potassium

مواد غذایی پتاسیم دار بخورید. استفاده از مواد غذایی پتاسیم دار مانند: گوجه فرنگی، هندوانه، کنگر، پرتقال، سیب زمینی، آلو، کشمش، هویج، هلو، موز، خرما، انگور، چغندرقند، انجیر، خربزه، سبزیها، تمشک، گلابی، اسفناج، توت فرنگی، فرآورده های شیر و… در برنامه غذایی برای پیشگیری از بروز افزاش فشار خون موثر است.
رژیم غنی از پتاسیم در پیشگیری و کاهش فشار خون بالا موثر است. بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید با مصرف میوه ها و سبزیهای تازه دریافت پتاسیم خود را در اندازه افی (50 تا 90 میلی مور در روز) حفظ کنند. به طور کلی کاهش در مصرف نمک یا محدود نبودن ملایم آن در جیره غذایی و نیز افزایش مصرف پتاسیم احتمالا برای سلامتی مطلوب و مفید است.

با مصرف موز فشار خونتان را منظم نمایید. موز مانند یک بسته حاضر و آماده پتاسیم معدنی است و به ثابت ماندن میزان فشار خون در اندازه طبیعی کمک می کند. یک تحقیق ژاپنی متوسط فشار خون ساکنین دو روستا را مورد مقایسه قرار داده و دریافت آن دسته از افراد روستایی که پتاسیم بیشتری در برنامه غذایی خود مصرف کرده بودند فشار خون طبیعی تری داشتند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 11 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • با پیاز از تشکیل لخته های خونی پیشگیری کنید
  • با انبه ترشی فوری درست کنید
  • آسیب زدن آلودگی هوا به عروق خونی جوانان
  • شناخت ویژگیهای شخصیتی فرد مورد نظر برای ازدواج
  • با سبزیجات زمستانی پیتزایی سالم تهیه کنید
  • علائم نارسایی مزمن کلیه بر پوست را بشناسید
  • ارزیابی سالمندان برای شرکت در فعالیت های ورزشی
  • عوارض مصرف فست فود قبل از ورزش
  • مضرات زیاد سفر کردن
  • خواص و ویژگی های هل سبز
  • نارضایتی از پرستاران از حقوق مدنی پائین
  • مشکلات روحی و آسیب به مغز
  • تاثیرات مثبت ماه محرم بر روحیات و معنویات
  • با شادی سد راه اعتیاد شوید
  • بهترین مواد غذایی قبل تمرین ورزشی
  • محبوبترین ها

  • آیا شما هم با اینکه کم غذا می خورید لاغر نمی شوید؟
  • رژیم غذایی در دیالیز صفاقی
  • رژیم غذایی ضعیف در دوران بارداری چه پیامدی دارد؟
  • در مقابل آلودگی هوا چه باید کرد؟
  • مصاحبه با رابعه اسکویی و راز کاهش وزن وی
  • بهترین “شیوه پخت گوشت” را بشناسید
  • هرآنچه درمورد ارزش غذایی خرما باید بدانید
  • اهمیت مصرف همزمان برخی ترکیب های غذایی
  • بخور نخور برای وعده سحر
  • اهمیت خوردن چربی برای از دست دادن وزن
  • اعتیاد غذایی و آسیب های ناشی از آن
  • مواد غذایی مناسب برای فعالیت بدنی
  • چرا سوسیس و کالباس ضرر دارد
  • هزار و یک خاصیت برای مصرف نخود آب
  • تکنیک های ورزشی برای کاهش اشتها در کودک
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است