heart5

مطالعات نشان می دهد احتمال ابتلا به بیماری کرونری قلب در افراد بی تحرک و افرادی با سطح آمادگی جسمانی نامناسب افزایش می یابد. انجام تمرینهای مناسب و منظم ورزشی و از جمله پیاده روی منظم و مرتب ضمن فعال کردن و سالم نگه داشتن حرکت قلب تعداد ضربان آن را کاهش داده و به قلب کمک می کند که دیرتر فرسوده شود و در نهایت به انسان این فرصت را می دهد که سالیان بیشتری با برخورداری از قلب سالم زندگی کند. بنابراین ورزش کنید تا همواره از قلبی سالم و قوی برخوردار باشید.
فعالیت ورزشی ملایم، مانند پیاده روی می تواند در جلوگیری از بروز مرگ زودرس ناشی از بیماری عروق کرونری قلب موثر باشد. اجرای یک برنامه ورزشی که برای آمادگی و سلامت قلب و عروق مناسب و سودمند باشد نیاز به وقت زیاد ندارد. مشروط به اینکه به طور منظم و پیوسته انجام شود. بنابراین ورزش و فعالیت بدنی برای سلامتی بدن به ویژه دستگاه قلب و رگهای خونی بسیار سودمند است.

در صورتی که بیمار مبتلا به بیماری قلبی برای مدتی از فعالیتهای ورزشی دور باشد باید طوری برنامه ریزی شود که برای فرد راحت باشد. ده دقیقه آغاز خوبی است. به تدریج مدت فعالیتهای ورزشی هوازی 4-2 دقیقه در هفته افزایش می یابد و به 60-20 دقیقه بدون توقف می رسد. پیاده روی فعالیتی مناسب است. بهترین زمان فعالیت ورزشی برای بیماران قلبی قبل از شروع کارهای روزانه و قبل از صرف شام یا شبها قبل از خواب است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • طریقه منجمد کردن گوشت، مرغ، ماهی و پرندگان
  • ممنوعیت های دوران نامزدی
  • اثرات مطلوب رابطه جنسی بر بارور شدن زنان
  • چطوری برای از بین بردن مشکلات مو از عسل استفاده کنیم
  • اشتباهات غلط ورزشی
  • دیابتی ها همیشه در صبحانه سیب بخورند
  • پیشگیری از افزایش میل به طلاق در جامعه
  • اصول سه گانه کاهش هوس شدید به شیرینی
  • مردم چین پای تلویزیون از این تنقلات میل می کنند!
  • خوردنی های مختلف ایجاد کننده جوش صورت
  • هرچه لاغرتر؛ ریه سالم تر
  • استفاده از هورمون رشد بعد از 18 سالگی
  • احساس خشم و تنفر در کودکان طرد شده
  • زود بخوابید تا خوب بخوابید
  • خاصیت های گیاه سریش
  • محبوبترین ها

  • طب سنتی درباره نخود چه میگوید
  • دمنوش بابونه و بهار نارنج چه فایده ای دارد+طرز تهیه
  • دفع سموم بدن با کمک زنجبیل
  • رسپی برای متوقف کردن سرفه ناشی از سیگار
  • دوستی چای سبز با پوست
  • قویترین آنتی بیوتیک خانگی بدون ضرر
  • کم شدن وزن و رسیدن به تناسب اندام با این چای
  • با دمنوش جعفری آشنا شوید
  • راهکار های طب سنتی برای درمان سوختگی
  • پودر میوه گل رز چه فایده ای برای مفاصل دارد؟
  • سیر و عسل و این روش های درمانی
  • انرژی و آهن موجود در زیره سبز
  • آموزش تهیه انواع ادویه ها در منزل
  • نوشیدنی های گرم و سالم برای زمستان
  • کاسنی و مصارف درمانی آن
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است