قلبی، زندگی بدون تحرک است. انسان برای سلامت قلب خود باید فعالیت ورزشی داشته باشد. افرادی که زندگی کم تحرکی دارند بیش از کسانی که به طور پیوسته و منظم ورزش می کنند در معرض خطر حمله قلبی هستند.
افرادی که به طور منظم و مرتب ورزش می کنند سالم ترین قلبها و کمترین خطر بیماری قلبی را دارند. امروزه ثابت شده است که ورزش از جمله روشهای غیر دارویی برای سلامتی و پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی است. برخی از ورزشهای مناسب عبارت اند از: نرمشهای آمادگی جسمانی، دوچرخه سواری، کوهنوردی، شنا، دویدن نرم، پیاده روی و…
مقدار ورزش با سن میزان لامت و تمرین قلبی، ارتباط مستقیم دارد. پیش از شروع هر برنامه ورزشی جدید لازم است با پزشک مشورت شود. ورزش را به صورت قسمتی از زندگی خود درآورید. از انجام ورزش لذت ببرید. اجرای یک ورزش مطلوب می تواند موجب حفظ آمادگی و سلامت دستگاه قلب و عروق شود. پیاده روی تا محل کار خود را امتحان کنید. کوشش کنید همه یا قسمتی از راه به طرف محیط کار یا تحصیل خود را پیاده بروید. به تدریج روزانه دو تا سه نرمش 15 دقیقه ای را هم با آن ترکیب کنید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع قلب و عروق

پیشنهاد سردبیر

  • تقویت ایمنی بدن با ویتامین سی
  • چه مواد غذایی بخوریم تا دچار آلرژی های فصلی نشویم؟
  • خاصیت های بی نظیر درمانی سرکه سیب
  • خر و پف بیشتر با مشکلات روحی
  • دندان درد گرفتم،چیکار کنم؟
  • غذای فلفلی با عدس و تخم‌ مرغ
  • افراد مسن و رهایی از اختلالات خواب
  • آیا در جراحی کاهش وزن, استخوانها ضعیف می شوند؟
  • نقش شخصیت کودک در بازی
  • مراقب سلفی گرفتنان باشید
  • پیشگیری از چاقی شکمی با سرپا ماندن
  • خار استخوانی و درمان های خانگی برای آن
  • تعیین جای زندگی با این خصوصیات اخلاقی
  • همه چیز را در مورد ورزش بدنسازی بدانیم
  • لذت بردن از عمری طولانی با این کارها
  • محبوبترین ها

  • مهمترین و سرنوشت سازترین سوالات
  • دستمال مرطوب خطرناک و آلوده
  • برخی دانستنی های مهم برای قبل از خواب
  • پیشگیری از ابتلا به بیماری ها در خانه
  • همه مضرات و عوارض شب بیداری
  • تقویت تفکر و اندیشه با این نوشیدنی ها
  • برخی علتهای اضافه وزن که از آنها بی اطلاعید
  • انتخاب لباس مناسب خواب خردسال
  • در ازای یک ساعت کار، 5 دقیقه قدم بزنید
  • همه چیز درباره ی اشتهای کاذب
  • اقامتگاهی مخصوص گریه
  • اهمیت تنظیم فشارخون
  • خوابیدن با خاطرات غم انگیز فراموش کردن آن‌ها را سخت می‌کند
  • لطفا صاف بنشینید
  • از خودتان در برابر غذاهای نذری مراقبت کنید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است