دکتر نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
فوق‌تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
کلینیک یکتا
کلینیک یکتا
کلینیک تخصصی پوست و مو
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
دکتر وحید عارفی
دکتر وحید عارفی
متخصص لمینیت و زیبایی
دکتر محمدرضا کاظمی
دکتر محمدرضا کاظمی
فوق‌تخصص درد
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو پلاسماجت
دکتر رضا شعبان‌پور
دکتر رضا شعبان‌پور
طراحی لبخند با لومینییرز سرامیکی بدون کوچک‌ترین تراش
آزمایشگاه نیلو
آزمایشگاه نیلو
اختلالات اسيد امينه
ایران نوین – رجایی
لاغری با دستگاه یا رژیم
کلینیک ایران نوین
کلینیک ساج
پلی‌کلینیک شبانه‌روزی ساج
هر آنچه شما می‌خواهید
دکتر نوروزعلی
دکتر علیرضا نوروزعلی
جراح - دندانپزشک
دکتر افشین قرایی
افشین قرایی
کارشناس شنوایی سنجی
نیلوفر داوودپور
دکتر نیلوفر داودپور
ارائه خدمات ترمیمی-زیبایی

نوشیدن نوشابه های شیرین نوشابه های حاوی قند مصرف بالای نوشابه های شیرین حاوی قند عملکرد هورمون های فرد افزایش چربی درونی بدن

محققین معتقدند در صورتی که هشدارهای تصویری ناشی از مصرف نوشابه را روی آن ها درج کنیم والدین از مصرف آن ها برای فرزندانشان خودداری خواهند کرد

بنابر تحقیق جدید، برچسب‌های هشدار بر روی نوشیدنی‌های قندی –شبیه برچسب‌های روی بسته‌های سیگار- ممکن است باعث شود والدین کمتر چنین نوشیدنی‌هایی را برای فرزندان‌شان تهیه کنند.

 نگرانی‌های رو به افزایش درباره اثرات نوشیدنی‌های شیرین‌شده بر سلامت، که به جز پوسیدگی دندان با افزایش وزن و چاقی هم ارتباط دارند، باعث به راه افتادن تلاش‌هایی برای کاهش استعمال آنها توسط کودکان و بزرگسالان شده است.

محقق راهبر، کریستینا روبرتو و همکارانش در مطالعه جدید، نزدیک به ۲۴۰۰ زوجی که حداقل یک کودک ۶ تا ۱۱ ساله داشتند را مورد پایش قرار دادند.

در یک آزمایش شبیه‌سازی شده خرید آنلاین، والدین به شش گروه تقسیم شدند تا برای فرزندان‌شان نوشیدنی «بخرند». یکی از این گروه‌ها هیچ برچسب هشداری روی نوشیدنی‌ها نمی‌دید؛ گروه دیگر برچسب کالری را می‌دید. چهار گروه دیگر هشدارهای مختلفی را راجع به اثرات بالقوه مصرف نوشیدنی شیرین بر سلامت می‌دید که شامل اضافه‌وزن، چاقی، دیابت نوع ۲ و پوسیدگی دندان می‌شد.

به صورت کلی، تنها ۴۰ درصد آنهایی که به برچسب‌های هشدار نگاه می‌کردند، نوشیدنی قنددار خریدند. اما ۶۰ درصد افرادی که برچسب هشدار نمی‌دیدند و ۵۳ درصد آنهایی که تنها برچسب کالری را می‌دیدند، نوشیدنی شیرین خریداری کردند.

WebMD،

5 1000
ارسال شده در 11 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع تغذیه

ارکید
تلگرام دکتر سلام
دندانپزشکی دکترسلام

درباره ی دکتر سلام

مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

خبرنامه

با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما
x