index

خوشحالی و خوشبختی در زندگی مسئله ای است که انسان هر روز باید به آن توجه داشته باشد تا موفق شود. انسانهای شاد دوست داشتنی تر و اجتماعی ترند بهتر بر استرس غلبه می کنند و شانس بیشتری برای سلامتی  طول عمر بیشتر دارند. توانایی خندیدن در همه ما وجود دارد. بهتر است به کمک موهبت زیبای خنده تغییر و تحولی مثبت در خود، اعضای خانواده، دوستان و تمامیمردم جهان ایجاد کنیم تا همی بتوانیم در کنار هم در صلح و آرامش زندگی نماییم.
پژوهشهای فراوان در کشورهای گوناگون جهان ثابت کرده است که خندیدن آثار مثبتی بر اندامهای گوناگون بدن و از جمله قلب و عروق دارد. خنده آثار منفی و زیان آور استرس را از تن و روان می زداید همچنین خنده در تقویت دستگاه ایمنی دخالت دارد. احساس شادی در پی خندیدن و بهبود حال و هوای افراد در بلندمدت هم در اشخاص سالم و هم در بیماران موجب بهبود کیفیت زندگی می شود. به طور کلی، خنده در پیشگیری از بروز بیماریهایی مانند: افسردگی، خشم، ناامیدی، دردها، ناراحتیهای قلب و عروق، فشار خون بالا، ناراحتیهای دستگاه گوارش، خستگیها و اختلالات تنفسی، نقش موثری را ایفا می نماید.

این مطلب توسط  مجله پزشکی دکتر سلام تهیه شده است. استفاده از آن فقط با ذکر منبع دکتر سلام(hiDoctor.ir) مجاز می باشد

ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط دکتر سلام با موضوع روانشناسی

پیشنهاد سردبیر

  • خستگی مداوم و رفع آن
  • مصائب مو فرها
  • پنج خطای شناخته شده در مصرف سیر
  • با ورزش شکم را سفت کنید
  • غذای مناسب تاثیر داروها را بهبود می‌بخشد
  • حس تکراری شدن زوجین برای هم
  • با یک کلاه بیسبال براحتی بشنوید
  • تب زرد چه علائمی دارد؟راه درمانش چیست؟
  • از پوست و موی خود محافظت کنید
  • نسخه تغذیه ای برای بیماران ام اس
  • برطرف کردن خشم در ده شماره
  • اسموتی مخصوص پوست و مو
  • به فرزندت مهربانی کن
  • آسیب به بدن با استفاده از موبایل
  • حرکاتی ترکیبی جهت سوزاندن چربی و ساخت بیشتر عضله
  • محبوبترین ها

  • خاصیت های مختلف درمانی شنا برای بدن
  • برای درمان و پیشگیری از کمر درد این 4 نرمش را انجام دهید
  • همین الان تمرینات مدیتیشن خود را شروع کنید
  • کاهش دمای بدن و ورزش در محیط سرد
  • ورزش چگونه قند خون بیماران دیابتی نوع اول را کنترل می کند؟
  • یوگا چند نوع است
  • ورزش کردن و مصرف داروهای مسکن
  • تمرینات وزنه برای گرد و بزرگ کردن باسن خانمها
  • برای بدنسازی چه اندازه باید تلاش کرد؟
  • آموزش تمرینات مرتبط با عضلات ساق پا
  • در مدت کوتاه چگونه پاهای حجیم داشته باشیم
  • ورزشکاران حتما بخوانند
  • بی میلی به تحرک و فعالیت ورزشی
  • خورد و خوراک قبل و بعد از تحرک ورزشی
  • وسواس در انجام تمرین ورزشی
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است