538249053
نشستن زیاد چه تاثیرات منفی روی سلامتی ما میگذارد باعث بروز چه تغییراتی در وزن و تناسب اندام ما می شود اگر ییک ساعت از زمانی که نشسته اید را صرف انجام امور به صورت ایستاده کنید ، تاثیرات مفیدی روی تناسب اندام خود خواهید گذاشت

طبق مطالعات انجام شده، ۷۱ دقیقه کاهش در زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش وزن و عمر طولانی تر کمک کند.

مطالعات محققان دانمارکی نشان می دهد کاهش مدت زمان نشستن در محیط کار می تواند به کاهش چربی اضافی بدن انجامیده و در نتیجه ریسک ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و مرگ زودهنگام کمتر می شود.

محققان با سه ماه پیگیری وضعیت افراد شرکت کننده در مطالعه شاهد کاهش ۰.۶۱ درصدی میزان چربی در این افراد بودند. این نتیجه حاصل ۷۱ دقیقه کاهش در مدت زمان نشستن در طول ساعات کاری هر روز بعد از گذشت یک ماه بود.

جین تلستراپ، عضو تیم تحقیق از موسسه ملی سلامت عمومی دانمارک، در این باره می گوید: «کاهش روزانه مدت زمان نشستن در محیط کار تا ۷۱ دقیقه تاثیر بلندمدتی در درازمدت دارد و با کاهش ریسک ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و مرگ و میر زودهنگام به هر علتی همراه است.»

تیم تحقیق در این مطالعه ۳۱۷ کارمند را از ۱۹ اداره مختلف مورد بررسی قرار دادند و هریک را به طور تصادفی به یکی از گروه های کنترل یا اقدام اختصاص دادند.

گروه اقدام شامل تغییرات محیطی محل کار و سخنرانی و کارگاه آموزشی بود که در آنجا کارمندان مجبور به فعالیت و تحرک بیشتری بودند.

با اتصال دستگاه شتاب سنج به این افراد، محققان توانستند نتایج را در طول مدت ۶ روز کاری هفته تعیین کنند. بعد از گذشت یک ماه، شرکت کنندگان در گروه اقدام در مقایسه با گروه کنترل ۷۱ دقیقه کمتر در ۸ ساعت کاری نشسته بودند. این مدت زمان بعد از سه ماه به ۴۸ دقیقه کاهش یافته بود.

به گفته محققان این مطالعه، «تعداد گام های افراد در طول یک ماه به ازای هر یک ساعت ۷ درصد و در سه ماه ۸ درصد بیشتر شده بود.»
مهر

 

ارسال شده در 13 اردیبهشت 1395 توسط خانم فردوس فرد با موضوع عمومی

پیشنهاد سردبیر

  • از ناهنجاری کوری چهره چه می دانید
  • شکم تان را با این 14 راه در 14 روز آب کنید
  • تمایل به غذاهای آماده و فست فودها عامل اضافه وزن
  • یک دسر محبوب و پرطرفدار با شکلات
  • مشکلات ناشی از کم خوابی
  • میوه ها و سبزیجات برای سلامتی مفیدند نه برای لاغری
  • مهارت های لازم برای درک شادی در زندگی
  • رژیم غذایی 350 کالری
  • پرهیز از عوارض دیابت با این مواد خوراکی
  • مهار آب مروارید با ویتامین ث
  • نوین ترین متدهای درمانی برای مشکلات ادرار
  • لذت واقعی غذا را بچشید
  • روش های غذا دادن به زیر دو ساله ها
  • نقش رژیم غذایی در درمان و بهبود وضعیت باوری
  • دیابت در خانمها و رژیم غذایی سالم
  • محبوبترین ها

  • آیا بیماری قند خون بالا سبب سکته قلبی می شود ؟
  • در بزرگسالان دیابت نوع 1 بر اساس افینیته ی آنتی بادی تعیین می شود
  • میزان خواب و دیابت تا چه حد بهم ارتباط دارند؟
  • برای محافظت در برابر دیابت نوع 2 جهش هایی وجود دارد
  • شیوه ای تازه برای معالجه امراض کلیوی ناشی از دیابت
  • اضافه وزن دختر با ابتلای مادر به دیابت بارداری
  • بیماران دیابتی نارسایی های کلیوی را جدی بگیرند.
  • مقدار هورمون پاراتورمون و مقدار ویتامین D در دیابت
  • خطر ابتلا به دیابت و ارتباط آن با غلظت تیروزین
  • در تشخیص دیابت نوع دو در روشهای فعلی باید تجدید نظر شود
  • رفتن به سوی مرگ با این نشانه های پنهان دیابت
  • جراحی قلب و عارضه های ناگوار دراز مدت آن در اشخاص دیابتی
  • بهبود بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 با شمارش گامها در پیاده روی
  • افزایش ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 در خانمهای جوان مبتلا به سندرم پلی کیستیک تخمدان
  • با کم خوابیدن دچار دیابت می شوید
  • درباره ی دکتر سلام

    مجله پزشکی دکتر سلام (hiDoctor.ir) در تاریخ دوم اسفند ماه سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرد. در حال حاضر سایت دکتر سلام با بیش از ۱۰۰ پزشک و متخصص، مترجم، کارمند و کسانی که در رشته های مرتبط هستند در حال همکاری است.

    خبرنامه

    با عضویت در خبرنامه ی دکتر سلام از آخرین مطالب و مقالات پزشکی و سلامتی با خبر شوید

    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به مجله پزشکی دکتر سلام است بازنشر مطالب فقط با ذکر لینک مستقیم مجاز است