exercise1

شخصی که به طور منظم ورزش می کند ضربان قلب کمتری دارد و این ضربان پس از ورزش نسبت به افراد غیر ورزشکار بسیار سریع تر به اندازه طبیعی باز می گردد. به علاوه افرادی که آمادگی جسمانی بالاتری دارند کمتر به افزایش فشار خون مبتلا خواهند شد. تمرین ورزشی منظم و مرتب با افزایش جریان خون عروق کرونر قلب احتمال بروز حمله قلبی و مرگ را کاهش می دهد.
به طور کلی مهم ترین فواید ورزش برای دستگاه قلب و عروق عبارتند از: افزایش فعالیت دستگاه گردش خون، کاهش احتمال بروز مرگ و میر ناشی از سکته قلبی، پیشگیری از سخت شدن دیواره رگها، کاهش فشار خون بالا و پیشگیری از بروز لخته در داخل رگها. اجرای یک برنامه ورزشی که برای امادگی و سلامت قلب و عروق مناسب و سودمند باشد نیاز به وقت زیادی ندارد مشروط بر اینکه به طور منظم و پیوسته انجام شود. بنابراین ورزش و فعالیت بدنی (لااقل سه بار در هفته به مدت 20 تا 40 دقیقه) برای سلامتی بدن به ویژه دستگاه قلب و رگهای خونی بسیار سودمند است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • اگر مایلید دوست داشتنی شوید بخوانید!
  • زمان استراحت پس از سقط و بارداری
  • همه چیز در مورد رابطه پدر و فرزند
  • دوقلو ها عمر طولانی دارند !
  • پیری زود رس پوست و دلایل آن
  • افسردگی آتیپیک و نشانه های نباتی آن
  • بیماری سوزاک چیست؟
  • برای رسیدن به موفقیت واقعی بخوانید
  • 39 کودک مبتلا به کم کاری تیروئید در همدان شناسایی شد
  • چه دلیلی دارد که درد زانو در زمستان شدید تر می شود؟
  • حواستان به سلامتی تان باشد
  • نیاز به خوابیدن در انواع سنین
  • بررسی عوامل ایجاد کننده طلاق عاطفی
  • بهترین و استانداردترین افزایش وزن زنان باردار
  • بهترین ورزشهایی که می‌توانید در کنار دریا انجام دهید
  • محبوبترین ها

  • پیشگیری از آترواسکلروز و بهبود جریان خون با فعالیت ورزشی
  • ورزشهای چند دقیقه ای مخصوص لاغر کردن پهلوها
  • هم عضله داشته باشید و هم چربی ها را از بین ببرید
  • قدرت و چگونگی توسعه آن
  • چطوری پرس سینه را تقویت کنیم
  • ویتامین هایی که نقش قابل توجه ای در بدنسازی دارند
  • ورزش های مفید برای بالای سی سال
  • فعالیت بدنی برای پیری سالم ضروری است
  • آشنایی با علائم آسم ورزشی+اقدامات درمانی
  • آموزش تصویری ورزش برای خانمهای بالای 40 سال
  • مشخصه های کفش ورزشی تخت
  • چرا ورزش بدنسازی با کلیه ها ضرر دارد؟
  • در مورد ورزش و تغذیه بانوان این دروغها بسیار متداول شده است
  • برای بالا بردن قدرت و استحکام سرشانه‌ها اینها را بدانید
  • معنی قدرت نسبی چیست؟
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است