heart5

به طور کلی، پیاده روی کمک می کند تا قلب شما سالم بماند. انجام ورزشهای سبک، به ویژه پیاده روی طبق آمارهای جهانی نه تنها قادر است انواع دردهای قلبی پایدار و غیر پایدار را تسکین و کاهش دهد بلکه قادر است موجب حل شدن لخته های داخل خون شریانی لب شده و از بروز سکته های بعدی جلوگیری به عمل آورد. همچنین ورزشهای سبک مانع از رسوب پلاکهای چربی در داخل عروق غذا دهنده قلب و یا رگهای دیگر نقاط بدن شده و در پیشگیری از بروز بیماریهای قلبی عروقی آینده در نزد افرادی که یک بار به سکته قلبی مبتلا شده اند دخیل است.
پیاده روی میزان استراحت ضربان قلب را کم می کند و احتمال بروز سکته قلبی را کاهش می دهد. پیاده روی خطر بروز مرگ در اثر بیماری قلبی را کاهش می دهد. 120 دقیقه راهپیمایی هفتگی با وجود بالا بودن کلسترول خون خطر بروز مرگ ناشی از بیماری قلبی را در مردان کاهش می دهد. تحقیقات نشان می دهد که پیاده روی همگانی خطر بروز حمله قلبی را تقریبا به نصف کاهش می دهد. سابقا به بیمار قلبی دستور استراحت کامل می دادند و حرکت را بر او مجاز نمی دانستند ولی اکنون متوجه شده اند که میزان عاقلانه ورزش که زیر نظر پزشک انجام گیرد نه تنها زیان آور نیست بلکه در بعضی از انواع بیماریهای قلبی مفید نیز هست.

امروزه به بیشتر بیماران دچار حمله قلبی توصیه می شود که چند روز پس از بروز حمله قلبی می توان ورزش ملایمی همچون پیاده روی سبک و آرام را شروع کنند. تمرین ورزشی مانند پیاده روی علاوه بر افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی هستند (یعنی افرادی که نشانه هایی از نارسایی قلبی ندارند اما دارای چندین عامل تهدید کننده بیماری قلبی هستند) برای آنهایی که حمله قلبی داشتند یا تحت عمل جراحی بای پس و یا آنژیوگرافی قرار گرفته اند نیز موثر است.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 12 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع ورزش و سلامتی

پیشنهاد سردبیر

  • چای رازیانه و زنجبیل
  • سودمندی تخم هندوانه
  • یکجا نشینی و پیامدهای آن
  • نکاتی که در انتخاب رنگ مو بر اساس چهره باید رعایت کنیم
  • ورزشکاران والیبالیست چه بخورند بهتر است؟
  • کاهش درد عادت ماهیانه با این گیاه
  • نیاز به آشنایی بیشتر با سفیداب پنبه روی
  • چالشی جالب برای جمع آوری کمک های مالی
  • پرخاشجویی در فصول سرد سال
  • اثر هیجان در فرد و محیط او:
  • عارضه های کنترل نشده دیابت نوع 2
  • نکاتی بسیار جالب در مورد خواب مصنوعی
  • گرافی جالب از نورون های مغز پشه
  • سرما خوردگی را با طب سنتی درمان کنید
  • دلایل بسیار عجیب و باورنکردنی اضاف وزن
  • محبوبترین ها

  • پزشک عمومی خود را چگونه انتخاب کنیم؟
  • افتادگی سینه‌ ها به دلیل این عادات روزمره بوجود می آید
  • مراقب بهداشت مکان خواب خود باشید !
  • از این اقلام دوری کنید تا به سرطان مبتلا نشوید
  • در مورد گرد و غبار شیمیای منزل چه باید بکنیم؟
  • نکات مهم برای تهیه نان محلی
  • آلودگی ابزارهای جراحی قلب باز به نوعی باکتری
  • حوله حمام کثیف تر از توالت میباشد
  • درباره استفاده از آنتی باکتریال ها
  • معرفی برخی وسایل آسیب زننده به سلامت در خانه
  • راه حل های تاثیرگذار بر سم زدایی
  • چگونگیی حفظ بهداشت در برابر ویروس آنفلوآنزا
  • بهداشت و اهمیت بهداشت باشگاه ها و سالن های ورزشی
  • نصب چادرها و اسکان افراد
  • اهمیت رعایت برخی نکات بهداشتی در سینما
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است