Anxious-Man

خوردن ترشی تاثیرات مفید زیادی روی استرس و اضطراب شما خواهد گذاشت براساس تحقیقات پژوهشگران مواد خوراکی ترش می توانند باعث تغییر خلق و خوی افراد مضطرب شوند.

اگر از بیماری اضطراب رنج می برید، یا حضور در یک جمع شلوغ آزارتان می دهد، شاید با خوردن ترشی کمی از اضطرابتان کاسته شود.
محققان در ایالت ویرجینیای آمریکا تمامی غذاهای مصرفی افزون بر 700 دانشجو را برای یک ماه زیر نظر گرفتند و علاوه بر آن، میزان ورزش و تحرک روزانه و اندازه مصرف سبزی و میوه در رژیم غذایی این دانشجویان را هم بررسی کردند.به گزارش نشریه آمریکایی ایپوچ تایم، نتایج تحقیق نشان داد که دانشجویانی که غذاهای تخمیری (مثل ترشیجات) بیشتری در رژیم غذایی شان داشتند، از اضطراب، به ویژه اضطراب اجتماعی کمتری رنج می برند.
رابطه معکوس بین مصرف ترشیجات و اضطراب به ویژه در افرادی که از روان رنجوری (نوعی اختلال روانی که باعث ضعف در تصمیم گیری می شود) رنج می بردند، بیشتر است.
دکتر ماتیو هیلیمایر، یکی از محققان این آزمایش می گوید که احتمالا پروبیوتیک های موجود در ترشیجات، محیط احشای داخلی را تغییر می دهند، به طوری که از میزان اضطراب افراد کم می کند.
این تحقیق که نتایج آن در مجله علمی سایکتری ریسرچ منتشر شد، نشان می دهد که میزان اضطراب افرادی که معمولا دچار اضطراب ناشی از حضور در جمع می شوند، با مصرف ترشیجاتی که حاوی پروبیوتیک هستند، کم می شود.
میزان تحقیقاتی که تاثیر باکتری ها(موجود در غذاها) بر مغز و همینطور خلق و خوی افراد را ثابت می کنند، رو به افزایش است.
در تحقیقی که در دانشگاه مک مستر کانادا انجام شد، محققان دریافتند که یک پروبیوتیک خاص به نام Bifidobacterium longum در عادی کردن رفتار بیماران مبتلا به اضطراب موثر است. در این تحقیق نشان داده شد که چطور التهاب داخلی بدن می تواند بر سیستم عصبی اثر بگذارد و باعث به وجود آمدن اضطراب در فرد شود.
در تحقیق دیگری نیز که در کشور فرانسه انجام شد، در ضمن تایید یافته های محققان کانادایی و آمریکایی در زمینه تاثیر غذاها بر خلق و خوی افراد، مشخص شد که یک پروبیوتیک دیگر به نام Lactobacillus helveticus از میزان فشارهای روانی، استرس، خشم و افسردگی کم می کند.

ارسال شده در 8 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • پاستایی شفابخش
  • قواعد جديدي براي تهيه كرم‌هاي ضد آفتاب ارايه مي‌شود
  • چگونه در نخستین دیدار دل کسی را بدست بیاوریم
  • رفتارهای مختلف یک بچه گربه
  • در روند تکامل مغز انسان کوچک شدن فک چه نقشی دارد؟
  • کرفس سرشار از مواد معدنی
  • واکسن طبیعی علیه انفولانزا
  • مصرف مشروبات الکلی برای همه خطرناک است
  • از جعفری بیشتر استفاده کنید
  • طلایی ترین سن مورد علاقه افراد
  • مقابله با معضل مواد مخدر در جامعه
  • درباره افسنتین تا چه حد اطلاعات دارید؟
  • گیاهان سمی و عوارض ناشی از آن ها
  • حفاظت از کودکان در برابر درد رشد
  • در ورزش و بدنسازی تنفس چه نقشی دارد؟
  • محبوبترین ها

  • عضلات صورت را چطوری ماساژ بدهیم( آموزش تصویری)
  • ورزشکاران حتما بخوانند
  • علایم هشدار دهنده یک عفونت خطرناک مجاری فوقانی تنفسی
  • درباره روش کویتیشن چه میدانید
  • 15 مورد غیر منتظره که در هنگام ورزش رخ می دهد
  • فرمول انتخاب کفش پیاده روی راحت
  • منابع پروتئنینی و بدنسازی
  • حجم عضله های دو سر را ازدنیس جیمز بیاموزید
  • ورزش های قلبی عروقی با کم‌ترین هزینه
  • پیاده رویی کنید تا بدنتان را نجات دهید
  • شیوه های زیاد شدن وزن و عضله
  • فاکتور های رژیم غذایی ورزشکاران
  • چگونه عادت به ورزش را در خود تقویت کنیم-۱
  • برای افزایش سلامت روده‌ها این 5 ورزش را فراموش نکنید
  • با دوچرخه سواری دنیایی شاد برای خود بسازید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است