840334_476

برای تهیه این سالاد رژیمی از گوشت سفید استفاده شده است که می تواند منبع پروتئین برای افرادی که می خواهند به تناسب اندام با خوردن سالاد برسند، باشد

سالاد سیب و تکه های مرغ از جمله بهترین گزینه ها برای همه افراد به عنوان یک وعده کم کالری با قدرت سیر کنندگی بالاست.

مواد لازم:

  •  تکه های مرغ پخته شده : 350 گرم
  • ساقه های کرفس خرد شده : 3 عدد
  • پیاز خرد شده : 1 عدد
  •  سیب قرمز یا سبز خرد شده : 1 عدد
  •  گردو خرد شده : 3 عدد
  •  کاهو خرد شده : به میزان لازم
  •  تربچه خرد شده : 2 عدد

مواد لازم جهت تهیه سس سالاد:

  •  ماست نیم چرب آب گرفته شده : 125 میلی لیتر
  •  آب سیب : 2 قاشق غذاخوری
  •  آب لیمو : 2 قاشق غذاخوری
  •  نمک : به میزان لازم

طرز تهیه:

1. قبل از شروع به مخلوط نمودن مواد ابتدا مواد اولیه سس را یعنی ماست آب گرفته شده, آب سیب و آب لیمو را در یک کاسه با هم مخلوط و با چنگال تا زمانی که به صورت یک دست دربیاید مخلوط نمایید.

2. سپس تکه های مرغ را به اندازه های کوچک به کمک یک چاقوی تیز خرد نمایید. آن ها را با کرفس, پیاز, سیب و گردو های خرد شده مخلوط نمایید.

3. جهت راحتی کار در مخلوط نمودن می توانید دستان خود را تمیز بشویید و با کمی روغن زیتون چرب و به صورت چرخشی سبزیجات را با هم ترکیب نمایید.

4. سپس برگ های شسته شده کاهو را به صورت قطعات درشت خرد شده در ظرف هر فرد قرار دهید و مواد ترکیب شده را روی آن ها بریزید و در نهایت با سس و تربچه ها تزیین و طعم دار نمایید.

توصیه سرآشپز  :

1- ترکیب سیب درختی و جوجه در بسیاری از دیگر غذاها نیز استفاده می شود و ویتامین C موجود در سیب به جذب آهن و دیگر املاح موجود در مرغ و دیگر سبزیجات کمک می نماید.

2- یکی دیگر از فواید این سالاد ایجاد فرصت جهت استفاده از مرغ و سبزیجات یا میوه های مصرف نشده در طول هفته است.

3- جهت افزایش سرعت در پخت جوجه ها می توانید سینه مرغ را از قبل پخته و پس از قطعه قطعه نمودن, آن ها را در فریزر نگهداری نمایید.

4- یکی از چیزهایی که ما را ترغیب به مصرف سالاد ها می نماید سس آن هاست چون تنوع زیادی دارند و هر سس می تواند در سالاد های با مواد اولیه یکسان یک طعم متفاوت ایجاد نماید. جهت تهیه سس از خیار رنده شده, پوست لیموی رنده شده, پنیر کم چرب رنده شده و انواع سبزیجات معطر می توانید استفاده نمایید.

وب‌سایت آوای سلامتی:

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع آشپزی رژیمی و سالم

پیشنهاد سردبیر

  • اگر موهای مشکی دارید بخوانید
  • ایمن شدن در برابر MS
  • نقش والدین برای دور کردن اعتیاد از فرزندان
  • رژلب ویتامینه برای خشکی لب را چگونه درست کنیم
  • خوردن آب جوش چه فوایدی برای سلامتی دارد
  • اختلال افسردگی مرتبط با این ویتامین
  • فراموش نکنید برای لاغر شدن ویتامین ث و کلسیم را
  • پیشگیری از ابتلا به نفخ شکم
  • در چه نوع ظرفی پخت و پز کنیم
  • حفاظت از مفاصل آسیب دیده
  • توانایی تغییر دادن رفتار همسر
  • آیا زمان تولد با سلامت افراد ارتباط دارد؟
  • خمیر سرخ شده با پنیرلر
  • اگر نگران چگونه زایمان کردنتان هستید
  • گرسنگی دائمی و این درمان ها
  • محبوبترین ها

  • دستگاه سولاریوم و استفاده از آن
  • شروع زندگی جدید زوجین و دخالت خانواده ها
  • پند و اندرزهای دوران نامزدی
  • اهمیت رفتن به تعطیلات با خانواده
  • ازدواج شما در چه سنی اتفاق می افتد؟
  • رابطه خوابیدن طولانی و خستگی
  • نکات مهم پیرامون هندزفری
  • در مورد ویتامین k2 بیشتر بدانید
  • ترشح سروتونین با این مواد
  • برای تنظیم دوباره برنامه خواب این شیوه ها موثر است
  • شرایط یک ازدواج مناسب
  • اگر استرس دارید، در 7 مرحله آن را مهار کنید
  • 8 چیزی که در مورد مغزتان نمی دانید
  • کمک طب سنتی برای رفع این بوها در بدن
  • فرار از احساس خستگی عصرانه
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است