مشاوره زیبایی
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک ارتوپدی سپید
کلینیک سیب سرخ
دکتر داوود مقامی
هایفو:لیفت صورت بدون جراحی
ایران نوین
کلینیک ایران نوین
کاشت مو
کلینیک سیب سبز
کلینیک سیب سبز
آفر ویژه برای پکیجها
ساختمان پزشکان، دکتر حبیب سهرابی
دکتر حبیب سهرابی
متخصص گوش،حلق،بینی جراح زیبایی بینی
دکتر فرزاد فرامرزی
دکتر فرزاد فرامرزی
فوق تخصیی آندوسکوپی و کولونوسکوپی بدون درد
کلینیک یکتا/ساختمان پزشکان
کلینیک یکتا
مجهزترین کلینیک پوست و مو زیبایی با دستگاه لیزر الکساندرایت
گروه پزشکان برنا
دکتر غلامرضا اکبری
پزشک پوست و مو
دکتر عباسی
دکتر محسن عباسی
متخصص جراحی دهان، فک و صورت، ایمپلنتولوژیست
ساج
کلینیک ساج
زنان و زایمان
دکتر شاهین بهجو
دکتر شاهین بهجو
پیکر تراشی مدرن با روش لیپوماتیک ، بورد تخصصی پلاستیک
کلینیک ره یا
دکتر امید رحمانی
پزشک پوست مو زیبایی كاسمتولوژيست از فرانسه
دکتر بابایی
دکتر بابایی
متخصص پوست،مو، زیبایی، لیزر
دکتر مقیمی
دکتر مهرداد مقیمی
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی
پیرایه
پوست، مو و زیبایی
دکتر مجید صالح
دکتر مجید صالح
متخصص جراحی فک وصورت،زیبایی بینی
چشمخانه، ساختمان پزشکان
کلینیک چشمخانه
به روز ترین تجهیزات و دانش چشم پزشکی
دکتر خیرخواه
دکتر خیرخواه
جراح و متخصص پوست و مو ، لیفت با نخ
دکتر مجید نداف کرمانی
دکتر مجید نداف کرمانی
متخصص جراح پلاستیک و زیبایی
دکتر هادی صادق /کلینیک
دکتر پژمان هادی صادق و دکتر پریسا هادی صادق
متخصص ارتودنسی
بیوتی لیزر
بیوتی‌لیزر
دکتر کیان‌پیشه

مبتلایان به کک و مک کک و مک‌پوست روشن کرم ضد آفتاب رنگ پوست توانایی مقاومت در برابر نور خورشید افزایش هورمون زنانه X پوست تیره و روشن

چگونه می توانیم همیشه پوستی صاف و درخشان و زیبا داشته باشیم زیبایی پوست ما در گرو رعایت چه نکاتی است توصیه های مختلف متخصصین را در این زمینه با هم مرور می کنیم

 آنچه می خوریم می تواند تا حدود زیادی مشخص کند چند ساله به نظر می رسید و چقدر سریع پیر می شوید. با وجود استفاده روزانه از ضد آفتاب، پرهیز از سیگار و استفاده از کرم های ضد پیری اگر غذا خوردنتان اشتباه باشد سرعت پیری پوستتان بالا خواهد رفت.

در ادامه نکاتی را خواهید خواند که با عملی کردنشان می توانید از پیری زودرس پوست و کل بدن جلوگیری کنید.

1- از غلات کامل استفاده کنید

هر بار که می خواستید انتخاب کنید، غلات کامل را به غلات تصفیه شده ترجیح دهید، نان سفیدی که استفاده می کنید را به نان سبوس دار تغییر دهید. برنج قهوه ای را جایگزین برنج سفید کنید. به جای پاستای معمولی از پاستای سبوس دار استفاده کنید.

باید مواظب باشید خیلی از محصولات فقط برای تبلیغات از برچسب هایی مانند ” غلات کامل ” ، ” آرد کامل ” ، ” چند غله ” استفاده می کنند اما در واقع درصد کمی از غلات کامل در آنها به کار رفته. این مورد مخصوصا در نان ها بسیار شایع است. حتما برچسب محصولات را بخوانید، محصول باید 100 درصد از غلات کامل درست شده باشد. برای مثال پاپ کورن یکی از غلات کامل است، می توانید به راحتی مقدار زیادی از آن را برای میان وعده میل کنید، اما از خرید پاپ کورن های بسته بندی پرهیز کنید چون سرشار از نمک و چربی اضافه هستند. در صورتی که خودتان درست می کنید هم فراموش نکنید بیش از حد نمک و روغن به آن نزنید.

2- از پروتئین استفاده کنید

اگر تصمیم دارید از غذایی با شاخص گلیسمی بالا استفاده کنید، مانند غذایی که قند بالا یا آرد سفید دارد، همیشه آن را با پروتئین ترکیب کنید تا آزاد شدن گلوکز در جریان خون را کندتر کنید. برای مثال می توانید ر کنار برنج سفید از ماست استفاده کنید، و یا آن را با گوشت ( مخصوصا مرغ ) میل کنید.

3- سبز شوید

اگر به نوشیدن قهوه علاقه دارید، سعی کنید یکی از فنجان های قهوه را با یک فنجان چای سبز جایگزین کنید. همچنان آن مقدار کافئینی که دنبالش بودید را دریافت خواهید کرد، اما این بار در کنارش آنتی اکسیدان های قوی نیز جذب می کنید. قهوه نیز آنتی اکسیدان دارد، اما آنتی اکسیدان موجود در چای سبز متفاوت است و به درد پوست می خورد. چای نعنا یک انتخاب مناسب دیگر است، چون سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که پیری پوست را کند می کنند.

