potassium

مواد غذایی پتاسیم دار بخورید. استفاده از مواد غذایی پتاسیم دار مانند: گوجه فرنگی، هندوانه، کنگر، پرتقال، سیب زمینی، آلو، کشمش، هویج، هلو، موز، خرما، انگور، چغندرقند، انجیر، خربزه، سبزیها، تمشک، گلابی، اسفناج، توت فرنگی، فرآورده های شیر و… در برنامه غذایی برای پیشگیری از بروز افزاش فشار خون موثر است.
رژیم غنی از پتاسیم در پیشگیری و کاهش فشار خون بالا موثر است. بیماران مبتلا به فشار خون بالا باید با مصرف میوه ها و سبزیهای تازه دریافت پتاسیم خود را در اندازه افی (50 تا 90 میلی مور در روز) حفظ کنند. به طور کلی کاهش در مصرف نمک یا محدود نبودن ملایم آن در جیره غذایی و نیز افزایش مصرف پتاسیم احتمالا برای سلامتی مطلوب و مفید است.

با مصرف موز فشار خونتان را منظم نمایید. موز مانند یک بسته حاضر و آماده پتاسیم معدنی است و به ثابت ماندن میزان فشار خون در اندازه طبیعی کمک می کند. یک تحقیق ژاپنی متوسط فشار خون ساکنین دو روستا را مورد مقایسه قرار داده و دریافت آن دسته از افراد روستایی که پتاسیم بیشتری در برنامه غذایی خود مصرف کرده بودند فشار خون طبیعی تری داشتند.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 11 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع تغذیه

پیشنهاد سردبیر

  • تغییرات ۳۲ ساله زمین را در اینترنت تماشا کنید
  • زباله های بازیافتی تبدیل شده به اسباب بازی
  • امور مختلف جایگزین ورزش
  • کودکان خیابانی در برابر اچ آی وی
  • عکس های میوه تمشک
  • مقایسه افسردگی و بیماری قلبی
  • توزيع داروسازان در مناطق مختلف کشور مناسب نيست
  • لزوم مصرف ویتامین C زمان سرماخوردگی
  • قدرت یاد دادن در جلوگیری از دیابت
  • درمانی جدید برای اختلال استرس پس از سانحه
  • خوردنی های لاغر کننده تابستانی
  • افراد سلامت نگر عاشق ترند
  • اگر کودکی بیش فعال دارید توجه کنید
  • درباره بیماری چشمی پتوز چه میدانید
  • مواد غذایی مضری که می توانند مفید باشند
  • محبوبترین ها

  • عوارض روحی و روانی رژیم گرفتن
  • همراه گوشت سبزیجات بخورید
  • چگونه با رژیم کم کربو از یبوست پیشگیری کنیم
  • اهمیت دریافت ویتامین دی برای مردان
  • چطوری میتوانیم در طول دوره درمان سرطان کالری را افزایش داد
  • با این فرمول خود به خود لاغر می شود
  • بالاخره چای سبز باعث لاغری می شود یا نه؟
  • تغذیه در این روزها
  • عوارض باورنکردنی دو خوراکی پر طرفدار
  • 6 دلیل برای مصرف مرکبات تازه
  • درباره فواید سبوس جو دوسر بیشتر بدانیم
  • افزایش تمرکز و هوش خردسالان با مصرف صبحانه
  • اگر می خواهد سلامت موهای خود را تضمین کنید ، بخوانید
  • کاهش میزان استرس و اضطراب با روغن زیتون
  • 15 روش آسان برای آب کردن شکم
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است