image_13950211243183
با خاصیت های مفید و بی نظیر کدو آشنا شوید و سعی کنید با استفاده از این نوع سبزی به کاهش وزن خود کمک کنید استفاده از کدو تاثیرات زیادی روی سلامتی تان میگذارد

 کدو خواص فوق العاده‌ای دارد. کالری اندک و مواد مغذی چشمگیر موجود در آن انگیزه‌ی زیادی برای مصرف ایجاد می‌کند. در این مطلب نگاهی گذرا به این سبزی می‌اندازیم.

کدو کم کالری است

کدو از 94 درصد آب تشکیل شده و یکی از سبزیجات کم کالری محسوب می‌شود. یک سهم غذایی (250 میلی لیتر معادل یک لیوان) کدوی خرد شده‌ی خام کمتر از 20 کالری وارد بدن می‌کند و در عین حال 28 میلی‌گرم اسیدفولیک دارد. این میزان حدود 7 در صد نیاز روزانه‌ی یک فرد بزرگسال به این ویتامین را تأمین می‌کند. ناگفته نماند که همین میزان کدو حاوی 12 میلی‌گرم ویتامین C و 250 میلی‌گرم پتاسیم دارد.

کدو حاوی بتاکاروتن

کدو حاوی میزان قابل توجهی بتاکاروتن است. البته نه به اندازه ی بتاکاروتن موجود در کدو تنبل. با این حال کدو سبز نیز منبع خوب این آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. یادتان باشد که گرفتن پوست کدو باعث از بین رفتن این آنتی اکسیدان می‌شود.

کدو یک سبزی چندمنظوره

طعم کدو به گونه‌ای است که می‌توان از آن در انواع غذاها استفاده کرد. کدو با گوجه فرنگی طعم خوبی ایجاد می‌کند و برای تهیه‌ی لازانیای سبزیجات و غیره فوق‌العاده است. حتی می‌توانید آن را رنده کرده و با ماست میل کنید.

می‌شود کدو را خام خورد

کدو یکی از آن سبزیجات تر و تازه‌ای است که خام نیز مصرف می‌شود. کدوی خام برای تهیه ی سالادها بسیار مناسب است. افرادی که رژیم گرفته‌اند می‌توانند آن را حلقه حلقه کرده و به عنوان میان وعده میل کنند.

کدو هر چه کوچک‌تر بهتر

برخی از کدوها بسیار بزرگ می‌شوند. البته می‌توان از آنها نیز استفاده کرد. اما هرچه کدوها کوچکتر باشند بهتر است. چون هرچه بزرگتر بشوند طعم خود را از دست می‌دهند.

مراقب باشید کدو زود خراب می‌شود

در حین خرید دقت کنید و کدوهایی را انتخاب کنید که سفت هستند و زمانی که آنها را در دست می‌گیرید سنگین به نظر می‌آیند. یادتان باشد کدوها را تازه به تازه مصرف کنید. چون نگهداری چند روزه‌ی آنها در یخچال باعث می‌شود زود خراب شوند.

پیامبر صلی‌الله علیه و آله: عَلَیْکُمْ بِالدُّبّاءِ فَاِنَّهُ یُذَکِّی الْعَقْلَ وَ یَزیدُ فِی الدِّماغِ. کدو بخورید، چرا که عقل را تیز و (کارایی) مغز را زیاد می‌کند. بحارالانوار (ط-بیروت) ج 63، ص 229.
تبیان،

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع خواص میوه و سبزیجات

پیشنهاد سردبیر

  • مراقبت های موثر و مهم در برابر گرما زده شدن
  • چه مواد غذایی در به وجود آمدن بیماری ام اس تاثیردارد؟
  • 10 میوه برای مبتلایان به دیابت
  • خواباندن بی خوابها با این تخت خواب
  • درباره خود ارضایی در زنان بیشتر بدانیم
  • 10 فایده شگفت انگیز بذر پیاز
  • تاثیرات مفید یادگیری زبان خارجه خردسالان
  • گلوتامین آمینو اسیدی لازمه کار بدنسازان است
  • معرفی یک سایت برای گردشگرها
  • بالا رفتن ریسک کلسترول بد در بین خانمها مبتلا به دیابت نوع 2
  • ارتباط خورد و خوراک با عملکرد بهتر ستون فقرات
  • با چند حرکت آسان پوست خود را جوان کنید
  • خوراکی های مشکل ساز برای بدن
  • خطر سرطان مثانه را جدی بگیرید
  • کاهش احتمال چاقی، با این میوه ها
  • محبوبترین ها

  • سالم ترین شیرین کننده ای که می توانید انتخاب کنید کدامست
  • بیماری در بدن و هوس خوراکی ها
  • لاغری در زمان شیردهی
  • نوشیدنی های انرژی زا : قهوه سیاه در مقابل اسپرسو
  • رعایت تعادل در مصرف خوراکی های قندی
  • همه چیز درمورد غذا های کبابی
  • تناسب اندام و انواع بدنها
  • چاق شدن با غذا خوردن بعد از ساعت 6 عصر،درست یا غلط؟
  • با این رژیم غذایی هم سلامت خود را حفظ کنید هم زیبایی تان را
  • آجیل ها و آلرژی و آسم
  • میزان انرژی که انسان مصرف میکند چقدر است؟
  • یک خوردنی پرفایده برای افرادی که اضافه وزن دارند
  • کمبود مواد مغذی در کشور به مرز هشدار رسید
  • حجم غذا مهم تر است یا ارزش غذایی آن ؟
  • 10 خوردنی خارق العاده برای مبارزه با خستگی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است