نشستن طولانی مدت پشت میز مطالعه پشت میز مضرات نشستن طولانی عوارض نشستن طولانی خواب‌آلودگی
نشستن زیاد چه تاثیرات منفی روی سلامتی ما میگذارد باعث بروز چه تغییراتی در وزن و تناسب اندام ما می شود اگر ییک ساعت از زمانی که نشسته اید را صرف انجام امور به صورت ایستاده کنید ، تاثیرات مفیدی روی تناسب اندام خود خواهید گذاشت

طبق مطالعات انجام شده، ۷۱ دقیقه کاهش در زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش وزن و عمر طولانی تر کمک کند.

مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش مدت زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش چربی اضافی بدن انجامیده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودهنگام کمتر می شود.

محققان با سه ماه پیگیری وضعیت افراد شرکت کننده در مطالعه شاهد کاهش ۰.۶۱ درصدی میزان چربی در این افراد بودند. این نتیجه حاصل ۷۱ دقیقه کاهش در مدت زمان نشستن در طول ساعات کاری هر روز بعد از گذشت یک ماه بود.

جین تلستراپ، عضو تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت عمومی دانمارک، در این باره می گوید: «کاهش روزانه مدت زمان نشستن در محیط کار تا ۷۱ دقیقه تاثیر بلندمدتی در درازمدت دارد و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ و میر زودهنگام به هر علتی همراه است.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۳۱۷ کارمند را از ۱۹ اداره مختلف مورد بررسی قرار دادند و هریک را به طور تصادفی به یکی از گروه های کنترل یا اقدام اختصاص دادند.

گروه اقدام شامل تغییرات محیطی محل کار و سخنرانی و کارگاه آموزشی بود که در آنجا کارمندان مجبور به فعالیت و تحرک بیشتری بودند.

با اتصال دستگاه شتاب سنج به این افراد، محققان توانستند نتایج را در طول مدت ۶ روز کاری هفته تعیین کنند. بعد از گذشت یک ماه، شرکت کنندگان در گروه اقدام در مقایسه با گروه کنترل ۷۱ دقیقه کمتر در ۸ ساعت کاری نشسته بودند. این مدت زمان بعد از سه ماه به ۴۸ دقیقه کاهش یافته بود.

به گفته محققان این مطالعه، «تعداد گام های افراد در طول یک ماه به ازای هر یک ساعت ۷ درصد و در سه ماه ۸ درصد بیشتر شده بود.»
مهر

 

ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • حفرات بدن انسان
  • نوعی کوفته گل کلم در فر
  • تصاویر دستگاه الایزا پروسسور
  • نوعی معجون مفید برای بدن
  • اهمیت رژیم های متعادل
  • راه حل های موثر درمانی برای نفخ شکم
  • وظایف آقایان در قبال همسر و فرزندشان
  • مقدار هورمون پاراتورمون و مقدار ویتامین D در دیابت
  • محبوبترین ها

  • تخم مرغ بخورید تا احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 کمتر شود
  • آیا ورزشهای اختصاصی برای افراد مبتلا به دیابت وجود دارد
  • از طرف انجمن دیابت آمریکا استانداردهای جدید مراقبتی اعلام شد
  • در ترمیم زخم دیابتی گیرنده اختصاصی نالترکسون چه تاثیری دارد؟
  • هیپوگلیسمی و روش های پیشگیری از بروز آن
  • بیماریهای قلبی و عروقی چه ارتباطی با دیابت دارند؟
  • رایج ترین پرسش ها در مورد دیابت نوع 2 (قسمت اول)
  • برای اینکه مبتلا به دیابت نشویم چه نکاتی را باید رعایت کنیم
  • رپورتاژ

  • کلینیک سیب سرخ -گونه‌گذاری،فرم‌دهی چانه، برجسته‌سازی لب
  • اپتی ویژن، درمان نوین خستگی چشم
  • دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت
  • لبخندی کودکانه با دندان هایی سالم
  • بیماری های پستان (اعمال جراحی-کنترل و بررسی توده ها و سرطان پستان)
  • الو دکتر

    لاغر شو
    تلگرام دکتر سلام
    نخ دندان ارکید

    درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است (New Loc)