4- ادویه و گیاهان دارویی

بسیاری از گیاهان دارویی، ادویه جات، و چاشنی ها حاوی آنتی اکسیدان های قوی هستند، پس از آنها بیشتر استفاده کنید. مخصوصا ادویه جاتی همچون دارچین، میخک، زیره، پودر کاری، دارچین، و زعفران و گیاهان دارویی همچون ریحان، بادرنجبویه، مرزنجوش، پونه، نعناع، رزماری، مریم گلی، ترخون، و آویشن.

از ادویه جات و گیاهان دارویی هنگام پخت و پز مرتب استفاده کنید. گیاهان دارویی تازه را روی سالاد و ساندویچ بریزید و از مواردی همچون دارچین در آب میوه ها، قهوه و چای استفاده کنید. همه اینها با چین و چروک و پیری پوست مبارزه می کنند.

5- غذاهای فرآوری شده را کنار بگذارید

هر چیزی که در بسته بندی ارائه شود مورد شک است، اما غذاهای نیمه پخته و تنقلات بدترین ها هستند – کاپ کیک، دونات، چیپس، پفک و … . اینگونه غذاهای معمولا سرشار هستند از قند، آرد تصفیه شده، و در کل کربوهیدرات های ساده ای که قند خون و سطح انسولین را بالا می برند. البته نمک و چربی های ناسالم را نیز نباید فراموش کرد

مواظب میان وعده هایی هم که برچسب سالم خورده اند باید باشید. معمولا نسخه کم چرب این غذاها حاوی مقدار بیشتری قند است، حتی غذاهایی که با غلات کامل درست شده ممکن است سرشار از نمک، قند و چربی شده باشند ( معمولا این کار را برای طعم دار کردن می کنند ).

6- روز خود را با میوه شروع کنید

یک بشقاب میوه بهترین روش برای دریافت آنتی اکسیدان بدون چربی، نمک، یا قند اضافه شده است. افرادی که مرتب میوه میل می کنند معمولا پوستی جوان و شاداب دارند.

7- میل به شیرینی خود را با شکلات تلخ برطرف کنید

شکلات با توجه به اینکه چه مقدار کاکائو خام در آن به کار رفته درجه بندی شده است. هرچقدر مقدار کاکائو بیشتر باشد، فعالیت آنتی اکسیدانی بیشتر است. به دنبال شکلاتی با حداقل 70 درصد کاکائو باشید، تا بیشترین مقدار آنتی اکسیدان و کمترین مقدار قند اضافه شده را داشته باشد.

8- به خاطر بسپارید: سبز، زرد، نارنجی، قرمز

غذاهایی با رنگ های درخشان بیشترین مقدار آنتی اکسیدان را در خود جای داده اند.

9- پروتئین بیشتری میل کنید

پروتئین آجرهای ساخت کلاژن را مهیا می کند، و بدن به پروتئین برای ترمیم و جایگزینی کلاژن هایی که به واسطه بالا رفتن سن یا رادیکال های آزاد آسیب دیده اند نیاز دارد. یکی از تحقیقات نشان داد خانم هایی که پروتئین کمی مصرف می کنند، در مقایسه با خانم هایی که مصرف پروتئینشان بالا است چین و چروک بیشتری روی پوست خود دارند. توصیه می شود در ازای هر کیلوگرم از وزن بدن روزانه 0.8 تا 1 گرم پروتئین مصرف شود. برای مثال یک خانم با وزن 68 کیلو گرم، روزانه حدود 68 گرم پروتئین نیاز دارد.

10- آب بنوشید

آب به شدت برای برطرف کردن کم آبی بدن مهم است. وقتی آب مورد نیاز بدن تامین شده باشد همه چیز در آن بهتر کار می کند. هرچه بیشتر آب بنوشید، رطوبت بیشتری به پوست از داخل رسانده می شود. اگر بدن به شدت کم آب شود ( که متاسفانه برای خیلی ها اینگونه است ) نوشیدن 8 لیوان آب به صورت روزانه می تواند خیلی سریع به جوانتر شدن پوست کمک کند.

5 1000
ارسال شده در 11 اردیبهشت 1395 توسط با موضوع زیبایی, پوست, مو
ویزیت یاب

پیشنهاد سردبیر

  • دانستنی هایی درباره برخی نوشیدنی های صنعتی
  • مراقبت های لازم از بینایی
  • بروز حقیقت فرزند خواندگی به فرزند
  • چگونه می توانید شیوه ی زندگی تان را تغییر دهید؟
  • نقش صبحانه در سلامت کودک
  • کف زدن و ایجاد واکنش های شگفت انگیز در بدن
  • اشتباهات رایج در سخن گفتن با فرزند
  • سرطانی که دنیا فنی زاده را از پای درآورد
  • محبوبترین ها

  • تولید دوچرخه های بدون زنجیر
  • افتتاح اورژانس امام حسن (ع) با 77 تختخواب
  • لاغری با امواج صوتی این آقا!
  • هلال احمر ایران در حوزه سلامت برند برتر جهان اسلام شد
  • پیشرفت در درمان و بهبود سلامتی افراد مبتلا به تومور استرومال
  • اختلالات سلامتی با این تن پوش
  • «پایان غذاها» اختراعی جدید در دنیای پزشکی
  • راه اندازی مدرسه طبیعت در ایران
  • رپورتاژ

  • خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی دکتر صدرا مقدم
  • برای نوزادی که در راه است چه چیزهایی لازم دارید؟
  • بهترین و کم هزینه ترین گزینه لیپوماتیک
  • کلینیک دندانپزشکی و زیبایی دکتر علیرضا نوروزعلی
  • خرید اینترنتی بلیط هواپیما و رزرو هتل بهتر است یا خرید تور ؟
  • دندانپزشکی دکترسلام

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید
    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است همکاری با ما پذیرش آگهی